Nytt träns och bett! :D
Hästen har fått nytt träns och bett idag!
Lädret är bara sååå mjukt och skönt ;) Och jag tycker ju att det är snyggt, vad tycker ni?
*Disclaimer* Vi rider inte på bettet än, men han ska få ha det i munnen (utan tyglar) tills vi är lite bättre utbildade och redo att använda stången också. Under tiden, och även efter bytet till stång, kommer jag ha muserolan fastsatt i nosremmen. Muserolan har samma verkan som bridong/tränsbett och tillsammans med bettet blir det då dubbla tyglar och samma effekt som kandar. Men vi har som sagt en bit kvar att vandra innan vi är redo för det. ;) Fast att ha det i tränset blir en sporre för mig att komma vidare ;P
Ska egentligen korta fransarna till ''rätt'' längd.. men föredrar dem nog långa..om de inte bråkar med muserolan sen..:P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Det är väl inte min typ utav smak, utrustningsväg :P Men vad är det till för som hänger i pannan?
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Det är ju ett fint flugskydd om inget annat :angel:
Vet faktiskt inte om det har nån funktion. Utsmyckning…
Vad är alla kedjor och kristaller till för i tränsen man köper på hööks? :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#2 Design kanske?

Det där bettet är så snyggt. Sånt har jag velat ha länge.

Jag tycker det passade bra på honom :) Och jag älskar värkligen de spanska? stång-betten med krusiduller, svintjusigt :D
Ingen bild på muserolan? (Har du en lös som du skruvar fast i nosgrimman?) Tittar själv lite efter en muserola/kapson som är nätt men sitter lite stadigare att ha och rida/arbeta på töm med…

bettet var jättesnyggt. Har aldrig gillat såna träns med fransar i pannan, är svag för V-pannband

hur rider man eg på det bettet? vad blir det för effetkt när du tar i tyglarna?

#7 Menar du stångbettet på bilderna så fungerar det liksom alla stång-bett, dvs likadant som en kandarstång, pelham osv. Är bara mkt små skillnader med olika utformningar, tygeltagen blir i stort alla likadana.

snygg träns men inte min still (smack)