Vinter täcke till ponny?
Jag söker med ljus och lykta efter ett vintertäcke med hals till min kära ponny…(i stl 105, 110 eller 115) och det ska inte va för dyrt max 1000kr! och jag vill att det ska vara riktigt tjockt! nån som vet en sida där det finns ett sånt täcke?

Jag brukar genomsöka allt!! Blocket, Tradera, hastnet, hastannonser bl.a.
hööks hade täcken med hals i sin katalog såg jag, men vet dock inte i vilka storlekar.

för begagnade saker är www.allaannonser.se rätt bra :)
Vi har dessutom ett vintertäcke från Hööks i strl 115 till salu. Kan inte säga hur mycket fyllning det är tyvärr men det är ganska tjockt.

Jag har detta till Folly, tjock och bra, med tillhörande halstäcke. Kan jag varmt rekomendera :-) Finns från stl 105.
*** Kärleken övervinner allt ***

http://www.hastprodukter.se/productlist.asp?catid=12
här har du vad du letar efter, skulle jag tro.

#5 va billigt för ett sånt täcke ändå =)

#6 absolut! Har inte hittat något i samma prisklass som detta, med denna kvalitén, har flera stycken sådana.
Biderman har storlekar som 105, 110, och 115
Har själv kommit över vintertäcken för under 1000 lappen av mkt högkvalite.
Har de inte hemma så kan man säga till, så tar de med sig från Eskilstuna till Örebrotravet.
Biderman har öppet på Örebro travet tisdagar.
#5 Jag har deras regntäcken, flugtäcke och transportskydd. Helt nöjd!
Jag har ett täcke från shires stl. 115 med helhals som är till salu. Det är rejält tjockt kommer inte i håg om det är 300 eller 400 grams fyllning. Använt i 1 månad med regntäcke över. Helt i nyskick nästan! 450 kronor vill jag ha + frakt 77 kronor.
Okej..
#4 det täcke har jag spanat in lite :) hade sånt på min fd foderponny amigo.. men jag har glömt bort vilket stl han hade :O det satt som ett smäck på luddan förutom att den va något liten i bogen
#5 de täcke har jag oxå spanat in på.. men jag tycker att den va så lång (mellan "manke och ben" :P hehe )
#8 men det är i örebro det :P jag bor ju uppe i västernorrland ;(

Ja, du… 135 hade jag på Folly och det var klockrent i stl så jag tror att de är ngt små…
*** Kärleken övervinner allt ***
Okej. men nu beställde jag ett 115 ;) sen så får vi se hur de sitter :P hehe
Amigo har riktigt bra täcken :)

#15 är det inte horseware som har riktigt bra täcken då;) horseware har ju amigo, rhino och rambo:)