Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1480 ggr
Primee
0

Paddar till benlindor?

Efter alla dessa år har jag fortfarande inte hittat ett par benpaddar - till ridning - som jag trivs kanon med.. Just nu kör jag med med BoT paddar, men det är ju bra att ha ett par "vanliga" oxå.

Så, vad har du för paddar? Bra?Dåligt? Helst med inköpsställe o bild ;)

thilda-
0

Hmm beror helt på vilken sorts benlinda jag använder… de få gånger jag använder fleece så kör jag utan paddar.. och blir det med elastiska lindor så har jag neorpen (stavning?) paddar under som är väldigt tunna och det ser bra ut och hon får inte sånda dära mega smalben som ponnyer får då man lindar ;)

Primee
0

#1 Jo, sådana har jag oxå till mina elastiska =) Då passar de riktigt bra - dock använder jag bara elastiska när jag kör..och det blir bara 1 gång i veckan, ungefär..

ThunderClap
0

Har du provat Eskadrons paddar? Jag tycker själv om dem, även om de ofta är för korta för bakbenen :/

Primee
0

#3 Nja, jag har inte provat de på min häst. Däremot hade en ponny som jag red förut sådana - men de var alldeles för stora för hans småben ;) Kanske vore något att testa!

Flaxii
0

Eskadrons paddar är super till ridning!

LinaN
0

De bästa paddarna jag haft för ridning sydde jag själv. De vart helt suveräna. De syddes först till en ponny typ C, men funkade suveränt för mina stora hästar sen för de satt som en smäck.

Ska se om ajg akn rota fram nått gammalt mönster, tyvärr är ju paddarna numera musmat i nån lada i skåne.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

tezzie
0

#6 Vilket material och fyllning använde du då?

*** Kärleken övervinner allt ***

LinaN
0

#7 om jag minns rätt, så använde jag ett litet lätt flockat coh tjockare bomullstyg och som mellanlägg använde jag ett syntet-mellanlägg som mamma brukar använda när hon syr diverse saker hemma.

Sen mina mest suveräna transportskydds-paddar var en 4 cm tjock skumgummimadrass som jag klädde med bomullstyg. Kan lova att det var aldrig några skador med de paddarna på, dock så andades de litet för dåligt för min smak.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.