Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 1790 ggr
LinneaG
0

Häst sökes

Nu har jag fått chansen att flytta till ett eget stall, skulle vara helt underbart. Dock så har jag bara en häst.
Jag har tänkt mig att antingen ha en shettis/b-ponny som sällskap, som man kan träna från marken och kanske köra. Eller en häst som jag kan rida och 'använda' på samma sätt som hästen jag har idag.

Så kom gärna med tips och förslag.

Problemet är väl att det blivit lite kris, så kommer flytta inom 2 veckor som det ser ut nu.

/ Linnea

LinneaG
0

Kan tillägga att jag kan både köpa eller ha på foder.

vilde
0

Vad hade du tänkt för prisklass om du köper?Skrattande

Alex
0

Oj, kul med eget stall. Får man vara lite nyfiken och fråga varför du måste flytta så snabbt? Och om du ska sköta allt själv? :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Granatapple
0

Den finns ju en uppsjö av hästannoner på internet idag, så det ska väl inte vara alltför svårt att hitta en sällskapshäst snabbt -  om det nu är det som du är ute efter :)

Och om det är så att du inte är säker på var du vill ha, men behöver en sällskapshäst så ta en på foder innan du bestämmer dig :)

Hoppas du hittat något :)

LinneaG
0

#2 - max 20.000 eller om någon skulle kunna tänka sig avbetalning eller dela upp priset på 2 eller 3 ggr.

#3 - Det har blivit lite tjaffs i stallet och jag skulle vilja flytta innan hästarna ska stallas in för vintern. Jag kommer antagligen sköta allt själv, beror på om någon kommer hyra in sig i stallet eller inte.

RubHel
0

Vart nånstans ligger ditt stall då? :)

Wcob
0

#0 Har skickat PM till dig.

Idhults Welsh Cob Stuteri - www.welshcob.se

LinneaG
0

#6 - Enköping.

Ledin
0

ja kolla in alla anonnser som finns där ute, du hittar idag ett shettis för 3000 då unghäst men ändå en häst, sen samma pris ligger även varmblod (travare) på såg idag en anonns på 2st såna för 2.500 friska ett sto en val fina på bild.  Men du kanju köpa en bra 2a häst som du kan ha till körhäst då menar jag en ponny där du kan visa på utställning o sen ta föl på. Kul med eget stall, det har jag det enda jag saknar e en vän att rida med annars älskar jag eget stall ingen att reta sig på o tvärt om ingen som retar sig på mig. :)

JoJos
0

linea du kan köpa min 4åring ?

jn84
0

Måste fråga, ska du flytta till Enköping då? Eller hur tänkte du lösa alla fodringar om du ska vara ensam?

Ta det inte som kritik, utan bara som ren nyfikenhet från mig :)

Dessutom väldigt nyfiken på vad som har hänt i ditt andra stall…

LinneaG
0

#10 - berätta lite :)

#11 - Kommer antagligen flytta dit, träffat en kille där som är väldigt hästintresserad och han ska börja bygga stall.
Är bara lite osams i mitt nuvarande stall..inget jag vill ta upp här.

tezzie
0

Lite osämja blir det väl i alla stall nån gång, det är ju trots allt ett gäng tjejer inom samma väggar :-)

Är det inte lite tufft att flytta ihop och bygga stall så snabbt? Eller det kanske inte är ett nytt förhållande?

*** Kärleken övervinner allt ***

JoJos
0

pmar dig

jn84
0

Åhå… tro inte att du kommer undan med det där. ;) Vad heter killen? Du får gärna pm:a om du inte vill skriva här, men jag vill veta =P

LinaOhlsson
0

Welsh Mountain… helt underbara små ponnier.. Har f.ö. några till salu =)

Lorita
0

Kan du vänta till nästa höst så har jag ett Knabstrupper/WPB föl till salu.

Annars vet jag en trevlig C-ponny 5 år under inridning, är nog inriden om två, tre veckor.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

JoJos
0

youve got mailFlört

LinneaG
0

#17 - Kan tyvärr inte vänta ett helt år, annars hade det varit väldigt intressant!

#18 - svarar när jag kommer hem :)

JoJos
0

oki ploppa in på msn så kan vi prata där :)

LinneaG
0

#15 - Du fick en kort förklaring :)

JoJos
0

hallå? dog du tjejen??

youtube1
0

ja jag skulle hyra ut en plats en (platsera) då behöver man inte läga ned tid på två hästar,ifal man inte kommer ha tid med tvi hästar =)

LinneaG
0

Nu på fredag får vi svar om vi får stallet och huset eller inte. Men det lutar mot att vi får det.
Så snart är det dags att renovera stallet på insidan. Just nu finns ingenting, kanske några spår av betongväggar.

Tips på hur man kan bygga. Stallet är ca. 60kvm, det är lite rektangulärt. Bör ha 3 boxar och en sadelkammare.

AnnaLundin
0

För byggtips MÅSTE man ha mer exakta mått än så - jag skissar gärna när du vet exakt hur det ser ut, var dörrar finns och så.

Kolla också så att det är tillräckligt högt i tak, de flesta byggnader är för låga.

LinneaG
0

#25 - Ja, självklart. Då vi inte fått nyckeln än så är det lite svårt. Men snart så kan jag ha alla mått :)
Det ska vara högt i tak, annars är det en rätt stor loge över som man skulle kunna öppna upp.

AusaBausa
0

http://www.kasebackensstuteri.dinstudio.se/text1_17.html här är en häst till salu..vill du ha mer info så PM mig :-)