Har ni läst detta?
Fy säger jag bara. Stackars djur.

Det är så äckligt och så sjukt att jag inte vill veta att det förekommer ens. Fy fan

Nej, man tror ju inte att det förekommer men tydligen gör det det ändå.
Jag höll på att spy när jag slog upp det i tidningen i samband med lunchen.. urk! Ville helst inte äta något efter att ha läst det.

men fy f_n… stackars Max säger jag bara, vilket öde! jag tycker att sex med djur borde räknas som våldtäkt för det är precis vad det är.

håller med våldtäkt är det def.
helt sjukt… finns det en lag mot detta i sverige?

nej det finns inte det ems. det är det som är det sjuka. det är inte OLAGLIGT med tidelag. helt vansinnigt.

Jo men här fanns det ju det. Det var i Danmark som det inte fanns det. Så länge ett djur inte lider så får dom hålla på. Och hur vet man när ett djur inte lider då? hmmm

Fy f.n att det finns så vidrigt sjuka människor. Tvi, tvi!!!
Mjo, då får man allt ha något fel…
När det finns så mycket stallflickor 

Vi är väll inte mkt bättre i Sverige - finns väll ännu ingen lag som täcker tidelag? Utan vi har densamma som i Danmark - att djur inte får skadas och så hoppas regeringen på att det täcker tidelag även… ?
/V
fyfaan vad äckligt… stackars djur, de undrar väl vad de idioterna håller på med för nåt.

#8 det stod i tidningen att det enda landet som har gjort det olagligt med tidelag är england. är lagligt i sverige… disgusting!

Fy f*n vad sjukt!! Äckligt!! Stackars stackars djur!!
"Ägarna hävdar också att djuren är mycket erfarna och att de själva vill ha könsumgänge med människor." - Men vem kan va så dum och uttrycka sig så??
Tidelag?? Förklaring till en blodin tack…!

Ok. Då läste jag inte så noga.
He he slo du är för härlig! Du har ju verkligen det bra. Du måste ju ha tjejer omkring dig jämt ju.
#15 tidelag är det juridiska ordet för sex med djur, om jag inte missminner mig.
gejsa, jo visst har jag det ;) Lite kul när jag ska ut på krogen eller fest, har oftast sällskap av 2-3 tjejer dit :p

Jo, förstår det. Synd bara ifall du skulle hitta den rätta på krogen. Hon tror ju att du redan är upptagen. Men å ena sidan tycker jag det verkar som om det uppstått något mellan dig och änglaflickan så……hehe

#17 Tack!
#18 tss, det har hänt flera gånger… Fast jag "har hört" att man är mer intressant om man är upptagen ;)

Jo, en del tycker väl bättre om förbjuden frukt. Men många ger upp om man ser att den är upptagen. du vet ju inte vad du missat. Hehe

Finner inga ord för att uttrycka min avsky mot dessa j-a idioter!!!! - Fram med en lagändring - snabbt!!!

#22: Håller med. Gaahhh, vidrigt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Håller med er. Vi som har så mycket lagar överallt. Men just en sådan lag för dom stackars oskyldiga djuren, det finns inte.

Nej där är djurskyddet tyst. Undrar varför?
Audiatur et altera pars

Ja, det kan man ju undra. När det besvisligen finns intresserade som vill utöva detta.

Exakt, och så görs det ingenting. År ut och år in babblar de om att de är till för djurens bästa, men de kan inte undvika att sjuka människor våldför sig på dem sexuellt. men slår du dem med näven, då kommer de farande för då skadar man djuret. Gaahhh, jag blir faktiskt illamående av sådant här.
Audiatur et altera pars

Precis!
#27 dessutom, har du en box som är tre centimeter för liten, eller en dörröppning som saknar lite i höjd… Så kommer dom lika fort där… Suck, är allt jag har att säga.

#29: Exakt, då jäklar är de snabba.
Audiatur et altera pars

hmm kanske man ska ringa o fråga?
"29, jag tycker att boxmåtten är BRA, det är ju trots allt meningen att hästen ska kunna ligga ner i boxen även, och dessa är minimum mått för hur liten en box bör vara, helst ska man ha en som är lite större än så…
/V

#32 tro mig, jag har hellre en liten mindre box o de gör tidelag olagligt än att ha en enorm box än att vem som helst kan få ut sina luster på hästar.
tycker allt prioriteringarna ligger lite fel inom djurskyddet. highland cattle boskap som absolut MÅSTE ha ligghall. det lägger vi ner hur mkt som helst på. idiotiskt.
#33, varför kan du inte ha både ock? Jag tänker inte ge upp för små boxar för att bana allt tidelag.
Att djur som går på lösdrigt måste ha vindskydd tycker jag är bra, det är absolut inte idiotiskt då djuren måste ha någonstans att gå undan för regn, kyla och blåst.
/V

Men självklart vill man ha stora boxar också. Men det hörde liksom inte riktigt ihop med det här snusket. Att någon får ha sex med hästen och det är okej bara de har allt annat runt om är idiotiskt. Svårare än så är det inte. De borde inte få ha häst om de utnyttjar dem sexuellt.
Audiatur et altera pars

