OT: Hyfs På Folk!
Nu blir jag förbannad!!
Det har varit säkert 10 rån och inbrott här i Krstd den senaste månaden. Inatt/morse klockan 6 ringer telefonen. Det är en gammal dam som är totalt panikslagen, hon har dock ringt fel.
Hon berättar iaf att hon har haft inbrott och hon är riktigt rädd, vilket hörs, då hon knappt kan prata.
Så jag undrar, vad har hänt me folks hyfs?? Vad ger dom rätt att vandra in i andra folks hem och ta, hota m.m. bara för att dom VILL det?? Undra hur tankegången går hos en sån..dom är ju oftast "normala" med, ingen psykisk störning el. liknande…
Nä, blir så förbannad att vissa tror att de har friheten att gå in och förstöra folks liv på det sättet bara för att dom själva ska få ut nånting av det!!! GRRR
Ska ut och mocka nu…

Jo det är med vanmakt man inser hur vårt samhälle idag blivit.
Respekt mot våra medmänniskor finns inte längre. Att gamla försvarslösa skall behöva utsättas för brott gör även att man tappar tron fullständigt på vårt samhälle.
Har själv varit utsatt för inbrott i min bostad och det tog ett par år för mig innan jag kunde bli av med känslan att det var motbjudande att gå in i mitt eget hem.
Marsvin 4-ever
.

Mmm kan förstå det!
Detta lät som det var en äldre människa som de hade gått in till när hon var hemma. Tänk va maktlös hon måste ha känt sej! Usch!!
När folk t.o.m. går in när man är hemma, då är det riktigt dålig stil!! 

Många vet tyvär hur dom kan lura sig in och ofta sker ju brotten mitt på ljusan dan.
Skrämmande är ju när man hör och läser om alla stölder hos gamla där dom tror sig släppa in hemvården.
Tyvär är det en strid ström av olika människor idag som kör ut till våra vårdtagare, så lätt kan det komma FEL personer och även om dom rätta har id-brickor så händer det ibland att fel personer släpps in.
Marsvin 4-ever
.

har själv varit med om inbrott och varit första personen hemma att upptäcka det. det var något av det värsta jag varit med om.
Usch, vad hemskt med inbrott. :/
Folk verkar tro att man får göra vad man vill mot andra.
Om vi är ute och promenerar eller rider när det börjar bli kväll brukar vi säga att det värsta vi kan möta är en människa utan sans och balans. Ganska hemskt att man tänker så ibland..
nä fy det är otäckt. och förbannad blir man..
Finns SÅ mga rötägg!!
Hörde om en som sparkades ner av sin kompis o ligger nu på sjukhus o man vet ej om den överlever!!! Trevliga kompisar:-(
…men att ge sig på gamla är höjden av feghet..

Om man bara fick tag i dom! grr ojojoj vad jag inte hade varit snäll.. :/