Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1168 ggr
geea
0

Smal

Måste bara få sätta in en bild här fast den inte handlar om hästar men alltså vad är det för ideal idag?? Dom här bilderna är ifrån modevisningar! *suck*

/S

http://data.exet.nu/bildarkiv/anorexia/ano03.jpg

http://data.exet.nu/bildarkiv/anorexia/ano08.jpg

[slo]
0

Forbidden

You don't have permission to access /bildarkiv/anorexia/ano08.jpg on this server.

Det är allt jag får upp :) Men att dömma av länkarna så vet jag inte vad det kan ha varit för modevisning, när det står anorexia…

MinnaA
0

jag kunde inte se bilderna..

jen
0

jag får upp samma text som slo

geea
0

Jaha ok, det var 2 MYCKET smala tjejer iaf, hua hemskt!

[slo]
0

Men bara för att idealen är smala, så är det ju inget man slaviskt måste följa… ;)

MiaMaria
0

Jag kunde se dom och dom är så missvisande!! Så fruktansvärt fult och så synd om tjejerna, det är till viss del ofta självförvållat men när dom väl är i sjukdommen kan dom inte göra något åt det, det blir ju psykiskt, etsar sig fast att jag ska inte äta, ska inte bli tjock…

Har själv haft det svårt med vikt (aldrig så här allvarligt som dom här tjejerna!!) men aldrig varit anorektiker utan det hade andra förklaringar. Det enda jag ville va att gå upp i vikt men kunde inte och det enda jag inte ville höra va att "åhhh så smal du har blivit, du måste äta ner", inte kul att höra när man gör allt för att gå upp i vikt men ändå går neråt och neråt… Jag hade alltså fysiska problem inte psykiska, det är det psykiska som får dom här tjejerna att fastna, minst lilla dom går upp i vikt så tycker dom att dom är tjocka eftersom dom redan är sååå smala så det syns på dom på en gång. Sen att det leder till en helt annan ämnesomsättning gör det svårt för dom att bli friska fysiskt

jen
0

usch! det är rent ut sagt förjävligt med dessa skönhetsideal som en del idoler skapar. hur många av dessa flick-idoler är inte anorektiker??det är ju asfult.

jag har  en skolkamrat som fick anorexia när hon gick i 8an, (20 år sedan)hon är inte bra ännu. hon har fått åkt till sjukan 1000-tals ggr och fått legat med dropp, varit nedsövd tillomed för att få behålla näringen.det har varit nära döden många ggr.

MiaMaria
0

#7 ja det är verkligen fult, tjejer ska ha lagoma former, inte vara kantiga och knotiga.

[slo]
0

#6 samma här, har också haft problem med att gå upp i vikt… Fast jag har också hittat lösningen, öl och chips är mannens bästa vän :)

MiaMaria
0

#9 haha ja, tänk om jag hade varit hjälpt av det då jag oxå vad bra det hade varit!!

gejsa
0

Tyvärr så gillar jag också sånt att äta och dricka.

[slo]
0

#10 nja, det är väl egentligen inte riktigt rätt sätt att gå upp i vikt :p Utan det är rätt mat och rätt träning som gäller, om man inte vill se ut som hej kom och hjälp mig ;)

MiaMaria
0

Jo självklart men när verkligen inget hjälper så är det en annan sak. Rätt mat och träning är det som gäller nu =)

[slo]
0

#13 här också, fick ett brev från militären idag, stod att det var av yttersta vikt att man var vältränad och hade bra kondis. Säger dom till han som tar bilen 3 minuter till hästen Fundersam Ska faktiskt åka och köpa både gymkort och gympaskor imorgon :D

gejsa
0

När åker du in slo?

gejsa
0

Jag ser inga bilder förresten.

