Dagens ridpass :)
det är grymt med killar som rider :P

Jätte fina kort! Å en läcker häst! Håller med Zipz, häftigt när grabbar rider!

#6, inte lätt o va häst ;)

Ser ju bra ut Slo, hästen är jätte fin tycker jag!

Cool häst tycker jag… hm… ja å ryttaren också då… (Annars får man väl på skallen kanske?)
#10 haha, nej, jag är snäll :)
Tack för alla svar :D

#11 Vilken tur… för mig alltså =)
En kille på mitt jobb skulle kalla din häst för "kossa". Han tycker att allt med fläckar är kossor. En fläckig hund är alltså en pygmékossa.
Haha, det går faktiskt kossor i hagen jämte paddocken, men dom syns inte på nåt av korten tror jag. Blev runt 300 kort, hehe. Det har väl hänt att han blivit kallad kossa när han varit bråkig 
vad roligt med foton! dagsfärska dessutom.. =) - men ey, trodde du var en tvättäkta cowboy, men de rider väl knappast med engelsk sadel?!
förresten, är det din häst? *nyfiken*

hihi frågade samma sak på msn. har inte ens kommenterat i tråden..
läcker och duktig pålle, synd du inte får behålla honom slo!
ok du är med duktig…
cooola braller! på tiden att få se bilder fårn dig!
förresten, får jag fråga en otroligt intim fråga… vad har du för underkläder då du rider? min sambo skulle rida tova en dag men han kunde inte trava för de klämde så ;) lovade att kolla upp vad killar har, men känns så pinsamt att fråga någon på stallet!!
#14 jag är en tvättäkta cowboy ;) Nejdå, eftersom det inte är min häst, utan en lånepålle, och hon som äger honom rider engelskt så har jag engelsk sadel… Ska bara rida honom 1,5 månad till ungefär, så det känns onödigt att köpa sadel då :D
#16 Brallerna inte hälften så coola som dom hade varit om du visste hur bekväma dom är :p
Commando
Nejdå, kör på vanliga boxers, men jag tror hemligheten ligger i byxorna, dom måste vara lite "pösiga" annars kläms hela paketet fast ;) Vi pratade om det i någon annan tråd här för ett tag sen faktiskt. Jag vet inte, tror det mest har att göra med träning… Skicka olika underkläder och ridbyxor i min storlek så ska jag göra en undersökning ;)

jag tror slo rider i stringkalingar… :I

Stiligt!! Härlig häst! =) Och Slo utan briller, nästan så vi börjar vänja oss med det här nu 
det var en fin häst du har Slo 
Hehe, pålle tackar så mycket för alla snälla ord :D

Blev också förvånad att du red i vanlig sadel. Så du fick inte köpa hästen då? Synd!
gejsa, storlek och sort på utrustningen spelar väl ingen roll, huvudsaken är väl att viljan finns ;)

Nej, men jag trodde det iaf. Blev förvånad. Men visst får du rida i vanlig sadel. Har inte sagt något annat. *ler*
#17: åh, naturligtvis fanns det en rimlig förklaring… skönt ;) Tråkigt att hästen inte är din och kvar hos dig, om du nu önskar detta men ni ser trevliga ut, roligt att se ridning med delade tyglar - inte så vanligt.. - att man ser foton på det alltså.. =)
#25 Hehe :) Jag gillar inte att rida med tyglar som sitter ihop längre, delade går smidigt att länga och korta, dessutom går dom att använda till mer än bara tyglar om det skulle vara så att hästen är lite lat ;)
#17, tack för svaret! jag tror dock han får köra på tigthare braller, han har ju som någon slags skejt-stil.. kanske blir för slappt! jag sa att han skulle köpa balettfillingar.. eller stålmannen-stil!
Va fina ni e tillsammans slo :)
Ser jätte lösgjord o fin ut ju!
/Elin

jag tränar Pim i western i min dressyrsadeln. Känns onödigt att köpa westernsadel innan han e färdigmusklad. Håller ju ändå bara på med grunderna…… kan väl inte ha någon betydelse…

#29# Visst kan man göra det. Var bara förvånad för jag hade liksom sett slo i en westernsadel i mitt huvud om du förstår?

Snyggt slo :o) Men varför tittar du ner på hästens huvud för ? ;o)
Upp med blicken så får du en ännu bättre sits + att hästen slappnar av mer och joggen blir ännu skönare :o)
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

#30 Japp…jag förstår….

Ohh, slos häst är såååå snygg. Ha faktorn är hög där.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#31 jag vet, har grymma problem med det där… Men jag har märkt att det oftast blir bättre om jag inte koncentrerar mig på vad hästen gör, utan bara på mig själv… Och på något magiskt sätt går pålle utmärkt då :D Oftast därför jag direkt ser och påpekar när andra gör det också :p
ÅsaF, tyvärr är han inte ens till salu till mej… :/

#34 Precis, man känner ju om hästen går rätt :o)
Jag dras lite med samma problem och gör precis som du, koncentrerar mig på mig istället så faller hästen på plats i farten.
Jag brukar tänka att jag är på en pleasure tävling när jag tränar, då får man inte glo på hästens öron om man vill få bra bedömning.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.