OT. Vintertid
Kommer alla ihåg att vi ska ställa tillbaka klockan en timme inatt?
*** Kärleken övervinner allt ***

Oja! Missar inte denna underbara extra timme med sömn 

Nej, precis :-)

usch då. det som är negativt med detta är ju att det är VIIINTER. jag lever fortfarande i tron om att det är sommar.
#3, det gör jag med. och det kan slå mig hårt ibland när jag tittar ut och undrar varför det är så himla dåligt väder…
Betyder det att krogen har öppet en timme extra? :P
tur du skrev, annars hade jag missat det! =S
oj då det hade jag glömt, eller förträngt kanske ;)

#4 we're in complete denial… ;)
#5 neeej men du får vara där en timme längre.

Lisette och Bubu…. Ni har väl ändå ingen vinter?!! Jag har däremot kalla och snöiga vintrar *blääää*

du har 20 minus grader. vi har 10 minus som känns som 40. kylan här är ju helt annorlunda mot vad den är i norrland.

Jag vill bo i spanien :(
Jag gillar vintern sålänge det är snö ute, vilket det tyvärr inte blir så mkt av här. Det är bara tråkigt när det blir mörkt vid 4-tiden om ett tag.. :(
ja usch tez, vi kan få rejält kallt, eller ja, kallt för oss iaf ;) minns en nyår för ett par år sen då det var -26, det är vad jag kallar snorkallt. minsta lilla det rinner från näsan fryser ju direkt. huuuu!!!
men när är det man vrider klockan då?

Äh att vintern kommer betyder bara att allt startar på nytt igfen…
Bubbel: Klockan 2 i natt ställs klockan om..
klockan två säger du, jag kommer aldrig få sova inatt…..
jag som längtar till dess, och sen kommer jag ju helt plötsligt få en timme till…attans.

Mäh ställ om nu och nana gott redan nu..då behöver du inte bry dej om klockan när du redan sover..

äntligen vinter ;) tycker verkligen om vinter, de är så mysigt! vid juletid ungefär är det mörkt dygnet runt här, tycker faktiskt att det är rätt skönt :)

#15 Stackare… jobbar du inatt?
#18, nej för gudarns, men jag jobbar imorron och det blir ju tokigt det med.
men ställde man inte om klockan söndagar förr ? det hade jag AAAALDRIG gått med på om jag jobbar. inte en chans.

jag har oxå för mig det bubbel.

men du får ju börja en timme senare ;)
ja och det är ju aldrig fel iof :)

Är det fler med mig som undrar varför vi inte kan behålla sommartiden hela året? Övergå till det konstant.
Varför hålla på med denna tidsomställning?
Nu skall vi ju få mörker en timme tidigare på eftermiddagen hur kul är det? samt att man vaknar mycket tidigare än man behöver.
För att inte tala om när man övergår till sommartid så vaknar man ju aldrig i tid.
Marsvin 4-ever
.

vi byter väl pga att vi ska följa restn av världen?
#8 - Haha, de stängde som vanligt ändå ju. :P Och jag fick gå hem som vanligt också. :P
#24 Hörde att det bara var 70 länder i världen som flyttar tiden som vi gör. Vintertiden är den "rätta" tiden. Och anledningen till att vi byter tid är väl för att vi ska kunna ta till vara på soltimmarna så mycket som möjligt, vilket var mer viktigt förr när vi alla var bönner ;).

#26 Precis, vintertiden är den "rätta" tiden, det heter egentligen inte ens vintertid, bara normaltid. :)
Har ett bra knep som gör att man lätt kommer ihåg vilket håll man ska dra fram/tillbaka klockan på vid bytena.
Till sommaren då drar man FRAM grillen, alltså klockan fram en timme. På vintern då drar man TILLBAKA grillen, alltså klockan tillbaka en timme :)
Vi brukar alltid ställa om klockorna på kvällen. :)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Jo vi följer ju dom andra länderna och visst har det med solljuset att göra. Vi skall kunna ta vara på den ljusa årstiden till fullo.
Och att vi sen till mörkare årstiden går tillbaka till ordinarie tid.
Men kan ändå inte begripa varför vi inte kan kvarstå året om med sommartiden? Samtliga länder? Det hindrar ju ingenting av det positiva som vi ju vill uppnå med detta.
Och så slipper vi att vi glömmer ställa om klockor, samt tidsomställningen för både människor och djur, samt att mörkret tidigareläggs i förtid.
Marsvin 4-ever
.
förstår inte heller varför vi ska envisas med att ställa om klockan, känns ju rätt onödigt och jag blir alltid förvirrad. :P
Sova en timme extra? Jag fick en timme extra under dagen nu istället. :P Hästarna får komma ut en timme tidigare nu när vi ställt om klockan istället, så kan vi ta in dem innan det blir kolsvart.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
att det blir vinter och kallt gör mig inte så mycket… men det är mörkret jag inte tycker om…. längtar till adventsljusstakarna kommer upp….