Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: ridtravare
Läst 864 ggr
Zabbio
0

Ridtravar träff/tävling/träning i Skåne?

Skulee ingen kunna ordna nån ridtravar träff eller liknande i skåne?

Jag vet inget om att anordna sånt själv, har aldrig ens varit på en hästträff, men tycker att det kunde varit skoj…

Jag kanske eventuellt möjligtvis om jag är riktigt snäll kan fixa en tränare som ställer upp en dag, men det kan bli svårt med plats och så… och det är inte helt aktuellt eftersom min travare är på tillridning x)

Men är några fler intresserade? Kanske någon som kan hålla i det? Eller bara nån som tycker det kan vara kul att vara med?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

lisette
0

var i skåne hade du tänkt dig?

Zabbio
0

Nordvästra, men liiite kan man ju köra :) Travare brukar ju vara lättlastade :P

Ska väl tillägga att jag själv inte kan vara med på en träff förräns om några månader, minst, när hästen är tillriden.. men det hade varit skojjigt att spåna och planera lite, se vad det finns för möjligheter :)

lisette
0

helsingborg då mao?

Zabbio
0

Ja, det är nära och bra:P

Men jag drar mig inte för att åka till kristianstad eller malmö, tex. Fast hellre hbg :P

repekka94
0

hehe synd att det inte var i typ kiruna får snart hem en travare hit men bara 4 år XD

Mangis
0

Svenska Ridtravarförbundet ser gärna att våra medlemmar i disrtikt Syd träffas och startar en lokal distriktsförening. Tyvärr verkar det inte vara så många aktiva medlemmar i just Skåne, men man kan ju hoppas att det blir fler! På ridtravare.com kan du gå in på distriktets hemsida och försöka hitta kontaktpersonen Jenny.

Zabbio
0

#6 har varit där men där står att det inte finns någon kontaktperson?

Är inte medlem än eftersom hästeinte är helt ridbar :P Men blir kanske till nästa år^