Wilda 18/10
Idag spenderade jag några timmar i stallet hos Wilda. Blev först lite träning i boxen: lade på sadel, tränade på att lyfta bakhovarna (fortfarande lite jobbigt tycker hon) samt stå uppbunden utan att röra sig fram och tillbaka.
Jag hängde lite på henne också! Första gången, och hon rörde inte en min! Eller, hängde är kanske fel ord. Jag stod på en låda och lutade mig över henne och la pytte, pyttelite tyngd på henne. Men ändå, hon är så duktig… :)
Sedan tog jag med mig henne till paddocken där vi lekte och gjorde lite övningar. Om ni undrar varför jag viftar med armen ibland är det när jag tycker hon kommer för nära mig, då gör jag så för att hon ska hålla lite mer avstånd.
Mamma fångade lite på film, så jag tänkte dela med mig.
http://www.youtube.com/watch?v=bdmpWhanaiU
fortsatt trevlig lördagkväll alla!
Mvh Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
vad duktig hon är!!! Hon är ju bara SÅÅÅ fin, bara älskar hennes färg:-)
Ja jag tycker också hon är duktig! Första gången jag körde följa-john-leken med henne och hon var väldigt ivrig att följa mig vart jag än gick… =)
tack! ja nu är hon himla härlig i färgen tycker jag med.
tycker det är sådan skillnad på henne sedan förrförra året då hon bara stod på bakbenen när man ledde henne och rent ut sagt attackerade om man hade henne lös…
Hel mysig häst ser du att ha! :D jättefin :)

jättefin o duktig! :D
Ja verkligen skillnad, hoppas hon behåller den färgen så länge som möjligt;-)
#3 inte min egen, jag va medryttare på hennes mamma i 5 år men nu är mamman avlivad sen någon månad tillbaka, så jag tar bara hand om wilda nu ;) men tack!
jag har sagt det förr och säger det igen, ni passar varann som handen i handsken!
#7 o det är lika underbart att få höra det varje gång…. =)
#8, och det är lika kul att få säga det varje gång ;)
#9 hahah :D
Ni är så himla söta tillsammans :)
Men ajajaj, ha hjälm när du "hänger" på henne.
Man vet aldrig när en olycka kan ske.
Nu ser hon dock väldigt lugn ut, men även den lugnaste häst kan bli skrämd och då önskar man att man hade haft en hjälm på knoppen.
*bara en tanke*
/Elin
#11 kom själv att tänka på det nu i efterhand när jag såg klippen… brukar ALLTID ha hjälm när jag hanterar henne, vet inte varför det blev att jag inte hade den just där. :P
vart tvungen o prova "följa john-övningen" på Ludde då jag INTE trodde han skulle vara så duktig som Wilda är men faktiskt följde han mig som en hund:-) det var rätt häftigt!

#0 hel underbar film, även min man mest i stallet tack var mig tyckte om filmen 
#13 vad härligt, jag tyckte också det var häftigt när hon följde mig sådär!
#14 haha vad kul att höra!

Tittat på dina filmer. Vad fin Windys tribute film är!!!
Och så fanns det en hemskt gullig film på wilda som bebis!
#16, #17 Tack!
Wilda var så otrooooligt söt när hon var bäbis… titta bara =)

#18 åh, längst ner i vänster hörn! Vilken gullunge!!!