Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 523 ggr
Fatiima
0

Försäkrigar

Kollade igenom lite räkningar och märkte hur mycket pengar vi verkligen lägger på försäkringarna. Tänkte höra med er, vad har ni för färsäkringar, tillägg m.m på era hästar?

Eller har ni dom ens försäkrade? :)

Motivera !

Cilla89a
0

Japp är inte försäkrad.. Han är nog så pass gammal så han får väl knappt vara försäkrad ;) Hade han i Agria innan, men det var så lite försäkringen täckte, när han började bli till åren så vi tog bort den..

Schrek är försäkrad i Folksam.. A1 vet vård, 50.000.. A2 liv, 5000 (vill bara åt vet försäkringen)
Har även Rehab Extra, vilket innebär att dem står för sjukbeslag, medeciner, laserbehandling, resor, djurambulans, massör/et/kiropraktor..
Detta paket kostar 250 kr i månaden..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

gejsa
0

Hu, klart dom är försäkrade. Skulle inte våga ha dom oförsäkrade.

Jag har obegränsad veterinärvård på alla 3 utom på min gamla gobban. Han fick inte ta det för han var för gammal. Sedan en livförsäkring förstås.

Jag betalar ungefär 1800 kr för 4 hästar och 3 hundar och några katter. Kanske det är ändå mer förresten. Törs inte kolla. :(

Alex
0

Sylgja är försäkrad i Folksam, 50'000 vet. och 40'000 liv. Samt nåt rehab. Går på 2200/år.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Primee
0

Min häst är inte försäkrad, har aldrig varit det heller. Men med tanke på hur mkt han har ställt till för sig själv kanske vi hade tjänat på det ;) Är "lärd av" pappa att det troligen är billigare att ta de ev. summan om o när den väl kommer o så har vi alltid gjort. Visst har vi fått slänga upp väldigt mkt med åren, men det är smällar man får ta när man håller på med levande djur. Leasinghästen vi har nu är däremot försäkrad utav ägaren, för något miljonbelopp sådär ;)