Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: sajtenifokus
Läst 1708 ggr
Lindbygarden
0

Låsa trådar hur som helst!?!?

Nu har en dressyrtråd till blivit låst och jag förstår inte varför?

Jo visst, motiveras med att man inte får söka medhjälpare på ridsport eller något annat forum.

Men i tråden står det inget om att någon söker medhjälpare samt vart finns dessa regler upptagna för det var så längesedan jag gick med i ridsport.ifokus att jag kan då inte minnas någon sådan klausul?

Ska man stänga trådar bara för att man känner för det eller ska man stänga trådar med stötande innehåll eller där det urartar?

Att vi är några som vill ha ett iFokus till är ju inget hot mot befintligt forum och jag tycker det är synd och skam att man inte får lov att förhöra sig om det här?

Eller ska man vara tvungen att starta ett helt nytt forum utanför iFokus om man inte är välkommen här ute?

Tycker att detta känns mycket tråkigt och obehagligt då jag har varit aktiv mycket länge och nu helt plötsligt så är man inte välkommen att hålla en öppen dialog?

Lindbygarden
0

Vill dock betona att det inte är något personligt då jag trivs med de tjejer som är ansvariga och flera av oss har "snattrat" i trådar under en lång tid..

Vill bara ha svar på ovanstående.

Maja
0

En tråd låses aldrig helt utan anledning. Just i detta fall kan jag inte svara på varför tråden låstes, vet inte vem som gjorde det heller. Men som sagt finns det alltid en anledning till varför en tråd blir låst.

Ibland blir trådar låsta för att de spårar ut för mycket, ibland för att de är för långa. I vissa fall för att trådarna övergår till något obehagligt bråk, i andra fall på TS begäran. Det finns alltså många olika anledningar.

Men ja, ännu en gång kan jag ju säga (lite OT här) att jag inte uppskattar hur man försöker dra igång och göra reklam, leta Medarbetare på detta forum utan att kontakta sajtvärden (i detta fall lisette) först. Det gäller inte enbart dressyr.ifokus, utan även andra medlemmar som bara har gått in och gjort reklam för opublicerade sajter etc.

Sedan (ytterligare lite OT :)) så måste jag ju erkänna att jag blir lite stött när medlemmar (nämner inga namn) påstår att det är vi som driver sajten som skapar dålig stämning etc. Vi jobbar med sajten för att hålla igång den till er.

MVH
Maja, Medarbetare :)

Mandysan
0

Sen får man väl inte gå ut och göra reklam för ett olanserat forum hur som helst?!

lisette
0

#3 helt rätt.

jag bad i förra tråden att ta sådana saker via pm, tråkigt att det inte efterföljdes.

inte heller jag vet vem som låste tråden, känns som det kvittar. men jag tyckte det var helt rätt.

bubbelbubbel
0

jag vet itne heller vem som låste den, men tycker också det är rätt.
vill man skaffa sig Medarbetare till en syskonsajt till oss, då ser jag helst att det görs på nått annat ställe.
hade det varit för majskolvar.ifokus hade det varit för mig en annan femma.

Lindbygarden
0

Men den ursprungliga tråden hade ett hundratal poster. Varför låstes inte den på en gång isåfall?

Sen så var inte mitt syfte att marknadesföra utan undersöka om det ens fanns något intresse.

Om det är en syskonsajt så finns det väl än större anledning att sammarbeta, gör det inte det?

Eller är det så att ni helt tar avstånd till möjligheterna att sammarbeta och göra forumet än mer lockande?

Eller ni kanske inte tycker det är konstigt att många användare faller ifrån och framförallt att inte fler lockas till att vara aktiva användare?

Varför ska det inte finnas ett bredspektrikt iFokus?

Men ni anser alltså att den dressyrintresserade kan hitta vad de söker på detta fourm?

Lindbygarden
0

Dressyr.ifokus hade 246 poster.. jag visste inte att det den tråden helt plötsligt hade blivit förbjuden då den hade över 200 poster innan jag puttade upp den igen..

Eller måste man be om lov för att få putta upp trådar???

