Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: sjukdomarskötselvård
Läst 1192 ggr
Mixie
0

Har funderat lite över dessa...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Juni har alltid haft som en knöl på varje sida av benet på undersidan av huvudet.. Knölen vid den gröna pilen är den första hon haft men nu upptäckte jag att hon har fått en till (röda pilen). Det är hårda knölar som sitter på benet och känns liksom som ben.. Frågade veterinär om de första knölarna när han var nere för ett par månader sedan men han sa att det kan vara benens struktur, men då verkar det ju konstigt att det har kommit fler?? Någon som känner igen detta?

//Mickan

exitingsvillemo
0

vet inte vad det kan vara, men jag har sett det på en del hästar.

Ring din vet och talaom att det dykt upp en till och att du funderar på om det verkligen kan vara så som han sa

pippa__
0

usch som det ser ut.. var sitter knutorna?

Zaphix
0

Kan hästen inte slagit i något och fått en knöl av brosk?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Lindbygarden
0

hur gammal är hästen? Kan vara tandrelaterat..

Molla
0

Har också klämt på en massa sånna. Det känns ju just som ben och hästarna har inte ont av det. Jag har bara accepterat att de finns. Men konstigt att det dykt upp en till på din kuse!

Mixie
0

#4 Hon är 3. Har fått svar nu att det med största sannorlikhet är de permanenta kindtänderna som håller på att växa ut. Hon har iof en låg boxkant som hon gärna står och hänger på så jag har också funderat som #3 på om det kan vara broskknölar om hon slagit i någon gång, men jag har tryckt och pillat på dom utan minsta lilla reaktion, så jag tror inte att hon lider av dom då hon i vanliga fall reagerar på minsta lilla när hon har ont någon stans…

//Mickan