nytt träns
har ni sett nya tränset från equalityline? ett träns med flyttat nackstycke som inte stör hästens nerver bakom öronen..
verkar super… har länge tänkt på att det borde gå fixa.. vill inte heller ha tränset just där.. har alltid haft remmen från nosgrimman ovanpå nackstycket, men det är allt, nu kan jag ta det till nästa level!
tyvärr lite dyrt, men sambon lovade att jag skulle få ett av honom i julklapp ;)
http://equalityline.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H
klicka på "the difference"
Tycker det inte värkar ligga stadigt.. Har sett det ute på en hopphäst en gång och inte fasiken låg det bra då.
Man pratar desutom om tryck i nacken även, och hur blir det här, denna ser ju att ligga på andra kotan.. I mitt huvud blir det en felaktig inverkan, men jag har aldrig heller försökt prova och se hur hästar reagerar på det, vore intressankt…
Länk direkt till stor bild: http://equalityline.e-line.nu/e-line/images/products/05220121_2.jpg
/V
L´Espoir hade ett sånt träns. Det åkte fram så nackstycket låg i vanliga läget och pannbandet stack fram typ 1 dm. Fult å gjorde ändå ingen nytta…

Jag tycker att det är en bra ide, om nu den korsade käkremen fyller sin funktion så det ligger på plats. Men kul att höra från någon som testat eller testa det själv
hm.. känns som att ett så pass bra märke som equalityline borde ha fixat så det ligger bra och håller sin plats? men jag säger dom du miamaria, skulle vara kul att höra om det funkar..

såg inget pris på tränset….. men jag hade inte velat ha det tränset då det verkar som (om jag såg rätt) att nosremmen inte går att ta bort. Använder inte de på Pim
#2, förstod inte riktigt om L'Espoir är din häst eller någon annan, men vet du vad priset ligger på?
Har aldrig sett det i butik, bara på mässa och jag glömde förstås bort att fråga då…
/V
Var och klämde på det när jag var i tyskland, tyckte det såg mest lustigt ut… Och som jumpingqueen säger så tror jag också att det glider fram väldigt lätt.
Vet att jag frågade om priset, men har glömt av det igen… Hutlöst dyrt var det iaf.

Usch! Jag tyckte att det var himla fult.. 
Men e det bra för hästen, så visst! :)