Presentera oss

Jag har också en åtta årig haflinger valack på foder.

Tajpas Peter Pan, kallas Peppe. Han är 13 år, 140 hög, welshponny.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

jag har tre gossar,
brago en shettiskorsnings hingst på ett år som ska bli valack snart.
calippo, en 17årig dponny som tidigare gått på MCR i malmö.
oskar är en fjording som är 20 år. han var min favorithäst på stall ess när jag var liten, köpte honom för ngn månad sedan av bebbe.

Jag heter Linda och är Sajtvärd som de flesta vet;)
Just nu håller jag på aveckla min hästgård på hästar men säljer dock inte alla utan några finns kvar hos fodervärdar.
jag kommer iframtiden ta lite paus eftersom jag även är småbarns förälder och kanske bara hjälper andra med sin ridning framöver, tills jag känner mig redo att ge gärnet igen:)
Min häst heter Whispering Fox.:) Hon är ett 11-årigt sto på 150 cm. Brunskimmel till färgen och importerad från Irland. Jag har haft henne sedan början av april -06.
Vi håller på och tränar grunderna i dressyr för fullt då hon inte kunde så mkt mer än skritt, trav, galopp, böja på nacken (gå bakom hand) och hoppa ;). Men vi tränar lite western ibland oxå som hon verkar tycka om:)
Hon är världens snällaste häst och rida men har ibland lite för mkt eller för lite energi.;)
Hon har broskbildningar i bogen, men det håller vi på att jobba bort!
Jag har ramlat av henne 1 gång, det var precis i början när jag skulle galoppera på henne första gången. hehe då fick jag minnsan tugga grus.;) Men det var mitt egna fel!
Hon har såvitt jag vet haft en tuff start på livet men nu mår hon bra min lilla prinsessa.:D Hon har haft 2 föl i Sverige och jag planerar ett 3:e i framtiden.
i hagen är det hon som bestämmer över ett gäng med hästar.:) Hennes bästa kompis är för tillfället min systers connemara, Lidens Corall.
Blev lite långt men…;o)

Jag har en D-ponny 147 cm, Import ifrån Irland, 14 år. Har gått svåra klasser i Irland och här i Sverige har han gått upp till MSV A. Han är även snäll i dressyren men är väldigt pigg när man rider ut och hoppar! Mycket snäll häst i all hantering, går in i transporten själv osv… Han är Cremello Gulvit och har blåa ögon och lätt att bränna sig i huvudet på sommaren. Han är enligt mig världens bästa, goaste ponny.

Eve, är Lykka född 06 ?
^^
#15 - Haha.. Nej, jag tror att hon är 6 år.. ;)

#15 - ja hon är 6 år. Född 00

#16,17 joo, jag fattade dt, va bara tvungen att 'retas' lite ;) ^^

hehe, ja tänkte göra det :P
Ie_ haha, oj.. näe, 00 ^^ (hon är sex år, var nog därför jag råkade skriva det.. tack för att du sa det :P)
även min dotter som är 12år har en egen häst, ett vbl som hon fick nu i somras, och som hon ska rida i skogen med och hoppträna med och ev tävla så småningom. Han älskar att hoppa och har deltagit i några lokala hopptävlingar med bra resultat.
det är hennes 4e häst nu, hon har haft 2 shettisar, ett russ innan.
bilder finns på min personliga sida 

