Min häst hagmarodören
Japp, det är Astra det.
Jag vet att hon har varit lite knasig med hagar förut, t ex i förra stallet sprängde hon staketet en gång, nu i somras har hon gått ur sin hage och in i en annan 2-3 gånger.
Dags igen nu då alltså.
Hästarna i stallet går nu i vinterhagarna och stona går för sig och valackarna för sig. Vi har lunchgrindar i båda hagarna som öppnas halv ett. Men min häst har tydligen inte orkat vänta så länge när det har börjat bli dåligt med saker att äta i vinterhagen. Så hon har helt enkelt krypit under tråden ("grinden" består bara av en tråd som sitter fast med magnet, och halv ett så släpper magneten och tråden åker till sidan och hästaran får tillgång till lunchen).
Jag tyckte väl att det tog lite tid att gå ner i vikt för hästen, inte så konstigt när hon ensam äter upp lunchhö avsett för 4 hästar
Vet inte hur länge hon har gjort så, men tidigare i veckan hade en i stallet sett henne stå själv inne i lunchhagen. Imorse när stona släpptes ut stod Bengt (stallägare) och kollade på och fick då se Astra krypa under tråden. Skithäst säger jag bara 
Så nu har Bengt fått modifiera grinden lite så att hon inte kan krypa under tråden. Nu får hon hålla sig i skinnet!
Bifogar några bilder från idag 

Där är ingen ström på "lunchhagtråden" då? =)
#4 Jo, det är det. Och hon har alltid haft stor respekt för ström. Men tydligen inte längre.

Oj, trodde att hon var halt och stod i en sjukhage ju. Är hon bättre nu?
#6 Hon klarar sig fint att gå i vanlig hage med de andra hästarna. Det är inte nåt som veterinären har sagt något om. Och hon verkar inte ha särskilt ont heller för hon springer ofta och gärna. Drar de andra hästarna så är inte hon sen med att sätta full kareta. Ibland är det även hon som drar igång de andra. Visst, hon rör sig inte helt fläckfritt men hon mår inte dåligt av att gå i vanlig hage.

Naw så söt ändå ju ;D hihi
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Eller rättare sagt, veterinären har sagt att vanlig hage borde funka bra. Hon blir inte sämre av att gå där. Men hon blir väl inte bättre av det heller, tror jag inte.

Jag struntar lite i att din häst rymmer.. Hon är så snygg så hon kan gärna få rymma hit
Nej skämtosido, det är jobbigt när dom håller på.
Min häst rymmde 4gg under föregående vecka, han hade väl fått för sig något så han promenera bara rätt igenom tråden, trots ström -.-

Ok då förstår jag. Det är ju kanske svårt för en veterinär och säga vila när dom inte har hittat något heller. När skulle du tillbaka till veterinären eller har du ingen tid?
#10 Haha ;) Astra smiter åtminstone bara in i nästa hage istället för att springa omkring utanför. Det är skönt.
#11 Har ingen tid än.

hon var allt lite rund ja.. ;)
men ack så underbar hon är!

Hon är ju underbart läcker.
Det är ju både på gott och ont att dom är kreativa. fniss.
Men visst har man gärna en försigkommen häst förutsatt att inte dom eller "stallpolarna" kommer till skada.
Min nordis är också en filur så många gånger undrar man vad han får allt ifrån?
Detta ämne vore kanske något för en ny tråd? Kreativa hästar.
Marsvin 4-ever
.
Hon är mycket villig till att springa kan jag ju säga.