Samt om ni kikar på den så är det inte jag som startade den..

Lindbygarden
0

Har läst igenom era poster flera gånger och kan inte sluta att förundras..

Ni tycker alltså att vi ska konkurera om användarna istället för att sammarbeta och arbeta gemensamt för att öka trafiken och engagemanget hos flera användare?

För som sagt det är inget forum som ens är skapat ännu utan det var endast ursprungsfrågan som puttades upp..

Jag tycker överlag att ni gör ett toppenjobb men som svar på att ngn skrivit att det blir dålig stämmning så kan jag personligen återkoppla till tråden som handlar om hjälmtvång..

Där det nu står tydligt att en övervägande andel användare anser att den regeln skall ändras men ändå så går ni öppet ut med att vad användarna tycker inte kommer avgöra ert beslut gällande regeln..

Då blir det dålig stämning för jag personligen tycker då att det är de som utgör själen och hjärtat på ett diskussionsforum dvs användarna ska få lov att faktiskt besluta en sån sak..

Genom en så bra sak som den omröstning ni hade:o)

lisette
0

nu orkar jag inte svara på allt just nu, men vem som startade en tråd har väl ändå ingen betydelse?

tezzie
0

Jag har låst den andra tråden, av den enkla anledningen att Lisette låste tråd ett med anledning av att det inte är okej att söka Medarbetare till nya sajter här. Tråd nr 2 var bara en fortsättning av tråd 1.

#0 Om du tycker att det är obehagligt att vi kan låsa trådar så kan jag inte annat än beklaga. Men faktum är, att det är INTE tillåtet på någon som helst sajt här att göra reklam för en olanserad sajt, tyvärr.

Inte skulle man väl gå in på hästfoto och ragga folk till ponnyfoto, till kolhydrater och söka kött.ifokus, till glamour och söka smink.ifokus…. Förstår du TS hur vi menar?

Inte låses tråden pga att vi är emot dressyr, för det är ingenting som vi har att göra med huruvida det startas eller inte. Hoppas att ni inte tror att vi jobbar med sajten med mottot att sabotera och reta upp er medlemmar?

*** Kärleken övervinner allt ***

jen
0

men uppraggningar till andra sidosajter har ju förekommit förut.

Jag minns hur Linda gjorde reklam för Glamour när hon skule sluta här och börja där istället.

Alex
0

#11 Men man får inte göra reklam för olanserade sajter. Och heller inte göra reklam för en sajt utan att fråga sajtvärden om lov först.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Lindbygarden
0

# 10

"#0 Om du tycker att det är obehagligt att vi kan låsa trådar så kan jag inte annat än beklaga. Men faktum är, att det är INTE tillåtet på någon som helst sajt här att göra reklam för en olanserad sajt, tyvärr.

Inte skulle man väl gå in på hästfoto och ragga folk till ponnyfoto"

Det jag tycker är obehagligt är att man inte kan ha en öppen dialog utan att det censureras. Att kunna låsa trådar är en nödvändighet men jag tycker inte heller det ska missbrukas.

Kan ni vara vänliga och hänvisa till vart det står att det inte är tillåtet, ngt som grundarna av ifokus har beslutat? Samt detta är återigen ingen reklam utan det var och är en öppen fråga om det är någon som är intresserad fortfarande och om behovet finns kvar eller inte..

Att jämföra hästfoto och ponnyfoto är som att jämföra hästdressyr och ponnydressyr.. INTE som att jämföra ridsport(hästar) med dressyr.. Sen tycker jag personligen INTE att ridsport.ifokus har fokus på ridsport utan på en massa olika saker.

#11 Precis det har du helt rätt i det var just därför jag undrade vart regeln om att man inte får lov att ens prata om eventuellt nytt forum tom e förbjuden när frun till en av de som grundade iFokus har gjort detta.:o)

Lindbygarden
0

#12 Kan du vara så vänlig och svara klart och tydligt på om man måste be forumvärden om lov för att putta upp en tråd?

