Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 418 ggr
Lina
0

Sverige Demokraterna

Jag är inte ett dugg insatt i politik osv men jag undrar vad ni tycker o SDs politik? Det är såhär att de fått 12 platser i Landskrona och jag undrar ifall de är bra eller dåliga?

1111
0

Är bara lite lagom intresserad av politik ;) Men har tidigare uppfattat SverigeDemokraterna som ett nazistiskt parti, men att de rättat upp sig väldigt mkt, han som leder partiet nu värkar väldigt vettig för att vara politiker. Ser dem inte som särskilt nazsistiska längre, men att de ändå har en vinkling åt det hållet, vilket självklart inte är särskilt trevligt.

Tyckte det var roligt med TV3s Insider reportage där de försökte få SverigeDemokraterna att framstå som något mkt dåligt och ont. Aschberg var pinsamt dåligt och jag tyckte bara att SD framstod som vettiga och sympatiserade med dem - lite misslyckat ifrån Insiders sida, haha.

Som du hör - jag är inte särskilt insatt i dem, detta är mer min allmäna bild om dem. 

/V

Thinka
0

Dom har ju bättrat på sitt dåliga rykte, och driver faktiskt en hel del bra frågor så som åldringsvård mm. Sedan vill dom ju ändra invandringspolitiken dårå, både på gott och ont.

lisette
0

jag har fått för mig att de är för dödsstraff?

lisette
0

politik.ifokus….

Sandra
0

Sverigedemokraterna är inte nazister allt längre. Däremot är Nationaldemokraterna det desto mer (om jag fattat det rätt). Sverigedemokraterna är ganska lika folkpartiet var det nån som sa (den "nån" var en nazist som tyckte att sverigedemokraterna blivit mesar vad gäller invandringspolitiken o bytte till nationaldemokraterna).

Jag har sett filmer från sverigedemokraternas valkampanj. Där är det allt annat än en nazistisk stämning. De tänker väldigt mycket på våra gamla. Det är ju nåt bra iaf =)

[slo]
0

Om någon har lite tid över och är nyfiken på vart 1200 miljarder skattepengar tar vägen

Gejsa, lisette och ni andra med modem bör inte fundera på att klicka ens ;)

lisette
0

hehe tack för varningen! :D

sunglasses
0

#6 Den filmen mådde jag inte bra av att seSkrikandes Ibland blir jag bara sååå trött på den värld vi lever i!

Lorita
0

TångsvikenSkrattande ja man formas nog av sin uppväxt Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[slo]
0

#8 Jag tyckte den var skitbra, satt och asgarvade flera gånger åt hans kommentarer :) Vad var det du inte gillade?

sunglasses
0

#10 Få veta vad jag betalar skatt till! Känns lite meningslöst ibland=( Men sånt är livet… Annars får jag väl hålla med om att Martin Borg va väldigt bra, speciellt när han bada näckSkrattande

[slo]
0

Haha, ja det var en fin rumpa som sprang iväg där ;)

NinaToy
0

Jag som bor precis bredvid Rosengård tycker det är så j*vla skönt att SD har fått liiite röster…!!! Man kan inte gå ut på kvällarna, och skulle man skaffa en moppe så har man inte kvar den inom en vecka, de går IN i garagen och tar de!!! Det är hemskt… känns som om man bor i ett annat land… och MÅNGA vettiga utlänningar här är FÖR SD!!! En gång var jag och en kompis ute och gick och då var det ett blattegäng som tog en tjock pinne och slog ihjäl en igelkott som hade en massa ungar bakom sig!!! ahhh blir så sjukt förbannad!!! Man kan integöra NÅNTING för då får man tillslut hela maffia rosengård efter sig!!! Ingen som bor på landet eller så har aning om hur detta är … det är helt sjukt. Jag är livrädd för att hela Sverige ska se ut såhär om ca 20 år…

gejsa
0

Ha, ha tack för varningen slo. Jag prövar inte ens. För i dag går det skitsakta här på ridsport.

MiaMaria
0

Hämtat från www.sverigedemokraterna.se så får du bilda dig din egen uppfattning om dom är bra eller dåliga =)

Sammanfattning

Sammanfattning av Sverigedemokraternas politik.

Nej till EU
Vi värnar Sveriges nationella suveränitet, och motsätter oss överstatligheten inom EU. Vi är däremot för samarbete mellan stater, inte minst i Norden, östersjöområdet och övriga Europa.

Nationell och social rättvisa
Sverigedemokraternas politik bygger på ett nationellt ansvarstagande, social rättvisa och ett ekologiskt medvetande. Vi vill omvandla dagens skendemokrati till äkta demokrati, där alla får komma till tals.

Vi förespråkar en moralisk upprustning, vi värnar västerlandets kristna etik, och vi vill stärka nationalkänslan, för att på så sätt skapa en större trygghet och gemenskap inom det svenska samhället.

Svenska folket måste lära känna sin gemensamma historia, och på så vis också lära sig att känna solidaritet med sina medmänniskor, såväl i Sverige som i omvärlden.

