Söker svart ridtäcke!
Vet ni någon internetbutik som säljer svarta ridtäcken i fleece för ett billigt pris? Helst inte över 200kr eftersom jag ska pynta täcket lite till en hopptävling.
Har ett täcke sedan innan i ponnystorlek och det passar på islandshästen så täcket får gärna vara i ponnystorlek. Kan också tänka mig att köpa ett begagnat om frakten inte blir allt för dyr.

kolla på tradera!
Tack för tipset men fanns inga passande täcken där. Någon mer? :)
Det bästa jag kan säga är att köpa en fleecefilt från rusta eller IKEA för typ 30 kronor och sy själv. Det är jätteenkelt att sy täcken av fleece. Till ett ridtäcke så viker man den bara på mitten, klipper där sadeln ska vara och voila! du måste inte ens ha ett spänne i fram, du kan ju bara trä över den om du vill.
Jag vet inte, men jag tycker att #3 kom med en bra idé. :) Lycka till.
#3 Smart idé! Har redan ett ridtäcke som passar Disa (fast blått) så kan ju använda det som mall. Ska ju bara använda täcket ett fåtal gånger och dessutom spöka ut det med spindelväv så det låter som en bra idé att sy ett själv.
Hästen är dock oklippt så hon kommer nog att bli ganska svettig under fleecen men det är bara för någon timme så det får hon tåla ;)