Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 687 ggr
alice12345678910
0

Lösa hästar

Haha, jag läste just ett inlägg där en tjej hade sina hästar lösa på dagarna då de var hemma, och vilket liv det blev. Vad är det för fel på att ha lösa hästar? Om hästarna ser en som sin vän så följer dom en när de är lösa, jag har ett antal gånger släppt mina hästar lösa, t.ex i vintras. Det var barmarksfruset, våran vinterhage är väldigt liten eftersom vi inte äger så mycket mark just runt huset och den var full av knölig mark. Då tog jag ut mina två hästar och släppte lös den ena så han fick springa av sig, och ****** vad glad han blev :P Men för det betyder det inte att jag har dålig kunskap om hästar och är oansvarig,jag såg till att han sprang där det inte var någon trafik, och så hade jag den andra hästen i grimma så att han höll sig runt oss. Kolla bara på de som håller på med frihetsdressyr, de går på promenader med sina hästar lösa och det går ju alltid bra! har aldrig hört om en häst som lämnar den människa han litar på och sticker hem istället. förstår inte vad det är för fel med det om man vet vad man gör??!!

Lösa hästar

Haha, jag läste just ett inlägg där en tjej hade sina hästar lösa på dagarna då de var hemma, och vilket liv det blev. Vad är det för fel på att ha lösa hästar? Om hästarna ser en som sin vän så följer dom en när de är lösa, jag har ett antal gånger släppt mina hästar lösa, t.ex i vintras. Det var barmarksfruset, våran vinterhage är väldigt liten eftersom vi inte äger så mycket mark just runt huset och den var full av knölig mark. Då tog jag ut mina två hästar och släppte lös den ena så han fick springa av sig, och ****** vad glad han blev :P Men för det betyder det inte att jag har dålig kunskap om hästar och är oansvarig,jag såg till att han sprang där det inte var någon trafik, och så hade jag den andra hästen i grimma så att han höll sig runt oss. Kolla bara på de som håller på med frihetsdressyr, de går på promenader med sina hästar lösa och det går ju alltid bra! har aldrig hört om en häst som lämnar den människa han litar på och sticker hem istället. förstår inte vad det är för fel med det om man vet vad man gör??!!

lisette
0

jag låser tråden då detta har diskuterats i oändlighet och inget vettigt kommit fram.

Inlägget är låst för nya kommentarer