Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1529 ggr
hjullan
0

tyglar

vad gillar ni för tyglar mest? o vilka hatar ni?

jag gillar inte vävribb med såna där stoppar ! bläk.tyvärr har jag skitmånga såna som alltid ingår i kompletta träns..

gummityglar är roliga, fast inte när det regnar.

gillar mest kandartyglar , den smala varianten som man har till. passar bäst till mina bäbishänder då får man bra grepp !

har nya westerntyglar efter att jag för en gångs skull hittat svarta! har inte hunnit använda dom än eftersom jag rider med ett rep för tillfället. men har stora förhoppningar på dom! :D

lisette
0

jag har bara vävribb, jag klarar inte av gummityglar. får ont i fingrarna av dom.

sunglasses
0

Har tvådelade westerntyglar i läder, jättesköna när de är "inridna"=) När man är van vid den typen av tyglar är det så lätt att variera tygellängd. Hatar väl inget men det är inte så kul att rida stora hästar med långa halsar med vanliga tyglar, då de ofta inte är så långa. så man får sträcka fram handen när hästen ska sträcka ut efter ridning…

hjullan
0

#2. ja haha. ponnytyglar på en stor häst.. det är nog det värsta.

ThereseW
0

Gillar nog vävribb eller väl inridna, mjuka lädertyglar bäst. Gummityglar är så osmidiga och dessutom skaver dom så fruktansvärt, om man inte har handskar förstås.

Thinka
0

Jag gillar inte heller vävribbstyglar, har flätade lädertyglar.

änglaflickan
0

välanvända mjuka gummityglar tycker jag är underbara! men tar ett tag innan dom blir sånna:P föredrar annars flätade lädertyglar framför vävribb..

SarahPeace
0

jag har vävribb ,dom är bäst speciellt när dom verkligen är inridna : )  , vilka tyglar som är bäst vet ja inte då jag har mest haft vävribb.

MiaMaria
0

Använder mest vävribb till vardags. Men använder helst mina stolp-tyglar, allså lädertyglar med stoppar på, underbara =)

Tycker inte om släta lädertyglar om dom inte sitter på ett kandar och tycker inte heller dom dom där gräsligt fula gummityglarna som är i flera färger, bla grön, gul och röd…

Thea
0

Mina absoluta favoriter för dressyrridning är smala tunna lädertyglar utan stoppar. Ger bäst känsla.

I hoppningen har jag antingen kantflätade tyglar eller gummityglar. Men där har jag bara gummityglar utan läderkärna, de blir mkt mer böjbara och följsammare. Har de läderkärna blir de mkt stelare.

Till saken hör också att jag alltid, året om rider med handskar. Som någon påpekade, gummityglar utan handskar är döden.

//I

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

gejsa
0

Jag hade gummityglar förr när jag red in hästen och själv reds in. hehe Det var bra att ta tag i tyglen då ifall hon sprang iväg för mig. Man fick ett bättre grepp liksom.

Nu för tiden har jag vanliga vävribbtyglar. Har ett par flätade men är inte så bra att rida i när det börjar regna och dom blir snorhala.

emsems
0

till hopp har jag vävribb,men det är mest föt stt kunna ha martingal, alltså att stropparna ska finnas. till dressyr använder jag slät tunn lädertygel, helt klart skönast! dom är otroligt nötta nu, men kan inte hitta något som är så skönt! dessutom så är dom uppmjukade redan ;)

[slo]
0

Jag har flätade bomullstyglar, tvådelade och lagom långa :) Ogillar att rida med alla tyglar som inte är delade, trasslar bara ihop mig totalt…

Lina
0

jag har vävribb för att jag annars tappar tyglarna. men kan tänka mig att ha lädertyglar med stoppar(?) men det blir så mycket o smörja:/

E_hjo
0

Jag älskar mina gummityglar! (med vantar då) får ett sånt superbra grepp, iaf om man har en stark häst… ^^,

Jill_Niss
0

vävribb med gummi! :D dom är bäst…

Sehvrin
0

Jag föredra vävribb (mina favorittömmar är också vävribb, men med läder över hästen, de är helt underbara)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

bubbelbubbel
0

gummityglarna känns så..otympliga..

elin
0

Jag har flätade läder tyglar , världens bästa :)

/Elin

tessa
0

jag har svarta vävribbtyglar, tycker det funkar bra. Funderar på att även köpa tyglar med "gummitrådar" i, som extra tyglar när jag fått mer pengar och kan fynda, men det lär ju dröja ett tag.. =)

DojoKelder
0

jag har smala lädertyglar utan stoppar..

mazze
0

Jag använder tyglar med stoppar på: vävribb, gummi o läder. Har jag utan stoppar så glider dom bara sakta men säkert så får hästen lösa tyglar, hehe…

mal.we
0

Jag har vävribb…  Glad

reddie
0

Rider helst med gummityglar. Så sköna, även utan vantar. Men mina är väl så gamla så de är mjuka och härliga

jen
0

jag har delade lädertyglar (western) de är mjuka och behagliga att hålla i.

tjocka  gummityglar gillar jag inte alls, de känns jobbiga (tunga) att rida med.

Fija
0

Jag har flätade lädertyglar te Casper. Å gummityglar te Jenneka.

Zigge-3
0

Använder gummityglar