ponny vs häst

Ja, som du vet hjullan så har jag både ponny och stor häst. Gillar att alternera.
Just nu är jag väl ponnyryttare, men jag bör nog gå över till stor liten häst åtminstonde, pga min längd. = (

ponnyryttare utan tvekan! gillar deras personligheter, deras snabba steg… blir lite nervös när jag ser en stor häst. tycker de är otroligt tråkiga faktiskt… de bara står där. en ponny är mer på hugget… :D
fick höra av han jag köpte släpet av att jag inte kunde rida ponny. varför inte undrade jag. jag tävlar inte och jag tycker inte om stora hästar… han tyckte jag var för stor… 163 och calippo är 150.. tror inte att jag är så himla stor för honom… :D
japp det vet jag #1.
det spelar ingen roll vad ni har för häst / rider på för häst JUST FÖR TILLFÄLLET .. jag brukar ju också rida stor häst ibland men kommer ändå alltid vara ponnyryttare
Vad är ni innerst inne?
vadå är du 163 cm o för stor för en 150 häst? humm ..
hästryttare. det är kul att fara ut och köra ibland, men föredrar ridning så himla mycket. skulle jag köra så skulle jag vilja satsa på maraton
Jag är ponnyryttare rakt igenom!:D Dock så ville jag inte köpa en lite mindre ponny (typ C- liten D) För jag är rädd att jag skulle växa ur den. Därför är Foxen perfekt!:D Ponny i liitee större format:) Dock kommer jag tävla henne som stor häst:)

#5 precis det jag tyckte med… gubben riktigt stannade till när jag sa att jag hade en fjording och en d-ponny… "ponny, det är du för stor för" samtidigt som han synade mig från topp till tå…
men jag trivs på ponny så det kvittar att han hade 22 halvblod… :D
#4 Innerst inne är jag ponnyryttare o kommer alltid att vara. Dom är roliga, söta ibland envisa. Men jag gillar ju såklart alla hästar. = )

jag är hästryttare, pga min längd ;D
har ridit ponnys när jag va mindre, kmr knappt ihåg dt ^^
o sen ngn gång ibland för många år sedan ^^
red en c-ponny en liten bit till betet, så håller med om att i ponnys är dt mer 'fart' i (om man jämför med Ballis ;), men jag älskar henne ändå ;P)
men jag är ändå hästryttare innerst inne =)

#3 Stora hästar är väl inte tråkiga? Då har du inte träffat min STORA gubbe… Honom är det fart i, plus att hjullans ponny har lärt honom en hel del ponnytrix
#11. mm sant, han beter sig som jullan nu.. har börjat med massa hyss som hon har haft för sig. fast ottino räknas faktist inte som en häst, för han är en stor PONNY på 165. f-ponny brukar jag säga.
#8. det vare dummaste jag hört.. det är större ryttare som rider ponny också.. men gubbar brukar ju alltid ha nån kommentar för dom vet bäst.. skit i han o fortsätt rid ponny :D
jullan är d.ponny men ska nog betäcka henne nästa sommar, funderar på om jag ska satsa på att den blir c.ponny.. vad tycker ni?

Jag är en hästryttare men har en ponny som ska säljas:(
Jag känner mig konstig när jag ridr ponny men stortrivs på stora hästar:)
Finns bara islandshästar för mig. Skulle det någon gång bli annan ras så skulle jag ju föredra ponny, men det kommer inte att hända. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag är hästryttare pga min längd.. Har inte ridit ponny sen jag var 10, 11 kanske..

Jag har en liten storhäst och rider på ( hon är ca 153), men sen har jag ju shettisarna och far runt med kärran med… Är för stor för att rida ponny nu för tiden=)
Ponnyryttare,min fjord är 146 cm.

Jag är hästryttare, är för lång för ponnier och har nästan alltid varit det, har aldrig haft någon riktig "ponny tid". Men rider mer än gärna ponnier (är inte tung, bara lång) är så himla kul =)

Jag är hästryttare, är för lång för ponnier och har nästan alltid varit det, har aldrig haft någon riktig "ponny tid". Men rider mer än gärna ponnier (är inte tung, bara lång) är så himla kul =)

Just nu är jag ponnyryttare, men endast för att jag hittade en foderponny som passade mig. Skulle gärna vilja ha en häst, då jag känner mig stor på ponnyn..

