Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: islandshästar
Läst 1076 ggr
Maja
0

Blivit erbjuden tävling

Hmm, fick en förfrågan idag:

- Kan inte du ställa upp i tävlingen?
- Haha, jag? Ehm, jag har ingen häst..
- Men medryttarstoet finns ju! Och man får välja två valfria gångarter att visa upp. Skritt och galopp går alltid!
- Har ju ingen transport heller..
- Men det kan man låna!
- Ehm, jo, det har du rätt i..

Haha, jag vill ju jättegärna men det är några problem:

1. Jag har inte suttit på en häst sedan början av augusti. Skulle ju gärna vilja träna lite grann innan..
Jamen gör det då tänker ni.. - Nästa problem: 2. Hästen står i Uppsala. Jag bor 20 mil därifrån. Kan inte åka och träna när jag vill alltså. :P 3. Hästen har aldrig varit på en tävlingsbana och ja, hennes psyke är väl inte det bästa om man säger så *fötterna gjuts fast i marken* ;)

Umm.. Jag tycker att Alex ska vara med också, tävlingen hålls ju i Uppsala så. ;)

tezzie
0

Både du och Alex kan väl vara med :-)

*** Kärleken övervinner allt ***

lisette
0

upp o hoppa juve! bara på det…

Maja
0

Tss, you wish..

SHV-Pysen
0

Vad är det för tävling då? *nyfiken*

tezzie
0

Hopptävling, alla vet ju att Maja gärna hoppar ;)

*** Kärleken övervinner allt ***

Maja
0

#5 - HAHA! Yeah, right! :D

#4 - Islandshästtävling. :) Är ingen stor tävling så där, men jag tror att det vore riktigt bra för hästen i fråga. Så att hon får skärpa till sig någon gång och komma bort hemifrån. :)

IdaT
0

Kom hit till Uppsala då, det är ju höstlov. Någon kan du väl alltid bo hos, och det blir lite enklare att träna då.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Maja
0

#7 - Nja, på universitetet har vi inga höstlov. =) Är ju från Uppsala ursprungligen, flyttade bara för några månader sedan. :P Hästen står 6 km hemifrån mamma och pappa så om jag åker "hem" blir det inga problem, men vi har ett stort arbete som vi måste jobba med nu.. Så jag kan inte hem än på ett tag tyvärr!

IdaT
0

#8 Okej, det var ju inte lika bra :/

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Alex
0

Alex ska inte tävla. ;) Vi har Atlikurs här den helgen dessutom. Men Maja, för 3000:- kan jag ha henne här och träna henne i två veckor. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

Oooh, ska höra med ägaren. För hon har också pratat om att slänga iväg kusen några veckor. :D Och du gillar ju redan Dúfa, det vet jag! ;) Speciellt hennes fina galopp. "Nej, nu springer jag ut på åkern!" Haha, den har jag ju fått uppleva ett antal gånger jag med. ;)

Alex
0

Hahaha ja gör det du :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

Vet inte säkert om det blir det priset, men tar reda på vad det skulle bli om ägaren är intresserad.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Kompispris ;)

Ska höra med henne :) Bara du lovar att ta ansvaret för henne så :D

Alex
0

Ja men det är ju klart jag gör i så fall.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

Och Maja, självklart får du kompispris. Dock så tillkommer det kostnader för svett, tårar, förbannelse och utmattning, vilket betyder att det bör väl hamna någonstans runt 10'000 kr för en vecka. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Haha, med den där hästen ja. ;) Kanske lite blod också. ;) Hon tycker om att tugga på mig vissa dagar. :P

SHV-Pysen
0

#6 jag fattade att det var island, ^^, Jag är inte helt lost (bara lite) undrade bara om det var en lokal, regional, Km osv.. eller om ni har något annat konstigt inom islandsvärlden ;P

Maja
0

#18 - Ahaaa.. ^^ Nä, det är ingen "seriös" tävling, vem som helst kan ställa upp - allt från små barn till gamlingar. Min kompis håller i den, så därför tyckte hon att jag skulle vara med.. ^^