Maja
0

#14 - Det är väl ganska självklart att man får putta upp trådar, annars skulle hälften av iFokus försvinna. :)

lisette
0

#13 så här står det på värdsajten, kanske inte så lätt för er att veta, men lorita vet eftersom hon själv är värd för en sajt.

vad linda gjorde tycker jag är ganska irrelevant eftersom hon inte längre är aktiv på iFokus.

Regler för olanserade sajter

Eftersom det har efterfrågats, och frågan kommer upp emellanåt, vill jag berätta vad som gäller beträffande marknadsföring av olanserade sajter.

* Vi vill inte att man gör reklam för olanserade sajter på befintliga sajter eller andra publika platser på nätet.

* Det är okej att ge personliga inbjudningar till en mindre skara vänner som kan hjälpa till att få igång sajten, lämna synpunkter och så vidare.

Jag hoppas att det reder ut eventuella oklarheter. Bokmärk gärna den här tråden.

Lindbygarden
0

#15 Tack! För det var precis det jag gjorde med första tråden som som låstes:o)

#16 Nej vi övriga dödliga har ju inte tillgång till den informationen..

Samt om det är irrelevant vad Linda gjorde när hon var forumvärd så kanske ni också kan ändra på de regler som sattes då.. För de borde ju också vara synnerligen irrelevantaOskyldig

Men då vet vi och jag ber så hemskt mycket om ursäkt om jag har brutit mot ngr regler etc..

Maja
0

#17 - Men det behöver ju inte betyda att den låstes på grund av din putt, eller hur?

Sedan så är det skillnad på att behålla regler och på vad forna värdar har gjort. Vill vi ha kvar en regel som vi tycker är viktig så har vi det. Vad Linda gjorde kan inte vi göra något åt. Men regeln som hon införde är något vi vill ha kvar. Så du kan inte säga att regeln är irrelevant. :P

jen
0

#16 om DET är irrelevant vad Linda gjorde då, så kanske hennes regel om hjälmlösa bilder också är irrelevant då? eftersom majoriteten här inne vill ta bort den regeln

Maja
0

#19 - Svar i #18 =)

jen
0

#20 såg det. Men jag tycker det är synd att  du skriver "vi tycker"

då är det alltså "ni och vi" ?  det blir så tråkig stämning då. Lite form av diktatur

Annette
0

#21. Nu är det ju så på iFokus att det är värden som bestämmer.

Maja
0

#21 - Fast vad ska jag skriva istället då?

JoJos
0

"Ibland blir trådar låsta för att de spårar ut för mycket, ibland för att de är för långa. I vissa fall för att trådarna övergår till något obehagligt bråk, i andra fall på TS begäran" Bullshit säger jag,När jag ville låsa min tråd jag skapat och fått de svar jag ville ha fick jag svaret att nej jag tycker den kan vara till nytta för andra.. Även fast jag ville att den skulle stängas!!!

"Sedan (ytterligare lite OT :)) så måste jag ju erkänna att jag blir lite stött när medlemmar (nämner inga namn) påstår att det är vi som driver sajten som skapar dålig stämning etc"  inget namn nämmt..

Maja
0

#24 - Nu kommer jag inte ihåg någon tråd som du har bett om att den ska låsas.. Så då måste det ha varit någon annan Medarbetare som inte låste den, men om du ber om att en tråd ska låsas, ska den givetvis låsas.

Och nej, jag nämnde inga namn, eller hur?

JoJos
0

#25De va svaret jag fick villket inte känndes rätt.. Men tråden finns kvar trotts min begäran om detta…

De va juh de jag sa inget namn nämnt ;P

bubbelbubbel
0

#26, men den tråden ansågs ju vara viktig att diskutera, precis som den om lösa hästar. kan ju finnas fler som vill veta hur det ligger till med skatt och inackoderingar.

bubbelbubbel
0

..därför passade det att ha den kvar, trots att du ville att den skulle låsas, skulle jag lägga till innan jag tryckte på knappen :P

JoJos
0

Jo men då skulle ni juh kunnat gjort en artikel om det istället? Eller hur ? om det är upp till TS m tråden skall tas bort eller inte, jag tycker inte att det var kul iallafall..

bubbelbubbel
0

men det är itne alltid upp till ts eller inte, vi kan ju inte plocka bort trådar som absolut inte har någon anledning att plockas bort, bara för att. om ts ber oss plocka bort en tråd, är det oftast för att denne känner sig påhoppad. och då är det en självklarhet att den tas bort.

gejsa
0

Jag förstår JoJos vad det gäller. Förstod även då att du ville att tråden skulle bort så ingen kunde spåra till dig.

