Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 334 ggr
Eve
0

Kattproblem?

I helgen flyttar min bror hem igen efter två år på egen hand. Med sig har han två katter. Som vissa kanske redan vet så ar jag själv en gammal herre. Mulle (min) har alltid varit ensam, jag är lite orolig på hur han ska ta de andra katterna. Hur skulle ni göra för att vänja de med varandra utan att något riskerar livet? Min brors katter heter Tufs och Snorpan. Tufs är jäääättekaxig och skulle gärna flyga på mulle, Snorpan är däremot jätteskygg.

Tufs och Snorpan har varit innekatter, vi måste vänja de med att få vara ute, hur skulle ni göra det? Jag tror inte på sele, så kom inte ens på tanken!

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

gejsa
0

Fråga på kattsajten vet jag. Där får du nog mer och bättre svar. *ler*

Men jag hade nog haft dom två katterna inne i ett rum någon dag och släppt dom en och en till din. Släppa ut dom i det fria hade jag nog väntat med tills alla tre katterna är sams. Annars kan någon jaga bort den som inte är så kaxig. Dom måste ju även lära känna omgivningen och känna sig hemmastadda.

emsems
0

jo jag tänkte åxå hänvisa till kattsajten..

Eve
0

jo, jag ska sätta in denna där också, tänkte jag :)..

LinneaG
0

Ni kan inte sätta nät eller galler emellan två rum så de kan nosa på varann, eller iaf se varann.

Yazmine
0

När jag tog hem en vuxen honkatt till mina andra två honkatter,så fick den nya katten bekanta sig med den nya miljön och sedan fick dem själva bekanta sig,dem morrade och fräste och om jag märkte att det höll på att spåra ur så sa jag åt mina att det var bra och dem lysnade,dem vande sig med varandra men dem blev inte några vänner men dem höll sig på varsin kant.Mina inne katter(dem två honkatterna) dem var viserligen vanna vid att gå i koppel men jag började med att låta dem vara ute korta stunder under uppsikt,men som i ditt fall så kan ni nog göra så med för innekatter går inte långt från trygheten villsäga huset,men vänta tills dem är någorlunda bekanta med varandra.En normal katt flyger inte bara på en annan dem varnar först och då skriker dem på varandra med strukna öron och om man vill så kan man bryta det genom att ta bort katterna från varandra,se till att det inte blir några trängda hörn.Lycka till =)

Eve
0

Linnéa - Jo, fick det tipset på katter också, det lät klokt.

Yasmine - tack, ska tänka på det :)