pengar
kostnad?
vad tycker ni är lagomt att betala för en 6-åring (sto) korsning, ca 165 cm, ser ut som en blandning av halvblod och kallblodstravare. rör sig bra med luftiga steg. endast riden ca 1 år, och därmed rätt outbildad. kan galoppskänkel men har ingen styrka alls i galoppen (just påbörjad). otroligt fin och välriden i skritt och trav, men som sagt outbildad. fina muskler och fin exteriör. ser lite ut som den äldre sortens halvblod (ngt grövre än "vanligt" halvblod) och lite mer hår, typ hovskägg och man..
jag vet att det är svårt att göra en uppskattning bara så där, men någon slgs hum? själv skulle jag nog säga något runt 30 000, efter att ha sett henne, men vill gärna ha åsikter…

30 000 tycker jag låter mycket…Jag hade nog försökt pruta ner till 25' i alla fall. Men jag är inte så insatt i sånt här med att värdera hästar. Tycker du själv 30' är lagom/rimligt?
Jag gav 35.000 för min halvblod/new forrest, stor häst. Och hade hoppat bana på 90, och kunde grunderna i dressyr men inte mer. Så 30.000 låter rimligt. men går dte pruta är det ju bra :P
ok, har inte ridit hästen än, fick just veta att den ev var till salu, har sett den en gång i helgen å då var den hur cool som helst, trots första ggn i ridhus, och ser riktigt frän ut! men får kolla om pris osv..

30.000 låter bra. Storhästar är ganska dyra…
Om jag var du skulle jag nog helst försöka att inte betala mer än 25.000 för en sådan häst, men vad priset ligger på beror även lite grand på vart i landet du bor…
/V
norra sverige.. det är ju lite dyrare med häst här än i södra sverige… i inköp alltså.
hon hade fått ett bud på 35.000kr. så jag tror inte jag vill bjuda över det..

Nej ems gör inte det. Det kommer flera hästar ska du se!!
jag får ta henne för 35.. då måste jag köpa sadel och täcke.. blev ändå otroligt sugen, det är verkligen en Wow-häst.. otroligt steg och uttrycksfulla rörelser… men känner mig lite stressad.. måste typ svara nu då..

ems ; känns det rätt i hjärtat så tycker jag absolut att du ska slå till. Man får ju den där känslan om det är rätt redan när man ser hästen..
jag sa att om någon annan svarade så fick hon sälja till henne.. tackar den andra tjejen nej så vill jag komma och provrida iaf.. får väl se vad det blir utav det