Svårt med galoppen?
Får snart hem en varmblods vallack 4 år , han är startad nån gång men inte fler än 10 ggr.
har hört att det är svårt att lära travare att fatta galoppen utan när man tränar galopp fattning så travar dom bara . Går det att träna galoppen med longering?

Jag skulle rekomendera dig att först rida honom i skritt och trav så att han får de muskler som krävs för att orka bära upp sig i galopp, sedan skulle jag välja att träna uppsutten galopp istället för longering. det finns många bra tips på hur man kan lära de galopp, men börja som sagt med skritt och trav, han är ju ung än så länge =)
*** Kärleken övervinner allt ***

Ok är det nån som vet vilken storlek en travare brukar ha på träns håller på att kolla på olika , han ska ju ha cob eller full . men vilken av dom :S ?

det är ju från häst till häst. går inte att säga så.
#4 ok jag är inte direkt bra på det där med storlekar ://

full borde bli bra tror jag men som #4 så är det olika från häst till häst =)
ok=)

Min travare kan ha ponny så det är omöjligt att svara på =)
vissa varmblod är ju ponnyer, känner en som har ett vbl som är ponny å vissa är stora, som tex Eves vbl Millan är ju över 170 cm..
ok tror jullix är 155 kanske han har väldigt smalt huvud får jag lägga upp en bild som ägaren knäppt?

fråga ägaren så får du veta vad han har för stl på sitt träns, troligtvis har han cob. Men det är bättre att fråga och få ett korrekt svar :)
#11 ehmm han jag ska köpa hästarna av har vanvårdat och lämmnat hästarna för att dö, =/ jag tror inte han vet vad han ska ha för storlek.
Jag tror åxå cob blir bra :)

Köp på öppet köp, då får du byta om det inte passar :-)
313 ok =)