MiaMaria
0

Ajaj, ja men bra att vara förberedd iaf! Har själv precis börjat på gym, jätte härligt!! Tidigare har jag bara tränat på gymnastiken när jag gick i skolan och efter det lite sporadiskt själv… Är sån jag oxå att jag tar bilen överallt, människan är lat av naturen heter det ju, kanske ligger något i det =)

Vart blire lumpen då och som vad?

gejsa
0

Vart tog han vägen? Han ska bli beridare i Stockholm minns jag. Om det hette så? hmmm

[slo]
0

Nja, beridare stämmer inte riktigt (tror jag :P) Beriden högvakt, rida runt på parader, vaktavlösningar osv :)

Rycker in 30 oktober…  

(jag var inne och letade på Blommeröds hemsida, ville veta om man kunde knalla in där och bara kolla läget, eftersom vi åker förbi i princip om vi ska till skåne på lördag, eller om dom blir arga då ;) Har varit där en gång för massa år sedan och tävlat galopp. )

MiaMaria
0

Åhh det skulle jag oxå vilja göra, har några år på mig än att göra lumpen, är väl upp till 25 man får göra den har jag för mig. Tiden ska bara finnas…

gejsa
0

Är inte det samma sak slo?

[slo]
0

#20 det är bara att ta sig tid, jag tror definitivt det är värt det :)

#21 nej, när jag hör beridare tänker jag på någon som tar emot andras hästar, rättar till problem och sen lämnar igen dom ;) Men det kanske är fel?

MiaMaria
0

Ja helt klart, man känner sig så nöjd när man har tränat =)

För mig betyder beridare det oxå, eller någon som är överlag väldigt bra på hästar och ridning och som kanske jobbar som ryttare/beridare på större ställe eller som tar emot hästar som du säger. Finns ju beridarutbildningar har jag för mig

Lorita
0

Länk till bilder för er som inte kan se

Bilderna får tala för sig själva, jag saknar ord

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

lisette
0

funkade inte lorita…

slo, ring och kolla med dom. det är ju lättast!

Lorita
0

Generad Klicka på http://data.exet.nu/bildarkiv/anorexia/ano03.jpg och ta bort ano03.jpg och tryck enter då kommer man till en indexsida och kan klicka sig vidare Gråter

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

LinneaG
0

ta bort http:// på länkarna så fungerar de

Eve
0

Usch, vad hemskt.. Fy, blev till och med illamående..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

jen
0

usch! jag blev också illamående.

jag kan bara inte förstå varför folk gör så mot sina kroppar.

Anna Johansson
0

detta är så sjukt!!

bubbelbubbel
0

vi använde just dom bilderna i ett samhällsarbete vi gjorde om kroppsfixering/utséendefixering.
och jag äger som dig lorita..jag saknar med ord. det finns inget att säga..

gejsa
0

Nu har jag sett bilderna. Det är ju för jäkligt! Kan ju bara leva på vatten, vatten och åter vatten.

Slo! Du vet väl vad du sökte till när du sökte militärtjänst. Vad det heter alltså? Jag gissar ju bara.

[slo]
0

#32 ja det hette beriden högvakt… Men nu blir jag tveksam när ni börjar mummla, beridare kanske ingår :p Nåväl, det visar väl sig :)

gejsa
0

Ha, ha då hade jag väl rätt då. det heter ju det.

sunglasses
0

#33 Fy fan va kul! Ja vill göra lumpen igen…de roligaste och lärorikaste jag gjort i mitt liv:) Nu blev jag bara lite avis på dig!

Sandra
0

*gapar stort* Finns inte ord till hur idiotiskt det är att göra så mot sin kropp. Hål i huvet har de iaf… helt klart.

Har samma problem som slo o miamaria. Och jag blir arg som ett bi när folk säger att jag är för smal. Hallå… jag har bara försökt hela mitt liv att gå upp i vikt så jag blir normal till min längd. Men men… skam den som ger sig. Det går sakta men säkert!

