Nu har Gejsa åkt.
Det gick på några minuter så var hon inne i lastbilen och han åkte. Sur som attan. För att han hade åkt fel och han tyckte det var för långt ut till mig i urskogen. Hoppas att han inte är elak mot Gejsa för den skull nu. Skulle åka till Strängnäs och hämta många hästar hos Hockey är väl travkillen antar jag. Sedan till Bro vid Enköping och sova där skulle Gunnar möta upp och hämta hästarna. Hoppas det går bra allting nu. Inga papper eller något skrev vi ju på.
Oj trist med sura gubbar, håller tummarna på att allt går vägen…:-)

Ja, det kändes lite kymigt att han var sur. Allt gick så snabbt. Ville inte ens prata med oss.
vad jobbigt när det blir så…

Ja, det känns ju jättekonstigt.
Ja inte jättte kul att lämna sin kära häst till en sån sur gubbe…
määh, det är ju inte ditt fel att han kör fel, så det ska ju inte gå ut över dig att han är sur för nått. illa!

#6# Precis! Det är ju inte vårt fel. Han var stressad pga det. Hoppas bara att han kör försiktigt. Hon är väl nu i Strängnäs antar jag och tar upp så det blir fullt i bilen. Sedan är det väl ca 8 mil och så ska dom av för att sova.
Jag håller tummarna för att det går bra.

Hoppas att resan går bra och att Gejsa kommer att trivas bra i sitt nya hem :)
*** Kärleken övervinner allt ***

Hoppas me det går bra! =) Tråkigt me surgubbar! Man får vara lite serviceminded i hans yrke :/

Ja, nu är hon nog framme i Enköping någonstans och står i en box eller spilta över natten. Vet inte vilket. Åker sedan tidigt i morgon bitti. Hoppas hon fick lite fint hö att tugga på bara. Fick ju inte ens ta med en säck med hösilage till Rita. Hade inte plats sa han. Knappt att sadeln fick följa med. Suck! Så det blir ett rent foderbyte två ggr på ett dygn.
#11, nämen fy vilken en! snacka om att tappa kunder när sånt sprids sen! uuusch.
Kanske pappa'n är gladare och snällare.. det är han som kör från Enköping och hit iaf. Jag hoppas det, fast jag tror knappast nån sur transportgubbe kan forstöra för mig i dag på nåt sätt!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#13, är du nervös nu ? :D
#14 nej :) Bara glad!

Håller med om att det är trist att han inte kunde släppa att något gick fel och vara proffsig och visa glatt ansikte utåt ens.
Lustigt att man inte behöver skriva på papper när man lämnar över ens häst för transport ändå? De har ju lite ansvar för skador osv och att den kommer fram rätt… De få gåner jag varit med när stora lastbilar kommer och plockar upp hästar eller lämnar av så har det nog skrivits på papper alla gångerna tror jag.
Han jag talade med var iaf inte nåt sur i telefonen iaf :)
Dom var en halvimme undan gävle, och han trodde han kanske var här redan vid 11 faktisk.
Jag har kört mellan hudik och hemma och räknat 100-meter och kilometer för att göra det lättare för honom att hitta fram, vägen hit är nog lite snabbare förklarat enn vägen inn till gejsa's lilla torp *flinar och minns nån(jag skal inte nämna namn) som körde villse på väg hem igjen*
Men vilket sätt. :S Vem var det som hämtade henne?
Några papper har jag heller aldrig skrivit på eller nåt när min häst har åkt. Dock så har jag alltid blivit extremt trevligt bemött, trots att jag krånglat till det för dem. ;)
Men men, hoppas att allt går bra nu då i alla fall! :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#17 ojoj bara ngn timme kvar nu då =)
men hon gick fint o snällt in fast en surtransportnisse hämnta henne, ja det e ju inte så kul när men e lite nere dessutom o allt e stressat. Visste dom itne om att sadel o sånt skulle med? för det brukar man ju säga att allt bla bla ska med det tar lite plats. Iaf snart e hon ju i sitt nya hem o önska Rita all lycka med tösen. Hoppas oxå hela resan har gått bra med alla hästar :) väntar nyfiket på hur det går för Gejsa, måste ju vara lite trött efter allt åkande.
Är hon på plats nu? Spännande o Lycka till Rita! :-)

Nu är hon på plats. Har skrivit en ny tråd om det.
Alex det är sonen som kom. Hette visst lelle eller något.
När gejsa åkte så förstörde det ju helt stämningen pga hans tjurighet. Vi trodde ju att vi hade anlitat honom för 8 år sedan när Gobban kom och vi mindes dom som väldigt glada och sympatiska då. Vi bjöd in dom på skinkmacka och julmust och kaffe då. Fast det stod hästar i lastbilen. Det var ju bara 3 dagar före julafton den gången så det var deras sista resa sedan skulle dom ha julledigt sa dom. Kanske var därför som dom var extra glada den gången. Ja, jag vet inte. Trist blev det iaf.