OT: Elin är...
**Förskyld igen!
**Var ordentligt förskyld för mindre än 2 veckor sen och nu är de tillbaka igen. Vart hemma idag från skolan…
Halsen värker, och har som en stickande känsla varje gång jag sväljer och hostar konstant. Jag orkar inte va sjuk mer :(
Tips på hur man blir av med skiten, fort?
Och sedan stärker upp immunförsvaret igen?
MVH/elin
/Elin

Hm vila mycket & drick mycket varm dryck, te till exempel. Jobbigt att vara sjuk så mycket, krya på dig :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Köp hem ingefära och ät en liten bit. Det smakar hemskt och är jättestarkt, men det onda i halsen försvinner snabbt! =)
honungsvatten!

Min kompis' mamma har drabbats av ett jätteläskigt virus i samband med förkylning. Hon är förlamad i halva ansiktet och kommer endast få tillbaka upp till 80% av känseln! :S
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#4, :O vad är det för virus ??
#4 :O
Jag hörde på radio att vinterkräksjukan ska komma i en mkt värre form denna vintern och de varnade och tyckte att vissa grupper borde vaccinera sig mot det, någon som hört det lite mer nogrannt?

#5 jag har ingen aning, var en annan kompis som berättade det idag. hon hade varit hemma hos dom i lördags utan att veta nåt så hon var jätteorolig nu att hon skulle få det :S
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Förresten en sak som kan hjälpa en del mot halsont är att ta lite vatten i ett glas och hälla i Mycket salt, rör om och gurgla långt ned i halsen, men svälj inte. Ät eller drick inget på en stund efter.
Fick tipset av grannen och det funkar på mig iaf. :)
#7, fy bubblan vad otäckt!