All utrustning till Folly
Är verkligen i valet och kvalet vad jag ska göra med all utrustning jag har till Folly. Ska man sälja eller behålla? Kommer jag att ha användning av allt igen?
Har ju överflöd av täcken, träns, bett, schabrak, benlindor, back on track grejer mm mm
Men om jag säljer så kommer jag ju ångra mig, men å andra sidan så kommer nästa häst att vara större (om det inte blir en unghäst då)…
Hur har ni andra gjort som blivit hästlösa??
*** Kärleken övervinner allt ***
Jag har sparat, eftersom jag haft nytta av sakerna, Min juvel dog 2005 och först NU, har jag börjat kunna skiljas från hennes saker (ingen annan har fått stå i hennes box heller, förutom hennes dotter) Men jag har plockat ur en del saker som jag ALDRIG gör mig av med.
Saker som har speciella minnen och så.
hennes första täcke
hennes lädergrimma
hennes grimma hon hade när vi hämtade henne.
många många många skor
dom sakerna kommer alltid att finnas kvar i stallet, grimmorna hänger runt ett stort huvudporträtt av henne på stallväggen.

Ja, men gud jag har tom kvar alla gamla skor…..
Det kanske är klokast att behålla allt ändå. Jag ska u köpa en ny häst så fort jag "fölat" och är redo för hästeriet igen och förhoppningsvis så ska det gå fort ;)
#2 - Hahahahaha, "så fort jag "fölat""! Hahahaha, lät så jukt kul! :D

Japp, jag ska föla om 24 veckor, haha!
#2 haha, lycka till med "fölandet" tezzie, fast jag vet inte om jag håller med om att det kommer gå fort, har du en hel fölunge därinne så lär du få krysta ett tag

Inget som nya fodervärdarna vill köpa av dig. För det lär ju passa Folly iaf.

Tezzie: Jag tycker att du ska behålla sakerna som "det är nåt med". Jag ska ta hem mina saker snart också. Kan ju va bra å ha.

Jag skickade med lite faktiskt. Två täcken, en ny grimma, benskydd och ett extra träns. Det var liksom Follys så jag ville att hon skulle få det med sig och de blev glada :)
Men de hade handlat extremt mycket nytt redan. De tillhör väl de som har mycket pengar men ändå väljer en ridtravare ;)

Tezzie: Vi kanske kan hälsa på henne nåt till helgen?

#5 Jajamen :)
#7 Ja det blir nog så…. Då kan vi sätta oss tillsammans nån dag och lukta och gråta, haha!

klart du ska spara sakerna. tänk om du säljer allt och sen inser att sakerna hade passat din nya häst?

Jag sparade allt då min förra häst dog. När jag ett år senare köpte Reddie som var exakt lika hög trodde jag att allt skulle passa, men icke. Reddie drog en storlek större på allt, endast tränsen som passade, då de går att spänna ut en hel del. En del gammalt är sålt, en del slängt och en del ligger fortfarande och samlar damm.
de saker som är nya e ju bara behålla sen minnen ja vad e det för fel på dom? Hon har ju trots allt "bara" flyttat :) så det kan ju vara en ära för din nya att bära dom saker oxå. Om dom nu skulle passa för hon var ju itne så stor :) annars så säljer du lite men täcken,benskydd osv som e nyare saker, kan ju vara bra o spara något iaf.
Nu vet jag inte vad det är för kuse du tänker köpa… men om jag var du så hade jag sparat alla "one size" grejorna.. tex benlindor, paddar osv..
spara allt tills ny häst köpts o skulle sen inte allt passa: så sälj det då! Då vet du också om du kan skiljas från det för då har det gått ett tag sen Folly åkte plus att du hunnit föla av dig;-)

Idag var jag i stallet och packade ner några sopsäckar med täcken som numera står i förrådet, så allt blir kvar. Jag vet ju till 100% att det kommer en ny häst inom en snar framtid så det kan ju vara klokt att behålla :)
Tack för alla kloka råd!!
En god idé är att allt som inte är rent ska tvättas, dels så är det rent o fräscht och chansen för ev angrepp av möss och annat minskar, det är ju goare o bo i nått som är fullt av gammalt svett, päls o sånt än i ett nytvättat täcke…. Så gjorde jag när jag gjorde mig av med mina hästgrejor efter mitt fullblod o travaren.
Har inte kvar särskilt mycket från de hästarna. benlindor, paddar och sånt som är onesize….
Men skiljs inte från något om du inte känner att du måste, sånt tar tid ibland ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#16 har du ngt 135 regntäcke som är relativt billigt (helst lila) är jag intresserad! =)

neeeeej, jag skänkte bort ett lila (nytt) till en kompis i helgen… Storlek 135. Fasen vad synd!!!

ja det var ju lite störigt faktiskt. inga andra?
Jag tycker att du ska behålla sakerna. Du kommer nog att få användning för de senare även fast du kanske inte tror det nu.
Sparade en massa saker från min fd. sköthäst (hade även som sommarhäst) och det är nu efter 3-4 år som jag har börjat att återanvända sakerna igen.