Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 519 ggr
PimTheGreat
0

Idag 16/9

Vad har ni gjort med era häst/hästar idag? Jag ska just nu ut till Pimmen och rida en sväng i skogen 1 1½ timme… tänkte jag…..

Peppe
0

jag har bara NH tränat lite och sånt från marken, han är ju fortfarande halt. Får köra lite sånna övningar varje dag för annars blir han helknasig i huvet

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

PimTheGreat
0

….men det e ju bara bra med sån träning…. försöker komma ihåg att alltid träna lite markträning varje dag när man står i stallgång och leder till och från hagen ex…. men ibland glömmer jag…Fundersam

Faxlin
0

Vi har kört lite markträning med Dixi och så gått på en promenad med henne.
Hade ju så otroligt snälla omtänksamma människor uppe där vid stallet som tyckte synd om henne. Så de hade hämtat hö från stallet och gett henne och dessutom skickat in gräs åt henne.
Jaja, så kan det gå när man inte tar reda på först varför hästen står som den står.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Peppe
0

jo jag brukar oxå glömma…blir väl lite då och då men han kan allt det grundläggande (eller rättare sagt, han kan allt som jag kan), inte lika roligt utan utmaningar. ska försöka få hit nån kunnig så vi kan gå vidare men nu går väl varenda krona till ATG kliniken på onsdag…

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

zimba92
0

Ska snart ut till stallet och rida en sväng med en kompis. Bli även lite markträning.

Maja
0

Har ingen häst, men jag har däremot pluggat naturkunskap (prov i veckan) och skrivit ett skolarbete om Moderaterna på 12 sidor.. Haha.. Det är inte klast än, men det blir nog klart! ;)

__iE
0

usch vad tråkigt Juve ! ^^ särskilt politiken, USCH ^^

jag har inte heller häst, elr gjort ngt med ngn häst idag ^^
men jag har städat hela mitt rum, jobbigt, slappat o ska snart göra lite läxor o sånt :/ ^^

SarahPeace
0

Inte så mkt gjort ennu ; D , Har mockat som vanligtx-D ,  Sen släppte vi ut dom på lill ängen så dom fick beta lite : ) ,  ska rida Molly snart : ) , en sväng i skogen blir det : D

emsems
0

jag har ridit instruktörskurs idag… först en lektion för tränare och sedan sitsträning på lina.. nyttigt, men nu vill inte min rygg bära mig längre.. men kul var det att komma upp i sadeln!

gejsa
0

Oh, jag kommer precis in från stallet. Jag har ridit på Fille i dag. Gobban har tappat en baksko och hovslagaren kommer i morgon.

Vi red ut min inackordering som också har en islänning. Vi töltade bredvid varandra. Jag är så stolt över min fille. Han kan tölta både sakta och fort. Fast när den andra töltade för fort övergick han till galopp. Han är så härlig. Längtar så efter att kunna rida en längre tur med honom. Nu var det bara en bit och tillbaka. Vi håller ju på och rider in honom.

Elin min dotter red på Sorro på ridbanan. Hon tog första galoppen i dag. Jättekul!

jen
0

eftersom min pålle fortfarande ej är bra i sin rygg, så rider jag inte. men jag har masserat honom och gått en sväng i skogen idag Glad

gejsa
0

Och vi som har 4 hästar att rida och vi är bara 2 personer jen. Synd att du bor en bit bort då. hehe

Maja
0

#7 - Haha.. Neeeeeej, neeeeeej, politik måste ju vara bland det roligaste som finns!! :D Haha.. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst ang. det!! :P Haha..

Naturkunskapen är inte lika rolig.. ;)

__iE
0

omg, du är tokig xD
hatar politik ^^

hade val i skolan i torsdags, jag tog ett blankt pappar o gick bakom o sen lämnade det ^^ jag va färdig först xD onödigt för oss att rösta, blir ju ingene skillnad ändå..

jen
0

#12  det hade varit kul. synd att det är ett par mil till dig!!

jag lånar ju dotterns häst på skrittpromenader i skogen ibland när hon ej ska rida. så jag får väl nöja mig med det Oskyldig

MiaMaria
0

Har varit på fälttävlan med en kompis hela dagen så snart ska jag åka ut och se hur Musse mår idag.

gejsa
0

#15# Ja, det är nog en 3.5 mil iaf. Men du rider väl bara western också så…. vi har bara vanliga sadlar. hehe

Maja
0

#14 - Hahaha.. Äääh.. Jag har alltid varit insatt i det där.. ;) Men sedan så ska de ju presentera skolvalet på valvakan imorgon också.. ;) Haha.. Spännande!! :) Nu väntar jag bara på resultatet imorgon.. *hoppas på M* :P

__iE
0

haha, ååh, vad jag längtar tills valvakan imon, måste ju veta xD
haha, elr inte ^^ :P

Maja
0

Hahahahaha.. Såklart att man måste kolla!! Haha.. Vänta bara du.. Du ska se att du sitter där imorgon med popcorn och läsk och bara njuuuuuuter av spänningen och politiken.. Eller hur?! Hahahahahahahahahahahaha.. :P ;) Hahaha.. Eller hur var det nu igen? :P Hmm.. ;)

reddie
0

Jag fyller år idag så jag har haft folk här hela dagen. Har endast fyllt på vatten och gett dom kraftfoder idag.

jen
0

#17  ja, lite ont i rumpan får jag när jag rider min dotters häst som har engelsk sadel Flört

__iE
0

hahahahahah, absolut ska ha fest här bara för det är politik grejs på tv xD x) INTE ^^

#21 GRATTIS :D

Eve
0

Har hopptränat med Lykka idag, allt står på "Hoppträning"

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Thinka
0

Varit på gemensam promenad med Marquise och Nicole. Därefter gick husse och Nicole bakom baklastaren som hälde ut grus i groparna på vägen  och "hjälpte till" nåja mer som träning för det lät osv.

E_hjo
0

Ridit en tur i skogen å tog en lååång gallop på en åker!

Paparazzi
0

Tänkte rida en snabb tur imorse, men det funkade inte. Sprang omkring som en idiot och letade efter tränset men hittade det inte, sen hittade mamma det..söndertuggat! GråterGråter Min hund har tuggat av sidostycket och ätit upp mina tyglar! :O  Bara hakorna är kvar utav mina kära små söta gulletyglar.. ;) Ne, men det var dom bästa jag ridit med! Sen kuta iväg till skriba Skrikandes å sen på kalas, så jag har inte gjort något spec. med dem, bara ryktat dem..

gejsa
0

#21# Grattis Reddie på din födelsedag! Ingen verkar visst läsa att du skrev att du fyllde. *ler* Hoppas din dag har varit bra.

Maja
0

#21 - Grattis!! :D

Faxlin
0

#21: GRATTIS, hoppas du fått vad du önskat dig och mer därtill:-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

PimTheGreat
0

Grattis i efterskott Reddie!