Jag tror jag aldrig ridit en ponny i hela mitt liv, började direkt med stora hästar, övergick senare till islandshästar och nu både och.
Så nej, ingen ponnyryttare här. Fast många jag möter frågar mig ibland om min isis är en ponny, jag börjar bli trött på att svara - "Nej, det är en islandshäst!"
(jag är medveten om att tränset är fel på bilden)

#3 Vad jag hört strl mässigt mellan häst o ryttare så ska hästen vara 10 cm lägre än ryttaren för bästa proposition.
Jag rider liten häst på 152cm - nästan ponny hehehe, är själv 161,5 cm. med mkt krut i för er som tycker hästar är tråkiga- inte min pärla inte…

#11 *fniss* jo jag tycker det, de stora hästar jag träffat ivf… :D
#12 nej det finns ju inte en chans till att jag skulle sälja mina gossar och köpa en stor häst.. no no no..
jag har ridit ponny(arab och fjordhäst) tills i höstas då jag skaffade en LITEN häst på 151 i mkh(arab).

jag rider gärna vilket som av de! :D
/Elin
#23. mjo , det har jag också hört.. men tycker inte det stämmer speciellt bra, det handlar mkt om vikt o annat också .. kan inte bara gå efter längden. o man måste ta hänsyn till hästens exteriör. om man är smal o klen men rätt längd så är det inte säkert att man kan rida en stark fjording t.ex. eller en klen häst men man själv är tjock men längden är bra .. så funkar det inte heller perfekt.

Jag e ju så tanig att stora 175 hästar blir jobbigt att rida, ponnyer passar mig bättre faktist.

det jag menade linda ;) det tar på mina krafter också att rida stor häst.
Ägde en ponny, som jag precis har sålt. Så nu är jag medryttare på en STOR häst, runt 1.70;) Men jag ska ju köpa ny häst(letar för fullt) och den ska vara mellan 147-157 ungefär:) Men det är absolut roligast att rida ponny!! Särskillt små busiga bockande b-ponnyer:P

Kan inte rida ponnyer pga längden! ser ut som ett berg på dom
Är 1.72 å är nästan lite för stor för min häst på 1.55 
jag e 1,66 och min lille bebis är 1,44 :D
/Elin

#33 - jag är 171 o rider en ponny på 143, men känner mig dock rätt stor

jag e ponnykusk :P är ingen speciell ponny/hästmänniska, men dras till hästar med stor personlighet och som är speciella :D det blir ändå mest ponnyer som jag faller för ;)

Hm . Jag är mer ponnyryttare , fast jag har ju ingen egen häst så .. Men jag rider mest på ponnyer , eftersom i min ridskola har dom inte mer än ponnyer och ByeByeSandys ponny Kapzel brukar jag rida då och då .. (: Är 163 å tolv år

Jag har en liten häst på 153, har aldrig haft någon ponny för jag lärde mig rida på vår travare som är 155cm och var alldeles för stor för mig då. Mamma vägrade köpa en ponny för man fäster sig vid djuren och sen växer man ifrån dom och kanske inte kan ha dom kvar. Vi rider ju ändå mest i skogen och nu är Isa lagom till mig.
Hmm.. Rider 99,9% islandshästar så det får ni tolka som ni vill!! ;) De flesta är i ponny-storlek, medan vissa är i häst-storlek.. :)

Jag är ponnyryttare och kommer alltid att för bli det eftersom jag är 1.50 och är 28 år och jag tycker det är lite roligare att rida ponny då det är mer utmaning att rida en envis liten ponny än en stor häst….jag har själv en d-ponny…

Rider bara lagom stora runda goa islandhästar. Är ungefär 1.60 och isisen jag rider nu är 1.34½ ;)
Jag hr ju både en ponny å en liten häst!
Casper är ca 145cm i mkh nu, Jenneka är 154cm i mkh. Å ja e 162cm å ha växt klart.
Tycker att Casper känns lite liten men han växer ju några cm till…xasyuööl.
min lilla kissebäbis råka visst hjälpa till me lite bokstäver där i slutet av förra inlägget……

Jag är 1,70 och har inga problem med att min ponny på 148 skulle vara för liten.. Jag gillar att rida på både ponny och häst, gillar omväxlingen :)