Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 945 ggr
JChristensen
0

Någon hjälp mig !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett varmblod som är 9 år.  Och jag vet inte riktigt vad jag ska göra & vad jag göra rätt & fel, det är så himla konstigt för på träningar är hon helt ovanlig & allting går så jätte dåligt sen på tävlingar så går allt som en dans. Jag vet inte vad som riktigt är problemet om det beror på mig eller på hästen? är det någon som har samma problem ?

tantnett
0

Det kan vara så att du skärper dig på tävlingarna på ett annat sätt än på träningarna.

Du märker det kanske inte själv men din häst märker det lätt.

Men detta är bara en teori jag har.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Ahnna
0

Vad säger din instruktör?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Gentle
0

Det var ju lite knepigt för det brukar ju vara tvärtom.Hur brukar du /ni lägga upp träningen ? Din häst kanske vill ha lite mera variation på träningen ?

JChristensen
0

Jo men det är asså vissa dagar, för ibland är hon som en ängel på träningarna också, men tex träningen innan tävling då kan hon va helt hopplös, sen när man kommer på tävlingen som blir hon helt underbar . vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken

JChristensen
0

Jag har ingen instruktör

JChristensen
0

Jag hoppar 1-2 ggr i veckan, sen rider jag dressyr 4 ggr i veckan och sen rider ut. Och varannan fredag hopptränar vi .

tantnett
0

Hon älskar kanske tävlingar. Vissa hästar lever upp totalt då dom kommer ut på tävlingar.

Hon vill visa upp sig och gör då sitt yttersta.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Fiona
0

Jag tycker att de låter mycket att rida dressyr 4 gånger i veckan :O Om vi säger att du rider dressyr 4 ggr , hoppar 2 ggr och sen rider ut en dag, då är de förståligt att hon tröttnar när du tränar tycker jag ;-P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Tywysoges
0

Hon är väl bäst när det gäller Tungan ute

IdaT
0

Du kan ju lägga in ett pass i veckan med tömkörning, kanske lite miljöträning eller löshoppning. Ger en variation, och det är faktiskt ganska ytigt att se sin häst "dressyra" från marken.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Flaxii
0

Variera träningen mycket, många hästar blir väldigt lätt uttråkade. Lägg in tömkörning/longering någon dag i veckan till exempel.

Ledin
0

det som är bra med att rida för instru är j u att man får tips och att en med kunniga ögon ser felen man gör, man skärper sig lite mera. Så skulle jag vart du skulle jag kolal upp om det finns någon man kan rida för. Och om du nu hoppar kan man få lite hjälp i dressyr samt hoppningen med. Lycka till jätte fin häst

Ahnna
0

Rid några lektioner för en instruktör, fråga om råd. Ta bort 2 dressyrpass i veckan och ersätt dem med uteritt så att hästen inte blir uttråkad. (Det är inte bra för kroppen att gå på samma underlag hela tiden heller. Uteritter ger nyttig variation! Flört ) Man kan öva på sidvärtsrörelser och form ute i skogen också. Lägg till 1-2 dagar vila så att hästens kropp hinner återhämta sig. Att rida 6-7 dagar per vecka på en häst som är i full tävlingskondition är bara onödigt. Risk föreligger för överträning.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se