Tips från er experter önskas!
Hej på er alla!
Jag är en 40-årig kvinna som en längre tid har försökt hitta ett fungerande sätt att regelbundet komma i kontakt med hästar och ridning.
Jag undrar om någon har ett bra tips på stall/hästar/ridskola som är särskilt lämpad för någon som vill komma igång i lugn och trygg takt i Stockholmstrakten med omnejd?
Som tonåring var jag en inbiten hästtjej men sedan dess har jag kommit så långt ifrån ridsporten att jag nu känner mig (åtminstone känslomässigt) åter som en nybörjare. Framförallt är det rädslan som tagit överhanden vid möte med nya hästar i ridskolor (själva ridningen har dock gått bra). Ridskolehästarna känns liksom "sönderridna/stressade" och när man ständigt måste byta häst inför varje lektion hinner man aldrig lära känna hästen, vilket jag tycker är viktigt.
Kanske vet någon om bra möjligheter till privata ridskolor eller annat? Skulle vara evigt tacksam!
Ursäkta utsvävningen….

jag vet tyvärr ingen, men håll utkik på annonssidor där de erbjuder privatlektioner.
hoppas någon annan kan hjälpa dig! =)

Vart i stockholm bor du (södra/norra sidan?)
Jag har två stycken stallkompisar som har hästar som är otroligt lugna och stabila som brukar erbjudas att lånas ut åt nybörjare och handikapade, kan höra med dem…
Vilken gren känner du att du vill inrikta dig på? Skulle kunna tipsa om islandshästgårdar, men vet inte om det är av något intresse? Bl.a. en med systemet samma häst 3 lektioner i rad - ibland längre! Dock behövs bil, vet inte om du har tillgång till det? :)
#0 kan inte tipsa tyvärr, men måste hålla med dig att det är bedrövligt att behöva byta häst varje vecka, man kan omöjligt lära känna en häst på 45 minuter.
Hoppas du hittar det du söker :o)
Stort tack alla för era svar!
#2 jag har skickat ett pm till dig
#3 allt är av intresse vi det här laget :o) jag måste ju komma in i känslan igen och islandshästar är ju bra och lugnt alternativ att börja med föreställer jag mig. Jag har tillgång till bil - var ligger stallet?
På återhörande!
J
#5 - Det jag tänker på ligger en bit utanför Upplans Väsby, kanske är lite för långt bort? Men det finns många som rider där som bor i Stockholm och förorter - bl.a. några från Täby! :)
Sätt in en annons om det du söker på en hästannons sida. :)
www.hastnet.se
www.hastannonser.se
www.horsetrading.se
Du kan inte tänka dig att bli medryttare? Vet inte hur det är i Stockholm, men kanke du kan hitta någon som passar?
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jättetack alla för tipsen! Jodå, jag kan tänka mig olika varianter - det gäller bara att hitta de :o)
#6 vad heter stallet du tänker på?
#7 kanon! ska titta igenom länkatna - tack!
Kram på er!
#9 - Du har PM :)