[slo]
0

#35 jasså? Kul med tjejer som gör lumpen :) Vad var du för något, eller vad man säger? :p Måste säga att det är rätt jobbigt att många tjejer säger "ja men det är bra för killar att göra lumpen så ni blir mogna" hallå?! Är alla tjejer mogna så fort dom fyller 18, men killar blir det bara genom att göra lumpen… Snacka om att dra alla över en kam! *grr*

gejsa
0

Vi tjejer är mogna när vi blir 13 har du inte hört det slo? hehe

Sandra
0

Sen finns det de som aldrig blir mogna… O då menar jag mig själv =)

sunglasses
0

#37 Jag va sjukvårdsgruppbefäl/ förare på P4… körde runt i en lastbil större delen av mina tio månader=) Å så träffa man en hel hög störtsköna människor som jag btw kommer träffa om två veckor igen på regementets dagSkrattande Det va det enda negativa med lumpen, skiljas från alla kompisar vid muckGråter

Jag tror alla skulle behöva göra lumpen för att lära känna sig själv, ingen vet vem man är innan man har gjort baskerprovFlört 

Sen saken att tjejer mognar fortare och killar måste göra lumpen för å mogna vet jag inte hur det är med,  men en sak är säker…lumpen med enbart tjejer skulle aldrig funka, men med enbart killar fungerar (fast ännu bättre med 1tjej på typ 20killar)… Undra varförRäcka ut tungan

Sandra
0

#40 Tycker som du… 1 tjej på 40 killar låter tokroligt! =) Men jag är faktiskt för feg för att göra lumpen. Så jag avundas dig tjejen!

sunglasses
0

#41 Du skulle bara veta va feg JAG va innan lumpen, det är dessa månader som förändrat mig. Fattar inte själv hur jag vågade då, men ett par veckor med folket så va de lungt…

Va som var lite tråkigt me lumpen var att det kunde dröja ett par veckor innan man fick komma hem, tappade mkt med ridningen… men det har jag tagit igen nu såFlört

[slo]
0

#40 oh det låter ju helt underbart :D Lite nyfiken, varför skulle det inte funka med bara tjejer? Är ni helt enkelt för odiciplinerade? ;) Hoppas det kommer några tjejer i min… Öhh… Vad det nu heter, avdelning :p Har alltid haft lättare att prata och umgås med tjejer :)

MiaMaria
0

Om det bara va tjejer skulle det hela nog utvecklas till ett fnitterkalas och allt därikring. Som tjej själv (nähä??) tycker jag det är mkt lättare att umgås med killar, merdelen av mina vänner är killar. Tjejer är inte alltid raka och säger inte vad dom tycker som killar (oftast…) gör, jag gillar raka rör, tycker man något så säger man det.

sunglasses
0

Tjejer kan inte umgås på samma sätt som killar, det är mer avslappnat med killar. Fast det behövs nästan en tjej/ logement eller i alla fall per våning i kasernerna för att det ska bli så bra som möjligt… Tjejer är fjompiga och gnälliga i det stora hela (som tur är, så kommer nog de bästa till lumpen…), finns självklart undantag där med så jag hoppas ingen tar illa vid sig. Tjejer har även en tendens att frysa ut folk och dela upp sig i små grupper, i lumpen måste man kunna samarbeta med alla för att lyckas genomföra övningar etc.

Som tjej i lumpen var jag faktiskt den som många kom till för att prata av sig, ifall det beror på min personlighet eller att jag var tjej vet jag dock inte… Så du är nog inte ensam om att ha lättare att snacka med tjejer.  Antalet tjejer ökar ju för varje år, så chansen är stor att du får en eller flera hos dig… Fast jag vet iof inte hur det är för just din befattning.

SarahPeace
0

nä usch vad FULT att va så smal! ,  !

hon måste ha liittee problem att hittta klädstorlek ; D hihihi

PimTheGreat
0

Ser fruktansvärt ut….förstår inte anledningen att vara så smal. e ju bara ett vandrande skelett….. och sen i en modevisning???Förvånad….ta inte illa upp nu ni som har svårt att gå upp i vikt och så (det e en helt annan sak) men jag tycker inte att det är någon bra förebild för ungdomarna som växer upp och e kroppsfixerade och se att modevisningar/modeller är så smala….tror det kan bli en aning fel där…. de kommer ju vilja efterleva det. sen slutar det med anorexia eller bullemi….

Peppe
0

men usch! kolla händerna, dom ser ju ut som nåt från en skräckfilm

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~