Förstår inte
Om det inte är meningen att regeln ska tas bort om att man inte får visa bild på hjälmlös ryttare. Varför ligger inlägget kvar?
därför ;)
nej jag vet inte, kanske för att det fortfarande går att rösta för dom som inte har gjort det.

Okej. Men det är väl ganska världelöst att rösta på något som ändå inte kommer att bli ändrat?
#2 - Vi bakom sajten diskuterar fortfarande frågan.

Då förstår jag
#3 Om hjälmlösa bilder kommer att vara ok här, kommer i alla fall jag att radera denna sajt! Hade problemet på vår ridskola för några veckor sedan när en ny hemsida gjordes och då även fotoalbum. Flertalet bilder var hjälmlösa… Skandal på en ridskola som ska lära ut rätt och fel till barn! Fotoalbumet stängdes ner illa kvickt när webmastern fick kritik för detta.
Anseer att detta är ett forum där man ska lära sig mer om hästar och dela samma intresse som övriga här!
#5 - Ja, jag kan ju säga som så att jag inte vill ta bort regeln och det står jag för. Vi vill inte bli av med några medlemmar här inne på ridsport och vill ju verkligen att alla ska trivas och se detta som en serriös och utvecklande sajt.
Det är det oerhört många som klagar på oss ang. just detta, och tycker att vi är sega och tröga som fortfarande har kvar den regeln, men som sagt vill jag ha kvar den.
Tycker personligen att det är skillnad på en ridskola som har för uppgift att utveckal barns och ungdomars ridning och hästkunskap mot ett forum ute i cyber som inte är kopplad till ngn form av barnverksamhet..
Isåfall får vi ju tom slopa flera tidningar, globen, scandinavium, de flesta stöd till landslagsryttare mm mm
Varför inte ha artikel om vikten av hjälm istället och vad som kan hända om man inte bär hjälm?

Jag har själv flygit av min förra häst, han blev rädd för nåt ute i skogen. Jag fastnade med stigbygeln och fick en rejäl spark i mitt huvud (hjälmen gick sönder) och hästen var dessutom broddad, och ja vad hade hänt om jag inte haft hjälm? Krossad skalle med dödlig utgång, nu klarade jag mig med "bara" en hjärnskakning men med whiplashskada iofs…
Jag kommer aldrig att förspråka hjälmlösa bilder!
*** Kärleken övervinner allt ***

Jag tycker att det låter som att det inte kommer att bli någon ändring. Kanske därför att tråden försvann?

#9 tråden finns kvar, men det fanns så mycket fastnålat att jag valde att ta bort nålningen.
#7 Men du kan fortfarande läsa tidningen Islandshästen, där publicerar de inga hjälmlösa bilder! ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#9 Okej