Brottslighet, missbruk och sjukskrivningar
Brottsligheten är hög, antalet missbrukare bli större och sjukskrivningarna är snart flest i världen. Sverige är ett sjukt samhälle, därför att medborgarna inte trivs. Bara en nationalistisk politik kan ge den trygghet och den omtanke som minskar kriminaliteten, får bort drogerna och ger de sjuka livslusten åter.

Skatterna
Svenska folket är det mest skattetyngda i hela världen. Det mångkulturella samhällsexperimentet kostar oss varje år enorma pengar och det är bara Sverigedemokraterna som ifrågasätter om det är rimligt. Vi är det enda parti som kan sänka skatterna och förbättra den offentliga servicen samtidigt.

Sysselsättningen
Vi är övertygade om att det är småföretagen som kommer att skapa de nya jobben. För att bekämpa arbetslösheten och stärka Sveriges ekonomi vill vi därför skapa ett gynnsamt klimat för de som vill starta företag och för nystartade, privata småföretag. Vi vill också införa ett lärlingssytem, där arbete och utbildning går hand i hand.

Invandringen
De flesta svenskar erkänner idag att svensk invandrings- och integrationspolitik har varit ett monumentalt misslyckande. Sverigedemokraterna är det enda parti som vågar säga detta öppet.

Ett befolkningsmässigt homogent samhälle har bättre förutsättningar att nå en fredlig och demokratisk utveckling, än en heterogen statsbildning. Därför förespråkar Sverigedemokraterna en restriktiv invandringspolitik, liksom att samhället på alla sätt ska uppmuntra en ökad återvandring. Dagens situation med kulturellt främmande enklaver i de flesta städer är inte hållbar. Ingen integrationspolitik i världen skulle klara av att integrera så många människor på så kort tid som behövs. Det bästa både för svenskarna och för de invandrare som inte kunnat anpassa sig till samhället vore om många invandrare återvänder till sina hemländer.

Sverige har i förhållande till folkmängden tagit emot flest invandrare i Europa under efterkrigstiden. Det har medfört stora sociala och ekonomiska påfrestningar för vårt land. Rotlöshet och omfattande motsättningar, såsom gängvåld, rasism och grupphat, har blivit en del av vardagen i Sverige, som en konsekvens av en alltför generös invandringspolitik. Rotlösheten står i motsats till något som är väldigt viktigt för oss sverigedemokrater - rätten till en nationell identitet. Alla människor måste få känna att de tillhör ett folk.

Sverigedemokraterna är inte principiellt emot invandring. Vi är på det klara med att Sverige alltid har haft invandring, men den har tidigare varit begränsad och reglerad. De invandrare som kom hit kunde ganska lätt assimileras och bli en del av det svenska samhället, främst på grund av att de inte var så många och att de kom från kulturellt närstående länder. De senaste årens invandring har dock varit av helt annan art. Det har handlat om tiotusentals invandrare varje år, från avlägsna delar av världen, vilket inte varit bra för Sverige.

MiaMaria
0
MiaMaria
0

Mer om djurskydd

Vi värnar om djuren
Det svenska djurskyddet är tämligen långt framskridet i jämförelse med andra länder. Trots detta återstår mycket att göra för att alla djur skall ha möjlighet till ett värdigt liv och åtnjuta ett fullgott skydd mot övergrepp och onödigt lidande.

Sverigedemokraterna vill:

• Att plågsamma djurförsök i annat syfte än att minska mänskligt lidande skall vara förbjudna.

• Kraftigt skärpa straffen för djurplågeri och kriminalisera sexuella övergrepp mot djur.

• Att människor som vanvårdar och plågar sina djur dels skall fråntas sina djur och dels beläggas med ett särskilt djurförbud som förbjuder dem att någonsin skaffa sig djur igen.

• Förbjuda långa och plågsamma djurtransporter.

• Tillskjuta resurser till gränsbevakningen för att motverka den inhumana smugglingen av bland annat levande hundvalpar.

• Att alla former av religiös ritualslakt skall vara förbjuden samt att import av produkter som framställts med metoder där djurplågeri förekommer skall förbjudas.

Faxlin
0

Jag skäms inte för att berätta att jag röstat på SD. Jag håller inte med om allt de står för. Men mycket står jag bakom. Men jag tror det är få människor som kan stå upp och säga att de håller med om allt som deras partier står för. Självklart så får man välja det parti som är närmast ens egna ståndpunkter.
Deras djurpolitik står jag så bakom så det är inte sant.
Och ja, mycket annat också.
Tackar dig slo för länken, den var så jäkla bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

MiaMaria
0

Jag stod och valde mellan SD och ett annat part så sent som i "röstning-kuren" men det blev det andra partiet, ångrar mig i efterhand men nu är det iaf gjort. Skulle ha läst på mkt mer innan. Håller med dig Åsa, man kan inte hela tiden stå bakom allt dom säger.

1111
0

#19, är det någon som någnsin håller med partiet de röstar på i ALLA åsikter…? Har svårt att tänka mig det… Hade roligt innan valet när jag gjorde lite olika snabb-tester för att se vilka/vilket parti smo passade mig och jag som högst delade åsikter med ett parti jag inte gillar med 60% - resten delade jag mindre åsikter med…

/V

lisette
0

nina, jag förstår dig till 100 %. jag är med uppvuxen i malmö. det är inte roligt där alls…