Letar stallplats
Hej! nu är det så att jag har bråttom om att hitta en ny stallplats. (vill inte skriva varför här inne) men kan någon hjälpa mig att hitta någon? jag är ju studerande så jag har inte så mycket pengar att röra mig med så jag tänkte hitta någon stallplats som tar max 1000/mån. Jag vill ha BOX plats.! Jag bor i södermanland i en ort som heter Bettna så jag vill ha så nära mig som möjligt:) är tacksam för alla tips. hon ska helst flytta nästa vecka!.
Kramar // Carro
putt
har du lagt ut lite på anonns att du letar boxplats? tyvärr bor jag inte i närheten, men hoppas du hittar en bra stallplats som ni boda trivs med. *Puttiliputt*
nej, det har jag inte!
vet du någon bra gratis sida man kan skriva på? det var synd att du inte gör:( jo jag hoppas det.
Tack för putten 
hastnet har väl gratis, hastannonser med och hmm.. undrar om bukefalos.com är..
Sen finns ju annonser.se
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Vill inte låta negativ men 1000 kr? Är det kallhyran för om det inte är det så går stallägaren back på att ta in hästar med dagens foderpriser! Du får nog lättare napp om du kan tänka dig att betala mer i stallhyra, lycka till nu i stalljakten!
Tack:) men det kan vara kallhyra..

Kikade lite på blocket och det närmsta stallet där med lediga stallplatser ligger i Björkvik
okey tack:) nu har jag hittat ett jätte bra stall för mig och min tös, visst det ligger en bit bort men det är ett super bra stall. det kostar 500/mån då ingår in och utsläpp och på och av med täcke. ska dit imorgon och kolla på boxen:).. men sen får jag betala för hö/hösilage och spån. så jag landar runt 900/mån.:D
Skönt att du hittade ett stall :) Hoppas ni kommer att trivas :)
#8 Aldrig att du kan räkna med 900 kr í mån för det.
Inte med årets priser på grovfoder, strö och kraftfoder. I

Ibland undrar jag om det är billigare att hyra boxplats än att ha eget stall.
#10 jo det är så!.. hon äter bara 2dl pellets som kraftfoder (hon är väldigt lättfödd) sen kommer hon att få 10 kg hö:) så det blir det, visst det kommer säkert att hamna högre(det är jag berädd på) men detyä r dom kostnaden dom har i stallet:)
#11 hehe jag vet inte
.. men det är ju tok mysigt att ha ett eget stall:) direkt när jag kan så ska jag flytta till eget stall:D men just nu är jag ju som sagt studerande 
#12 Kanske 900 kr för hö/hösilage, men aldrig för grovdfoder, strö och kraftfoder.
Jag hade eget hö i ett stall (ingick hösilage som min pålle inte tål), gick på 900-1000 kr i mån för 10 kg hö. Och då var grovfoderpriserna lägre än nu.
Jag räknar nu att det går på 1000-1200 kr i mån för strö, lusern, kraftfoder och tillskott + stallhyran 2000 kr, höet ingår men det är skithö.
okey, men jag får se vad jag landar på:).. ska kolla på ett nytt stall idag som ligger mykt närmare och där behöver jag inte betala hyra:).. så hoppas att hon får flytta dit:)

beror ju helt o hållet på vad stallägaren har för omkostnader.
det är kanske så att de tar eget hö/silage och har egen halm. då kostar maskinerna och ev gödning, inget annat.
likadant att de kanske köper spån i containrar.
det går att komma billigt undan.
merry kostar 500:-/mån i grovfoder, sedan får hon 2 dl betfor för att skölja ner mineraler. torven köpte vi lös för 100 kr/kubik. när den är slut har vi 18 torvbalar att använda och de kostade 55:-/st plus bensinkostnad. räknar 65:-/bal.
så visst går det att man får en stallplats för 1000:-
jag betalade 1000 kr för en travare hos en granne. då ingick grovfoder, strö och in/utsläpp. kraftfoder köpte jag själv.
ja precis:).. sen spelar det nog roll oxå var man bor.. just nu så står hon utanför nyköping och där betalar jag inget i stallhyra skulle börja betala när dom får ordentlig giva med hö, men nu ska ja ju flytta:) men grannen till det här stallet vill också bara ha för hö eventuellt spånkostnaden oxå:).. men det spelar stor roll också vad det är för människor man hyr av för dom här vill inte käna pengar på hästhållningen:) dom vill bara gå runt men alla kostnader