Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 684 ggr
Spiritinthesky
0

woho. :D

Idag var jag på regional ponnyhoppning, och gissa vad . FLERA av mina kokurenter har verkligen tagit åt sej och bytt ur sina pssoa-bett mot vanliga tränsbett, och gissa en sak till (Y) en av mina kompisar som aldrig kommit felfritt i LB var idag felfri , pågrund av det nya bettet kanske ?(;

iaf, det var en liten unge som jag blev helt kär i (A) hon satt på en liten B-ponny och hade vanligt tränsbett. när hon red ut från banan så skyggade hästen för nånting vid staketet till paddocken och fattade galopp, då drog ryttaren till i hästen så den saktade av, då berömde hon den massor och allt, då skrek hennes mamma : SLIT inte i honom ! ungen bara : jag sliter hellre i honom än sätter på honom det j**** bettet jag fick av pappa.

de tyckte jag var sött. haha , och fatta inte fel, hon slet inte i hästen , utan drog bara till lite för att den inte skulle sticka (;

Isa Aronsson

www.stallequino.se

LinaN
0

Men att hon berömde efter att hon tagit "hårt" i honom säger ju mycket!

Modig unge som vågar säga ifrån till sin mamma!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Spiritinthesky
0

hon berömde för att han stannade (;

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Nattie94
0

hehe den lille hade mod jag hade rymmt :S

Cavello
0

Härlig unge! :D 

Var också på regional ponnyhoppning idag och såg inte heller till särskilt många pessobett, skönt!

exitingsvillemo
0

Och här kommer negativa Jag som fortfarande ser dessa pessoabett på ponnysarna :(

Men helt klart, kunglig unge, som tillochmed kom ihåg att berömma sin ponny för korrekt uppförande :)

Det är också ngt man saknar idag på ponnytävlingar, beröm! Blir dom placerade, mja, kanske en klapp på halsen (helst som dom stora ryttarna, som mer liknar en dagsedel över nacken) Men nåde den ponny som river en bom eller ännu värre, vägrar, då blir det ett rapp med spöt istället eller ännu hellre ett par rapp…

Man kan undra vad f*n dom lär ut på ridskolorna nu förtiden!

ursäkta trådkapningen, men man blir ju bara så ledsen

Spiritinthesky
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 klart ser man fortfarande dessa hemska bett, men många har sluta med dom (: ah, visst är det som du säger men jg tycker fortfarande att det är fel att sträcka ut sej så mkt som över alla ponnyryttare. jag själv tex. jag har en mkt het ponny som jag tävlar upp till MSV med. jag har vanligt tränsbett, inga sporrar, bara sadel och träns. men, ett hoppspö har jag alltid. men jag har aldrig rappat till henne för att hon stannat, jag har slagit till henne på bogen som en uppmaning att hon ska hoppa när hon tvekar, och faktist är det så att sågott som alla som jag känner, som jag tävlar emot då, har också emot allt detdär med massa spörapp, visst vet jag måååånga som använder spöt på tok för mkt, men dommarna har blivit hårdare på sista tiden och nu sist jag var ute med paddie var det 2 st som blev uteslutna efter ett stopp, då dom använde spöt för mkt (:

men som dom säger här, alla bett är farliga i fel händer, och alla vet att ingen är felfri, när paddie är på tok för pigg blir det ibland en del dragande, micka den kungenm lyckades tillochmed få det på bild. vill inte ha en massa cpkommentarer, för ni vet allihopa att ingen är felfri och alla får dra tag i sin häst ibland om den är för stark lr pigg, och just här stack paddie iväg i galopp bara nån sekund efter att bilde togs, och ja, tänk om jag haft pessoa här nu tex ?

Isa Aronsson

www.stallequino.se