#22 - jätte fin!
Jag har två shettisar (båda dock utan stam, så eg är de väl "korsningsponnyer"
men enl mig är de shettisar ändå ^^' ) De bor hemma på mina föräldrars gård, så jag träffar dem inte jätteofta =(
Nikolina är fux med ljusman och svans och är 8 år. Hon är världens goaste häst och gillar alla (utom stora svarta hundar) Vi har haft henne sen hon var ett. Hon är en väldigt trevlig körponny som är väldigt framåt. Lina är lite dumsmart, bla så kan hon få för sig att om den kortaste vägen till maten är över en stenmur så går man över stenmuren (trots att öppningen är närmare än 20 m) Hon älskar att bli kliad, ju hårdare desto bättre, speciellt ryktskrapan i metall är skön… ^^' Hon är också en riktig gaphals, så väldigt ofta får man svar om man ropar "Liiiiinaa!"
Lolly är mörkbrun och stickelhårig (med en kolsvart fläck i pannan) hon är 12 år och är inte riktigt lika förtjust i alla som Nickolina, men har man bara mat så tycker hon att man är världsbäst ^^'. Hon är eg inte våran, men nästan ändå (ägarna betalar för verkning och så och kanske kommer och rider nångång, men annars är det vi som sköter hand om henne (vi tror att de köpte henne mkt för att ge våran sällskap=)) Det är Lolly som bestämmer i hagen. Hon är inte riktigt lika bra körhäst som Lina, men hon är på sätt och vis roligare att köra då hon tänker lite mer/på annat sätt än Lina. Hon gillar verkligen att hoppa, men tyvärr är jag för stor för henne, så jag kan inte rida så det blir antingen att tömköra eller löshoppa (allt under 50 cm är tråkigt, tycker hon också….)
Båda två är väldiga matvrak och godisgrisar och favorit godiset är clementiner (bla)
Nu har jag pratat på för mycket, dags att leta reda på en bra bild också

Jag väntar på att få hem mitt hingstföl från uppfödaren i vinter. Han är en arab som enligt uppfödaren och andra duktiga inom rasen säger kan gå långt inom både utställning, avel och ridning. Så nu har jag lite press på mig att genomföra detta oxå, men det känns bara roligt med en extra utmaning :o)
Just nu är jag medryttare på ett arabsto på 17 år. Hon har gjort det mesta inom ridsporten som galopp, distans, gymkana, dressyr, hoppning och nu western.
Bilder på båda godingarna finns i mitt fotoalbum.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

jag heter linda och är 22år har en shettisvallack 2år, en arab/paintkorsningssto 2år, en arab/varmblodsvallack 13år
bilder nedan

Shirley

gizzmo

Här är min häst/giraff. Han heter Ottino och är 14år. Han är ihop med Julia (se ovan).

#34 - Haha.. Fin häst!! ;)

Vilken sötnos du har Anita :D
/Elin
Trasan är ljuvligt söt.Och så kärvänlig.
Hejsan! Jag heter Sofia å e 21år. Jag bor just nu i skellefteå. Jag har två hästar.
Casper: Han e en korsning mellan connemara å fjording. Han e 3år å ca 145cm hög. Men växer nog lite till….Vi har börjat försiktigt me inridningen å inkörning å andra skojjsiga grejjer. Han e oftast supersnäll, men ibland riktigt bråkig å tjurig. Mycke smart å mycke egen vilja. Å hur cool som helst.
Jenneka: Mitt underbara gamla (21år) nordissto. Hon e supersnäll att pyssla me å rida å köra. Hur mysig som helst! Blir mest skogsprommisar å lugna körturer me denna dam.
Hej!
Heter Ida och är 28 år (om en vecka iaf…
). Har ett halvblodssto, holländsk import (KWPN), på 10 år. Hon är någonsans 1.63-1.65 cm hög. Har inte mätt henne, men någonstans däremellan är hon. Det är en dam med mkt huvud och idéer. Vi tränar och tävlar hoppning på lätt nivå. Ska debutera 1,10 i dagarna och målet är 1,20 nästa säsong.
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

putt
Hej! Jag heter Ann-Sofi, kallas för Soffan, är 32 år.
Har en kbltravare, Lyrik, 25 år ung, 158 cm hög, väger ca 640-650 kg. Nästan kolsvart. Vi har tränat både hopp och dressyr. Nu är han mest skrittpensionär pga pålagringar.
Ska sätta in bild på honom, men sitter på fel dator!