VM-Finalen
Här kommer mitt eget referat från VM finalen i hoppning =)
Vinnere blev Jos Lansink på Cavalor Cumano 0-fel genom allt och på tiden 45,01. 2:a Beezie Madden på Autentic med 4 fel i omhoppningen, tiden 43.74. 3:a Merdith M Beerbaum på Shutterfly 4 fel i omhoppningen och på tiden 45.40. 4:a Edwina Alexander på Pialotta, Edwina hade ett riv i grunden på Shutterfly och tog sig inte till omhoppning.
Jos - Rider väldigt mjukt och sansat på alla hästar, har en otrolig känsla.
Edwina - Hade som dom andra tjejerna svårt att få till det så att Jos hingst hoppade ordentligt med ryggen, men red trevligt.
Merdith - Har ju sin egna lilla speciella stil att rida på men gjorde det jätte bra. Pialotta lyssnade nog bäst på henne av dom okända ryttarna.
Beezie - Trevlig ridstil. Fick till hingsten bäst av alla okända ryttare.
Cavalor Cumano - Otrolig häst, hoppar som en gud även fast han inte riktigt fick emd sig ryggen när tjejerna red. Lär säkert kunna hoppa hus med Jos på ryggen! Värdig vinare!!
Pialotta - Rör sig knepigt i galoppen men hoppar trevligt. Såg ut och va lyhörd och fin.
Shutterfly - Trevlig gång. Såg trevlig ut, speciellt med Jos på ryggen av dom okända, väldigt samspelt.
Autentic - Väldigt het och blev väldigt stark för dom flesta, men hoppade bra.

Haha hann till och med före www.tidningenridsport.se med mitt "referat", kul! =) Fast vi lär ju säkert tycka olika men som sagt, det här är min syn på det hela.
håller med i allt du sa! autentic såg nästan skrämmande pigg ut.. måste ha is i magen!!
Jag kollade hela finalen, jättefina hästar och bra ryttare!! =)