Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: sjukdomarskötselvård
Läst 410 ggr
jen
0

så här fin är Kalle nu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vi fick ju hem våran lilla "krake" i slutet av Maj. då såg han ju ut så här.

så här såg Kalle ut när han kom till oss)

nu ser han ut så här Skrattande

kalle 13 sept 06 003.jpg

kalle 13 sept 06 007.jpg

känns jätteskönt!!

änglaflickan
0

vad härligt =) väldigt blank o fin i pälsen med ;)

jen
0

ja, han verkar trivas hos oss Flört  skönt. jag trodde det skulle ta längre tid att få upp honom i hull.

bubbelbubbel
0

skönt. han ser ut att må bra :)

1111
0

Jag har problem med att jag skulle vilja se bilderna stort och det går inte :( Går att klicka på första bilden och ett popup fönster kommer, men det är ett fel-medelande… Kan ni andra se dem stort?

/V

bubbelbubbel
0

nepp, men jag tror att jen har dom i sitt fotoalbum ? har för mig det… (eller?)

jen
0

kalle 13 sept 06.jpg

pröva nu. annars finns dom på min sida nu…

bubbelbubbel
0

den funlar inte heller. iaf inte för mig..men som sagt, dom finns ju på din sida…

jen
0

#"7 japp, jag har nyss lagt in de nya bilderna från idag Glad

SarahPeace
0

Så roligt att det har blivit så bra :D , , men vad hadde han för ägare förut igentligen :S ?

jen
0

#9  ja, du! det kan man undra egentligen Fundersam

jag tror det handlade om MYCKET okunskap. de verkade inte förstå det hela, för de bara pratade om att han var omusklad… inte att han var tunn….

Men jag har  kontaktat förr-förra ägaren som var mycket besviken på hur det var för honom. vi har god kontakt nu, och hon är glad över att han är MYCKET finare nu Skrattande

SarahPeace
0

#10, Okeej, : ) så roligt att föra ägaren tycker att han är finnare o så nu : D , vi hade desvärre lite taskig otur med Molly, föra ägaren ljög för oss,sålde henne fast hon inte fick igentligen , Molly var oxå mager så revebenna syndes ej, men inte så mkt som din häst var. , nä jag prov red molly så för att komma in i stallet så var vja TYVÄR tvungen att gå in i "mollys box" då. "boxen"var typ lika stor som en spilta … det var SKIT UPP TILL TYP KNÄNA när man stog i boxenm, föra ägaren var nog inte så kunnig hon heller. genom att hon sa såhär till oss "  Har inte orkat mockat på flera dagar, "…. så sa min morfar(han var med mej då) … - " Vi mockar varje dag" …då sa hon- "  att ni orkar"…….
Så ja .. många hästar har det svååårrrttt, visa har det för svårt, visa har det så sårt att dom tillochmed dör ,.. humhhum …  Aja … men många kommer ju till bra ägare som tar hand om hästarna o ger dom livet tillbaka : D ,

jen
0

#11 fast jag är förvånad över en sak.

Att dom inte skäms??? 

fast jag hör att vbl ofta behandlas så här. Varför då? är inte de lika mycket värda??

nu blir jag sådär upprörd igen…. suck!!

vilken tur att vi köpte dom Flört

emsems
0

ser mkt bra ut nu jämfört med innan! bra jobbat!

gejsa
0

Han ser ju mycket bättre ut nu. Fast vad långa ben han såg ut att ha. Hur lång är han?

jen
0

ja, benen är ngt  långa till förhållande till hans höjd. mkh är 147,5 cm.

längden har jag ej mätt.

Linda
0

Ser jätte mkt finare ut, vad skönt:)

MVH LindaGlad

jen
0

#16  tack Skrattande

MinnaA
0

men vad fin han blivit! bra jobbat :) när jag köpte mitt fullblod i dec 04 så såg hon ut såhär:

MinnaA
0

ca ett halvår senare såhär:

och nu är hon ännu finare ;) visst känns det väldigt givande att "rädda" en häst!? man mår bra i själen när man ser livsgnistan komma tillbaka.

jen
0

#19   ja, det var en fin skillnad! den är mycket finare på bild 2.

jag förstår inte hur folk kan "missa" att sin häst ser ut som en del gör…

MinnaA
0

#20    det förstår inte jag heller, titta vad mycket lyckligare hon ser ut på bild 2", inte bara kroppen som mådde dåligt där hon stod förut :/

jen
0

ja, hon ser mer harmonisk ut där Skrattande

samma med Kalle! han är lycklig när han kommer ut i hagen, där han stod var det bara små rutor att stå i.                                    (3 hästar på en yta av ca 20*30m) Här har vi stoora hagar med skog och äng!

så fort han kommer ut så rullar han sig och springer runt lite, och rullar sig igen Flört

bubbelbubbel
0

oj minna ! vilken skillnad ! :)
det måste kännas bra för både dig och jen, att veta vad ni lyckats med :)

gejsa
0

#18# Det är ju knappt att man ser att det är samma häst. En jäkla skillnad faktist. Magen har åkt upp och t o m manken har minskat.

MinnaA
0

#23 #24  det känns hur bra som helst att hon blivit så fin :) här kommer hon att stanna livet ut och förhoppningsvis få några fina föl med min hingst Dytmer ;)

gejsa
0

Jag tog ju också hand om min gamling när han var 15 år gammal. Oinriden och full med blodmask. Men inte sjutton tänkte jag på att ta foton från sidan och ta några månader senare osv för att se skillnaden. Det var vid jul och då tar man inte så mycket foton tyvärr. Han är halvblod/fullblod är i dag 21 år gammal.

jen
0

ja, det 'är bra med kort. då ser man skillnaden tydligare.

jen
0

#26 ok, vad det därför du påminde mig om att ta kort??

det tackar jag för.

gejsa
0

Gjorde jag det? Det minns jag inte. Men det beror nog på det isf. *ler*

steffy
0

så fin han är nu  Glad

jen
0

#30  tack