Håller med er båda nu. Visst att det ska vara stora boxar i stallen. Och klart att dom måste ha en mall att gå efter. Men att man ska behöva tex lyfta taket på hela stallet för att det tex är 2 cm för lågt är väl iaf överdrift?! Vet att jag har läst det någonstans. Att tjejen var tvungen att göra det om hon skulle ha sina hästar fortsättningsvis i stallet. DET är löjligt!
Finns ju dom som också har fått bygga om hela stallet för att det fattades några centimeter i en box. Jag tror inte ärligt talat att den hästen mår bättre för att den fått några cm större box. *ler* Eller vad tror ni?
Däremot om någon gubbe håller på och våldtar ett sto flera ggr i veckan och låter andra komma och göra det. DET mår dom dåligt av oavsett hur stor box dom har.
#36, Ofta så kan man få dispans? på att ha någon cm för lågt i tak eller för liten box om det är så att det passar hästarna som hålls i stallet eller något annat.
Skulle gärna vilja höra om någon har något exempel mer än historier de "hört/läst" om någon som värkligen behövde höja taket eller bygga om för någon ynka cm..? För oftast är det något mer som är tveksamt om man måste göra större förändringar…
Jag tycker som sagt att vi absolut borde ha en lag som förbjuder tidelag, men ser inte varför man ska dra ner på andra BRA regler om hur man ska hålla djur.
/V

Jag har inte skrivit att man ska dra ner på andra bra regler. Men att rucka lite på cm borde dom kunna göra. Det är bra viktigare att kolla så man inte har för många inackorderingar utan tillstånd osv än att få fram en lag att man inte får våldta sina djur.
#37 i det förra stallet jag stod i var dörren 3cm för smal, så dom var tvungna att såga upp större och sätta in en ny dörr. Förstår hur du menar, men du kan inte hålla med om att prioriteringarna är lite skeva, när det får förekomma tidelag medans en dörr som är några cm för smal måste breddas? Kan ju tillägga att i det stallet stod det en shettis, tre d-ponnysar och en liten stor häst.

#37: Har också berättelser från byn där jag bor. Där jag personligen sett pappret på vad de slog ner på. Och det var gången. Men hela stallet fick byggas om för ett par cm. Jaja, så kan det gå. Och så blev det en boxplats mindre i det stallet. För boxarna ska ju hålla måtten ändå.
Audiatur et altera pars
#38, Myndigheterna kan annars jobba på att urforma en lag emot tidelag samtidigt som de upprätthåller de minimumkrav som finns för att få hålla djur… Vilket de gör nu. - Utmärkt enligt mig även om jag skulle vilja ha fram lagen snabbare så har jag lite insyn på hur svårt det är att få egenom en ny lag och tycker att det är bra att det är en lång process att få upp en ny lag.
/V
Helt sjukt att det finns människor som tänder på sånt. Synd om hästarna å alla andra djur dom äcklar sej med.
Å kanske dom konstiga äckel som varit på ridskolan inte varit ute efter dom små söta stalltjejjerna…….

tack gejsa och slo, ni förstod precis vad jag menade…
Hur kan man ens tända på tanken? USCH!! stackars hästar.
Läste någon gång om en tjej som hade haft sex med en elefant, hon dog av trycket. (fast hur en elefant fick plats i henne är för mig ett mysterium)

Jag säger som jag alltid sagt, folk får tända på vad tusan dom vill. Sålänge dom inte blandar in mig i det. Eller oskyldiga, barn och djur räknas till den kategorin.
Människor har alltid funnit det "förbjudna" sexuellt upphetsande. äldre män som fantiserar om unga sexiga tjejer. Andra tabubelagda saker såsom A-sex har ju ansetts syndigt i århundraden men ändå är det folk som har det och njuter av det…. Sedan finns det ju de gamla historierna om fåraherdar som ligger ute på vallarna under en hel sommar och slutligen har sex med sina får för att göra sig av med sina lustar. Och titta bara på sjömännen ute till havs (kanske vanligare förr i världen, inte vet jag?) de har itne tillgång till kvinnor utan ligger med varandra istället….
Jag har vart med om att ha haft en 2 årig shettishingst på väg upp över ryggen på mig när jag stod o grejade i hans box, och han hade hela härligheten framme och han vart ganska så säker på vad han ville. Tror att det är litet som med kåta männiksokarlar, ett hål är ett hål…. Kan tillägga att min shettis bara gjorde det en gång, jag blev så paff och arg att jag faktistk drämde till honom med foten rakt i revbenen.
Och jag kan tillägga att jag var lycklig över det faktum att det bara var en shettishingst och inte en halvblodshingst som försökte kravla upp på min rygg. så rent tekniskt sett så kan ju hingsten MAX vara ganska så med på noterna. En kåt häst är en kåt häst?
Däremot så ett sto som blir utsatt för tidelag torde bli det under en viss mängd våld, Hurmånga gånger har man itne läst i sina hästböcker och faktaböcker om ett brunstigt sto som slår ifrån innan hon är tillräckligt "kåt" för att släppa till hingsten? Om en människa försöker sätta på ett ickebrunstigt sto så måste hon nog vara antingen drogad eller på annat sätt lugnad för att inte sparka in både kulor och skalle på en pervo-gubbe.
Jag försvarar inte tidelagarna, men jag vill påpeka att detta är ngt som förekommit långt innan det uppmärksammades i media. Män som har arbetat emd djur utan tillgång till något annat än sin hand för att tillfredsställa sina lustar har väl hänfallit både en o tre gånger åt tidelag udner århundradena. Om "offret" vart en häst, ko, sugga eller get/får, så har det ändå vart emd samma syfte. Att få njutning och tillfällig lindring av sin könsklåda.
Jag tycker tidelag är förkastligt. Men hingsten max kanske tycker att människo-hål är lika bra som sto-hål? dock tycker jag att det är väldigt fel att ta betalt och göra en inkomst på något som borde ske inom lyckta stalldörrar, om det nu måste ske alls.
Man kan alltid införa lagar, mot än det ena och än det andra. Men det kommer alltid finnas dom som bryter mot lagarna utan att åka fast.
hoppas att ni kan förstå mina resonnemang och att ni inte halshugger mig för at tjag försöker resonera och skapa en debatt.