Visst, det var inga påhopp men vill trådskaparen ta bort en egen tråd oavsett vad det står borde man få göra det. Har inte ni gjort saker som ni sedan ångrat?

JoJos
0

#30 så de måste alltid gå till överdrift för att en tråd skall tas bort ? Som jag sa tidigare hade de inte varit mer intressant för folk att läsa en artikel om detta ämne istället??

#31 Nu förstår jag inte vad du menar ?!? vad då spåra mig ? ObestämdFörvånad

gejsa
0

#32# Vill du att jag ska ta det här? Du frågade ju om man måste skatta för inackorderingar osv. För du hade inackorderingar osv. Det kanske man inte ska skriva om på ett forum. Trodde det var därför som du ville få bort inlägget. Annars förstår jag inte varför du ville det.

JoJos
0

#32 jag har en inackordering, nu mer delar jag juh stallet med eve,jag har inget att dölja så spåra på den som vill.

bubbelbubbel
0

men om du ändå inte hade något att dölja, varför ville du så innerligt att inlägget skulle tas bort ?

JoJos
0

# 35 Ursäkta ???Förvånad

bubbelbubbel
0

ja ? jag trodde ärligt samma sak som gejsa, och om det nu inte var så, så varför är det så farligt om inlägget är kvar ?

Lindbygarden
0

Anledningen till det tycker jag man kan ta per pm!

JoJos
0

Nu skiter jag fullständigt i om de ligger kvar eller inte, då den ändå ligger där den ligger… Men detta tar jag som personangrepp.. Skrikandes

exitingsvillemo
0

#39 lugn och fin, det var nog bara menat som en fråga av ren nyfikenhet.

Dom trodde att du ville ta bort tråden av DEN anledningen, men du säger att det inte var pga av DET, därav frågorna varför du så gärna ville ha bort tråden.

Tror att det var så det var menat iaf. Tror inte alls att det var menat som personangrepp

JoJos
0

Men jag upplever det som ett personangepp….

gejsa
0

Ja, ärligt talat så trodde jag det. Vad var din anledning att vilja ta bort tråden då? Du kallar ju dina inackorderingar för kunder. Har gjort i flera trådar här. Och det är inte personangrepp varken från mig eller bubbel. Vi frågade bara en enkel fråga. Varför ville du ta bort din tråd annars då?

ThunderClap
0

Jag förstår inte alls det här motarbetandet utav att forumannvändarna inte ska ha någonting att säga till om..?

Tror ni att det gynnar sajten på något sätt när sajten inte styrs efter vad annvändarna vill ha utan efter en liten grupp?

Är fundersam till varför man väljer att stänga en tråd "pga av att den blivit för lång" även, betyder det att ni inte vill ha långa disskutioner? Jag har sagt det här förrut; i en massa små beslut som tas i hur sajten styrs och är upplagd så hindrar ni/motverkar att man disskuterar och uppmuntrar istället mera chattning.
Idén till dressyr började ju i stort sett efter att ni (sajtvärdarna) sagt att ni medvetet styr sajten på det här viset och det då kontrades med att man kanske behöver en egen sajt för att disskutera de ämnen som annvändarna då var intresserade utav.

bubbelbubbel
0

#43, stängs en tråd för att den är för lång startas i 99% av fallen en ny.
och alla vet vi ju att långa trådar tar lång tid att öppna och det är något många ser som negativt.
aldrig har en tråd stängts för diskussion "bara för att den är för lång".

#39, mycket tråkigt att du ser det så.

lisette
0

#43  som bubbel skriver har vi aldrig låst en tråd för att den blivit för lång. finns alltid en anledning till att en tråd låses. jag vet inte alls vad det är för tråd som jojos menar.