Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 419 ggr
Luthien89
0

Dressyrpass (bilder)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Derssyrade lite i hagen idag :) Inspirerad av Eve och alla andra är jag tvugnen att lägga upp dem :P Kommentera gärna xD

..jag vet att jag har korta stigläder, okej :P

Luthien89
0

fler.

Luthien89
0

fler.

Luthien89
0

fler.

Luthien89
0

näst sista.

Luthien89
0

åsså sista.

LinneaG
0

Såg fint ut! Mysigt med så grönt gräs!

emsems
0

ville du ha kommentar så ska du få en.. stiglädren sa du ju själv, men sedan har du rätt taskig handställning. håll ihop armbågarna mot kroppen, så kommer din att formodligen att vridas om. sedan är den för låg, tänk på att det ska gå en rak linje mellan bettet, handen och armbågen… så får du en bättre linje där..

1111
0

Intresserad av vad för häst det är (tänker ras, mankhöjd, stam)?

Värkar vara lite känsligt på det här forumet och alla värkar inte intresserade av att utveklas, så jag frågar ;) Är du intresserad av att höra lite saker du skulle kunna göra för att förbättra din ridning?

/V

Luthien89
0

#8 Säg allt du har att säga :D Jag gör allt för att min sits och ridning ska förbättras så skriv på bara :D

Han är ett halvblod 5 år. 160 cm. Stam är en bra fråga :P Den är tysk, och jag har noll koll, men jag kan titta upp det.

Men han är rätt duktig för att bara vara 5, han kör lite spansk skritt när han har lust. och börjar piaffera själv som jag inte ens kan :O ;P Haha.

Luthien89
0

#7.

Tack :D Ska tänka på det :P Vet att jag är rätt flaxig med armarna :P

Luthien89
0

putt ^^

Luthien89
0

putt ^^

gejsa
0

Värst vad du puttar här då. Flört

Maja
0

Fina bilder.. De andra har redan sagt det jag tänkte på.. ;) Hehe.. Jättemysig häst!! :)

Luthien89
0

Putt ^^

1111
0

Om du kollar på din egen sits, så ser du tydligt att du inte kan dra en rak linje genom axel-höft-häl, för du sitter i stolssits. Du har vinklat ditt bäcken fel och har en stängd höft-vinkel… Vad du kan göra för att rätta ut det, är att när du sätter dig i sadeln, sätt dig på underlivet, inte på baken ;) Sedan så kan du träna på att öppna upp och vinkla in bäcknet lite genom att när du sitter upp lyfta dina ben framför sadeln och sedan släppa ner dem. Gör du det rätt så kommer det i början kännas rätt mkt i höften och muskulaturen i övrelåret… På så vis kommer du snabbt ta bort stolssitsen och inte längre skuta din häst på bogarna.

Sedan så har vi din handställnig som värkar falla ner lite…  tänk på att komma upp lite mer med händerna och ha mer vinkel i armbågen så kan du behålla den raka linjen i underarmen till hästens mun.

Som det är nu så kryper din häst bakom lod på i stort sett alla bilder, lite längre tygel så att hästen iallafall få en chans att komma fram med nosen mer ;)

Att du rider med korta läder gör inget om du tänkt stå upp eller ridlätt mkt, då måste man ha det för att få en bra sits, men ska man sitta ner så blir det rätt svårt att ha benen kort upp inunder sig…

Lycka till :)
/V

Luthien89
0

Tack så mkt för tipsen :D

steffy
0

mysig hage. fin häst

Julia
0

Fina bilderSkrattande

NinaToy
0

Tycker din häst verkar ha ett mycket fint steg! :) Tyvärr inte många som har det för att ryttaren har för mycket hand. :(