Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 909 ggr
Hipstercia
0

Foton på en rastlös Master

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har rätt kul ihop jag & Master Flört

Hipstercia
0

..

Hipstercia
0

mazze
0

Haha, klockren!

[slo]
0

Ser ut som nån inte vill vara med på kort :p

elin
0

frään pålle Cool

/Elin

Hipstercia
0

#4 Han vet vad han ska göra när jag plockar fram kameran, ser väl alla att han älskar att stå modell FlörtFlört

Julia
0

Fina bilder hihiSkrattande

steffy
0

hahahah fräck häst

1111
0

Han ser värkligen ut som ett monster med det gula ögat på den sista bilden :D

/V

Hipstercia
0

#9 Visst gör han haha Skrattande

Hipstercia
0

Såhär är han när han står i stallgången. Generad Rastlös eller?

http://www.youtube.com/watch?v=S_cjrAnmF7Q

Luthien89
0

Va tusan gör han med munnen?

Hipstercia
0

#12 Jadu, han tuggar o leker med tungan. Har ingen aning om varför han gör så men det skulle vara kul o veta Fundersam

Luthien89
0

Jag tycker det ser ut som om han har nått i munnen och irriterar.. Det var en häst på ridskolan som gjorde så la huvudet på sidan och sträcke på halsen. Det var ett grässtrå som fastnat i halsen och irriterat..

Luthien89
0

Gör han så alltid, i hagen, boxen och så med eller bara när han är uppbunden?

Faxlin
0

Han är fin. Ser gärna fler kort på honom. Inte finns ni så långt från mig heller. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

Blir det inte fuktdroppar i taket när taket är av stål? En liten undran bara.

MinnaA
0

vill inte förstöra denna roliga tråd men när jag jobbade på vet.klinik så såg jag många varmblodiga travare som höll på & greja sådär med munnen. jag är helt säker på att det är ett stressbetingat beteende. en hackade tänder, en gjorde pruppljud, en klappa med läpparna, en hände ut tungan hela tiden, en la huvudet på sne & tugga mm mm. roligt att se på men ganska tragiskt egentligen :/

Faxlin
0

Hmm, var det bara jag som lade märke till att han verkar orolig i slutet av filmen. Och det gjorde att jag funderade lite på placeringen av stagen i stallgången. Som gjort för fara.
Jag tycker det verkar som att antingen har han något som irriterar i munnen. Är han raspad? Eller så behöver han träning på hur man beter sig i en stallgång. jag vet att valacken jag hade förrut var så het när man ställde honom i gången att han blev aldeles tossig. det krävdes mycket träning innan jag fick honom bete sig som vanligt i stallgången. inte alls samma beteende när man fixade med honom i boxen.

Audiatur et altera pars

Hipstercia
0

#15 På filmen är det första gången som jag har honom i stallgången när jag gör iordning honom då hästarna precis har flyttat hem från betet så det är oxå första gången som han håller på sådär. När jag gjorde iordning honom i beteshagen så kanske han möjligen tuggade litegrann men inte mer. Då hade han oxå sina hagkompisar runt sig. I hagen gör han inte sådär, inte när vi rider eller när jag leder honom heller o i boxen vet jag inte

#16 Visst är han fin Glad jag ska leta rätt på lite fler bilder o lägga in här. Vet inte om jag hinner nu före jobbet, annars ikväll. Du bor ju så nära att du nästan skulle kunna få se honom live Flört

#17 Jag vet inte om det blir fuktdroppar i taket, stallet e nytt o hästarna har varit på bete så jag har inte tillbringat nån tid där. Glad

#18 Det kan väl mycket väl vara så som du säger. Master blir ju isåfall bara stressad när han får stå utan sina hagkompisar i stallgången då det är enda gången han gjort sådär. Kanske nånting som jag kan jobba med så han blir trygg med mig o därigenom slutar. Jag har bara ridit honom sen i somras. Jag skulle nog tycka det var lite roligt o få se om han gör så med dom andra tjejerna som oxå rider honom, men tids nog får jag väl det!

Faxlin
0

#2: skojigt, ser fram emot fler bilder på honom. Och som du säger, kanske kan jag få glädjen av att se honom irl någon gång .-)

Då det gäller det där med gången. Kolla upp ur han är som du skrev med de andra. Kan vara så att han testar dig, eller så är han lika med alla. Oavsett vore det skojigt att veta. ;-) Man lär sig en massa bara genom att iakta andras probelm:-)

Audiatur et altera pars

MiaMaria
0

Rolig kuse!! =) Men håller med #18, många varmblod håller på sådär tyvärr…

Hipstercia
0

#21 Det är ingen omöjlighet o få hälsa på honom inte :) Har iaf knådat ihop en liten sida med lite bilder på farbrorn nu som du kan se här http://www.hipstercia.se/master.htm Bilderna är ganska stora så om det tar lång tid att ladda sidan så kan du säga till så lägger jag in dom här ist.

Det där med stallgångs"buset" ska jag definitivt kolla upp. Får jag inte chansen att se någon annan med honom så kan jag i varje fall fråga. Han kanske bara testar mig som du sa Fundersam

Det finns många teorier.

ElinaK
0

Håller med Minna_A. Det där ser man ofta med varmblod och det behöver inte betyda att han är stressad just då, utan att han har varit det väldigt mkt tidigare och har kvar ovanan, precis som med krubbitning och vävning. För mkt kraftfoder, för lite grovfoder, för mkt installning, för lite hage, för mkt stressig träning. olika anledningar det kan bero på.. finns säkert fler.

Hoppas att allt går bra med den kusen, tror dock inte det handlar om att han testar dig för det skulle han göra på annat sätt isåfall. Sånt går att träna bort, eller träna o träna, byter hästen miljö slipper stress och får mkt grovfoder och psykisk stimulans behöver inte hästen bete sig sådär och det kommer försvinna av sig självt. Även bra att avbryta hästen när den börjar, och be den göra något den behöver använda hjärnan till.

Lycka till!

__iE
0

Fina bilder på honom hipstercia :)

Hipstercia
0

#24 Tack för ditt svar Elina.

Jag kan tillägga att han är krubbitare Fundersam 

#25 Tack! Glad

Wiemona
0

#27 sött!