Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1080 ggr
LinneaG
0

Stalltäcke sökes

Nu har jag inhandlat nästan alla täcken som behövs till Troya. Men det jag saknar är ett tjockare stall/termotäcke och ett tjockare vintertäcke.
Stalltäcket vill jag ska vara minst 500gr fyllning. Vintertäcket bör vara mer än vanligt, vanligt är väl 280-300gr fyllning?

Någon som vet vart jag kan hitta detta? Antingen begagnat eller nytt, helst nytt. Behöver stl. 155 om det är bogveck, annars 165.

LinneaG
0

inga tips?

LinaN
0

Blocket, hastannonser.se, hastnet.se, bukefalos.se mm

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

fridak
0

varför tjockare stalltäcke än utetäcke?

Repoort
0
jn84
0

Jag har ett vintertäcke till salu om du vill komma och titta? Är inte säker på fyllningen, men tror det är 300. Det är strl 155 med bogveck och har suttit utmärkt på Dandelion.

Inte använt särskilt mycket och jag tror det är ganska rent. Inte hundra på det dock.

Kostade strax över 600 nytt (köpt för ett och ett halvt år sen) så säg halva priset nu?

LinneaG
0

#3 - Då hon står i utebox och jag vill kunna byta mellan utetäcke och innetäcke.

#7 - Jag skulle kunna kolla på det.

exitingsvillemo
0

#8 vi hade också en utebox-ponny här förr, han hade vintertäcke i hagen och ett tjockare vintertäcke på natten.

Antar att det är så du tänker att du vill ha ett tjockare över natten?

Alternativt kan du ju ha  2 vintertäcken, ett tjockare till natten.

eller ett termotäcke att ha under vintertäcket över natten.

Synd att din häst var VÄLDIGT stor… Annars har jag ett 10-tal 135 som hade funkat utmärkt åt dig :o)

Lycka till i täckes-djungeln :o)

LinneaG
0

#9 - Precis, jag vill även kunna lägga ett regntäcke över ett tjockt stalltäcke ifall det skulle regna mycket.
Jag ska åka på täckesjakt i helgen så får hoppas på att jag hittar något.
Kan tillägga att jag vill ha tjocka täcken då hästen har problem med ryggen och inte får frysa.