Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 842 ggr
MissLady
0

Få tillbaka motivationen.....

Vilket är det bästa sättet att få tillbaka motivationen? Rynkar på näsan

Just är min motivation = 0!!! Vill så gärna komma igång med träningen men hur lätt är det som man inte har en fungerade paddock. Dock trivs jag bra i stallet: Litet stall, gångavstånd hemifrån, bra ridvägar….Det är jätte bra stämning i stallet och nu har dom andra kommit in mer och mer på det andliga stadiet "kommunisera med sin hästar". Vissa av personerna i stallet har förmågan att prata med hästarna och förra veckan så kom en av mammorna ut till stallet för att prata med Lady.

I början så så gick det bra. Fick fram nyttig info som kommer att hjälpa båda mig å henne, och man märker på henne nu att hon är mycket lugnare. Men sen så blev det bara värre. Hon sa att det är jag måste släppa min "mur" och att det är fel på mig å inte Lady. Sen så skulle jag även göra nya övningar och en av övingarna anser jag ge dubbla budskap m.m…..Och sen att hon inte vill lämna stallplanen när vi skall rida ut själv beror på mig, att jag inte släpper ner min mur…

Allt detta har börjat få mig att ifråga sätt min egen hästhållning. Jag har alltid varit en sån person om vill ha ordning och reda runt om mig, har min rutiner i stallet m.m……å nu känner jag mig inte motiverad längre. Min sambo stöttar mig till 100% och är med mig varje i stall för att jag inte skall må dåligt.

Just nu behöver jag hjälp. Vill ju så gärna börjar tävla och träna, men eftersom Lady inte är "riktik" inriden ännu så måste jag börja om på nytt….men hur lätt är det om man inte känner sig motiverad?….

Någon om har något bar tips?

LinaN
0

Djurkommunikation är ett bra sätt att komma tillrätta med saker och ting, men inte alla är duktiga och det finns en del bluffmakare. Tyvärr.

Men med en mur kan den här mamman mena att du fjärmar dig känslomässigt, har du själv problem med depressioner och liknande? Kanske ångest eller utanförskapskänslor? Det i sig kan bygga en mur kring dig, och hästar känner sådant.

När du ska rida ut, är du rädd för något då? att det kanske kommer hända en olycka iom att hästen inte är ordentligt inriden? Det uppfattar din häst utan att tveka.

Känner ni varandra? Litar ni på varandra? Har du tagit en eller flera dagar coh bara umgåtts med hästen, kliat varandra, bara promenerat i hagen tillsammans? Kan du ta på din häst överallt? Under mage, i öron, i näsa, i munnen till o med? Accepterar hon det?

Har ni provat att jobba med NH? kroppsspråk, hållning och kommunikation? Prova! Finns böcker på biblioteket, och skulle det vara så har jag en filmsnutt jag kan skicka till dig på min dator som kan hjälpa dig med grundtänkandet iaf ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.