hemma med ont i huvudet
oj oj oj, varför ska jag jämt vara den kavataste?(eller försöka i allafall
)
igår så skulle vi rida på två shettisar, och jag skulle ju hoppa dom(barbacka!och jag är ju bara lite för lång
) den första gick det bra med, men den andra, kom i trav, hoppade fint(det var som en liten kombination) men bröt ut efter det, och ja hamnade bakåt och på sidan, och han vart jätterädd och börjar skena.
och hela världen snurrar till och jag ligger på marken med ont huvud!!
hela huvudet spränger, och mitt vänstra öga flimrar, och efter ett tag blev det nästan blint i väntra hörnet.
men som tur var så försvann det och jag åg hela kvällen med "bara" ont i huvudet!
hoppas jag kan vara med på travetpå söndag, men jag är ju hemma nu, och mår bättre… 
oj, du har allså fått hjärnskakning. Säger bara ajjjj. Tyvärr vet jag inte hur länge man kan dras med detta, har du inte vart på sjukan? tänkte så det inte är värre? Tror inte det iaf men man vet ju aldrig. krya på dig!

jo, men jag hoppas att det inte är det, tack!!

madicke skulle ju ligga i 3 dagar, men då har ju loppet gått… 
får väl hoppas att fröken ramlar i trappan 

Bara för att man slår i knoppen och får ont betyder det inte att man har hjärnskakning. Oftast följer illamående, bestående yrsel och synrubbningar om man har hjärnskakning.
Men för all del, huvudskador är allvarliga och även om man inte mår illa och är yr så kan man ha en liten skada på hjärnan (t.ex. blödning/blåmärke) som kan leda till döden i värsta fall. Därför bör man alltid rådfråga läkare om man slår i huvudet hårt, särskilt vid fall. Man ska inte förringa skallskador, även om jag gör det själv… *hrm* Det är ibland svårt att motivera sig att söka läkarvård när man mest är förbannad på sig själv för att man lät det hända. 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se

#4 nu mår jag ju bättre, och det blir trav imorgon!! har varit ute och mockat m.m. och det gick fint.
såå glad, det blir ju sista loppen i år! ^^

eftersom att jag alltid rider med hjälm så skyddade hjälmen mig och tog emot den värsta smällen, annars hade jag nog varit död nu.