Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 669 ggr
davidia
0

nån som lider av....

finns det någon här inne som lider av Migrän??hur överlever ni vardagen?har ni bättrat er på nått sen ni fick reda på att ni hade migrän,stress eller vanlig migrän?har ni fått nån hjälp av läkare för att må bättre.var tvungen att ta upp detta då jag läste på text tv att vi med migrän skulle få mera hjälp att kunna leva ett normalt liv.

Sandra
0

Har inte migrän, men har väderrelaterad huvudvärk. Alltså jag får huvudvärk vid snabb väderomväxling. När jag va yngre låg jag o bara grät.

En kompis till mig har svåra migränanfall ibland. Hon hade det rätt ofta en period. Hennes lösning var att sluta på det företaget hon då jobbade åt. Det hjälpte henne i o med att hon vantrivdes.

jen
0

vissa dagar har jag migrän :(  men det tillhör min sjukdom tyvärr.

Faxlin
0

I våran familj är det två som verkligen lider av migrän. Själv får jag det så sällan att jag inte ska klaga. Men visst är det ett helvete när det dyker upp.
Min sambo lider hemskt av det i alla fall. Han fick dock hjälp från jobbet med acupunktur och det har hjälpt lite. Annars är det stark medicinering som gäller.
Usch för migrän.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

MiaMaria
0

Jag lider av migrän enligt läkaren. Får sjukt ont i nacke/huvud emallanåt och spyr ofta i samband med det. Läkaren trodde att det va "sjösjuke-migrän" som han kallade det. Har pratat med andra läkare och väl insatta människor inom sjukvård men dom har aldrig hört tals om det. Vad det är egentligen är det ingen som vet, har varit på röntgen (visade inget) och väntar fortfarande på magnetsöntgen, har väntat i dryga året… Enda medicinen som hjälpte har slutat tillverkas och har testat många andra och inget hjälper, antinge så hjälper det helt enkelt inte eller så spyr jag av dom, har känslig mage sen jag hade svårt med vikten och tål inte vad som helt tyvärr… Men en varm (het) kornkudde över nacke huvud är iaf skönt

davidia
0

jag har haft migrän från morgon till kväll hela sommaren.den sistsa läkaren kom fram till att det var stressmigrän….men jag har sagt till att jag ville på röntgen men det fick jag inte.sen sa dom att blev det inte bättre så skulle dom skicka en remiss till en neurolog.har inte kommit dit heller……dom skickade en remiss till sjukgymnasten istället så att jag skulle få lära mig att göra lugna övningar.själv så tycker jag att detta är sjukt.tar inte mina tabletter varje dag.visst det skulle säkert hjälpa om jag gjorde det.men vad ska man äta för tabletter sen då när man är emun mot dom här????

PimTheGreat
0

Jag har lindrig migrän. Jag är känslig vid väderomslag, åska och tryckande väder. Jag spyr ofta när jag drabbas men det jag gör är tar värktablett sen gå och lägga mig i ett mörkt rum med en mörk handduk över ögonen. Kommer ljuset åt mig skriker jag rätt ut. Tack o lov så drabbas jag sällan. Min mamma har också migrän. Migrän är fruktansvärt. Man tror hela skallen ska sprängas i molekyler……….Skrikandes