Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersajtenifokus
Läst 1002 ggr
tezzie
0

Det perfekta teamet?

Hur tycker ni att det perfekta teamet skulle se ut på ridsport.ifokus?

Hur skall Medarbetare och Sajtvärd agera i alla trådar?
Vad krävs av oss för att det ska vara en trevlig stämning här?

NÄR skall en tråd låsas? NÄR skall en varning tilldeles en medlem? Mm mm….

Berätta gärna hur DU tror att det skulle se ut om det var nästintill perfekt! Hur skulle de som arbetar med sajten jobba?

*** Kärleken övervinner allt ***

tezzie
0

Skönt att ingen har någon åsikt kanske, för då måste det ju fungera bra idag ;)

gejsa
0

Haha du kanske ska vänta en stund på svar och inte skriva en tråd mitt i natten.

Måste ju säga att för att det ska vara en trevlig stämning här beror ju inte bara på sajtvärdarna. Iofs kan ni ibland tillsammans hjälpa till att blossa upp något ämne så man diskuterar det ännu mer. Tex om visa foton utan/med hjälm. Även detta med fototävlingen. Då stod ni enade och gick emot nästan hela sajten. Vek er inte på en tum.

Det har varit lite för långt tjaffs med en-tre? på forumet som vill ha sina hästar lösa. Det var ju så larvigt att låta dom fortsätta skriva att dom minsann ska ha det osv. Det märktes att dom bara var ute efter att få skriva/tjaffsa. Lyssnade ju inte alls på vad folk skrev. Och det blev ältat i evinnerlighet kändes det som.

Det har kommit in väldigt många nya sista tiden som vill utmärka sig på ett eller annat sätt. Och då kommer i konflikt med andra. Det har nästan blivit (vi gamla mot dom nya ibland) ser det ut som när man läser. Jag upplever det så kanske inte andra. Tror att det är många unga som kommit hit också nu. Så ålderskillnaden syns rätt bra i vad olika människor tycker och tänker. Svårt att skriva när man eg inte vill peka ut någon särskild.

Men jag säger bara en sak, att skulle alla verkligen följa allt som dom skriver hur dom gör med sina hästar och veta så mycket om tex hästskötsel skulle ju alla hästar må som en prins i sina stall. Vilket jag tyvärr inte tror är sant. Menar ingen specifik nu utan det är många. Tänk om alla vore så duktiga i praktiken som på pappret. :) Ingen nämnd och ingen glömd.

ThunderClap
0

Jag tror att det skulle ge mer om ni lyssnade mer när vi kom med kritik istället, för det gör man ju när det kommer upp något som man vill ska förändras.

Hur ni som arbetar med sidan bör reagera bäst beror ju helt på vad det är för situation, så det går ju inte att svara på bara så där…

Jag kan tjatta lite om vad en gamal sak som jag tagit upp igen och igen, att vill ni ha ett disskutionsforum istället för ett chattforum så kanske man måste uppmuntra disskutioner och kanske börja begränsa hur mycket plats alla små ditt och datt trådar får.
Jag tycker det är jätte trevligt att det inte är så stor sajt och att det överlag faktiskt är rätt bra stämmning här bland de flesta och det är trevligt med alla små chatt-grejer också, men det är för mycket chattande och inget annat. Och kommer någon disskution upp så dränks de bland allt chattande.

Alex
0

#3 Där har vi ju ett stort problem, det där med diskussioner. För något som är en normal diskussion för en person kan för en annan vara påhopp och kränkande. Ungefär. Så det är ju där man blir lite fundersam över vart gränsen ska gå. Jag vill inte dra en för hård gräns i såna lägen. För saker måste ju få diskuteras. Annars blir det ju absolut inget annat än småprat… Men samtidigt vill man ju inte att medlemmar ska behöva känna sig påhoppade. Så det ä svåt…

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ledin
0

alla är vi olika endel tål inte att man säger prutt medens vissa säger hehe o inget mera med det. Att låsa en tråd ja det krävs ju att det e helt utanför ämnet och att nån betersig illa efter att ni sakt åt att detta e fel lägg av, man ändå gör påhopp. Jag tycker att ni sköter detta bra redan nu.

tantnett
0

Jag tycker många gånger om diskussionerna som kan bli, man kan ju inte mer än bidra med sina egna erfarenheter.

Positivt med diskussionerna tycker iallafall jag är att man många gånger lär sig oändligt mycket nytt. Ser saker och ting ur andras perspektiv det är ju aldrig fel?

Men jag kan hålla med om att vissa trådar kan bli för långa samt att påhopp m.m skall inte behöva förekomma.

Sen är det också oändligt synd att uppenbara lögner tydligen förekommer i vissa inlägg, som ny har man ju inte en tanke på att sådant kan ske och genast blir man medskyldig i förtal m.m. Är det då djur som "far illa" så rycks man ju lätt med. Vet ej om ett förslag att sajtvärdarna kunde gå in med ett PM till dessa "kända" människor som en varning?

Sen har jag blivit klok på att man bör noga läsa igenom det man skrivit innan man skickar det. Att har det jag verkligen menar kommit fram? Kan texten misstolkas? Helt enkelt läsa den ur ALLA olika perspektiv. Det skulle nog kunna hindra mycket tjafs?

Marsvin 4-ever Tungan ute.

ThunderClap
0

#4 Personligen tycker jag att man inte låser trådar eller tar bort dem alls även om det försvinner ut ur ämnet eller blir lite upphetsad förän det faktiskt är personangrepp eller annat. Jag tycker ni låser och tar bort trådar så fort någon är minsta missnöjd eller ens bara skulle kunna ta illa vid sig, som #5 säger, vill man vara med i leken och disskutera så får man tåla att det kanske blir lite hettsigt ibland. Det finns en klar skillnad mellan vad som är ett direkt påhopp och "jag känner mig påhoppad" när någon annan har en annan åsikt.

Kan det inte få gå lite hett till ibland så kommer inte disskutionerna igång och det är ju som i värkliga livet, ibland är man inte överens, men är man hyffsat normala människor så kan man prata om det och så är det över, det var bara den sakfrågan, man behöver inte hata och beteé sig illa emot den andra personen för det, vilket normala människor inte heller gör…

Man behöver inte ta illa vid sig utav att någon annan på internet säger något minsta elakt ;)

tezzie
0

#6 Det gör vi absolut :)