Letar någon efter häst?
min 1-åring Suspisious Lee har nu varit till salu väldigt länge men det verkar inte vara någon som vill köpa henne :( Hon är världens mysigaste häst som inte är rädd för något. har begärt 25 000 för henne men kan tänka mig att gå ner då jag inte har så mycket tid åt henne nu, hon är mycket hanterad sen hon var föl. visade henne på Morganriks där hon fick fin kritik fastän hon ser mer ut som sin paintpappa. är så synd att ingen är intresserad av henne för hon har så mysigt sätt, hade jag inte haft så många hästar hade jag behållt henne. mer bilder finns på:

Jäkligt snygg häst. Synd att man själv har så många. En morgan häst är det alltså?

Också en mycket snygg häst.
väldigt fin var hon!
fin, tyvärr säker jag ev någon, men det är något över 165

#5 vad synd! hon blir nog ca 150 cm så hon blir ganska liten, tror dock inte det blir nåt problem för en vuxen att rida henne då både henne mamma & pappa är viktbärande. henne mamma är 145 cm & rids av en vuxen kvinna ca 170 cm/65 kg.
hon kanske orkar, men passar nog inte till mitt ändamål som hopphäst.. kan du inte mätener henne? vore ju super å kunna sälja henne som ponny!

#7 jag försökte inte övertala dig jag menade bara rent allmänt :) det är mkt möjligt att hon går att mäta ner till d-ponny men det är ju inget jag kan garantera :/ svårt att sälja en häst när man inte vet hur stor den blir.
ja, absolut, å speciellt när det är i den storleken… alltså, det är inte så viktigt om den blir 165 elelr 170, men 148-150 är superviktigt!
Tycker 25.000skr är rätt fyrt för en ettåring korsning, kanske det som skrämmer köpare?
Tror fö att det är en svårsåld häst pga själva korsningen, kanske lättare att annonsera som westernhäst än ridhäst för engelsk ridning?
Vad jämn och fin hon är i kroppen, ser helt klart mkt mogen ut! Växer morganer snabbt eller har hon bara ärvt det ifrån paint-sidan?
/V

#10 25 000 är ett högt pris på en ettårig korsning men jag är helt klart beredd att sänka priset avsevärt om rätt person blir intresserad, vill inte att folk ska höra av sig bara för att hon är billig om du förstår vad jag menar. har skrivit i annonsen att priset kan diskuteras med rätt person men kanske priset gör att folk inte ens bryr sig om att läsa texten :/ hon är väldigt välvuxen & mogen för sin ålder, både psykiskt & fysikt. tror helt klart att det kommer från painten i henne då det sägs att dom mognar fortare än andra hästar.
har även annonserat på westernsidor utan framgång.. det är verkligen synd för hon är en rikitig kanonhäst :(
på bilden myser vi lite i hagen, hon älskar när man pysslar med henne :)
Quatrar är ju lite som fullblod, och paintar är väll bara quatrar med skäck-färg?
Du kanske kan annonsera utan att skriva ut priset? Köra på tekniken, hellre för många svar där du måste rensa bort de dåliga än att få för då?
/V

Kanske en jättekorkad fråga,men varför säljer så många när de bara är ettåringar? Är det inte fler intresserade om de hunnit ridas in eller är klara för det?

#12 ja man kan säga att en paint är en fläckig quarter. jag vill inte nå gärna annonsera utan pris, vet själv när jag letade häst & var det en annons utan pris så struntade då jag i den.. vet ju inte hur andra tänker men jag har nu sänkt priset en aning för jag vill gärna sälja henne innan vinter..
#13 många vill ju forma sin häst från början till det ändamålet man ska pyssla med.

Jo, det förstår jag. Tycker bara det är så många som utannonseras när de är just ett år…
#13 Man kan ofta se på hästar om de såldes och åkte ifrån första hemmet redan som föl, så kraftigt påverkar det hästar. Som ett-åringar brrukar de ta det bättre. Uppfödarna brukar inte vilja ha kvar unghästen/fölet tills det är dags att rida in den då det kostar dem pengar, tid och utrymme att ha hästen och sedan så är inte alla uppfödare intresserade av att själva rida in hästen. Jag vill helst inte köpa en inriden häst, utan köper hellre än oinriden och så lite hanterad häst som möjligt eftersom jag då kan forma den själva, annars mister man väll meningen med att köpa unghäst?
/V

Okej, då har jag fått svar,tack!

#17 tyvärr tror jag fölen är lättare att sälja. Jag säger som du en ett, tvåring som man kan forma själv det är det bästa om man är duktig nog att rida in en häst själv. Som uppfödare är det ju nästintill omöjligt att ha kvar alla föl och rida in dom, det finns inte tid för det. Då är det bättre att sälja unghästen till någon som rider in den och sedan säljer den vidare som in riden.
Jag vill inte skilja ett föl från mamman förrän när fölet tidigast är nio månader, dom där sista månaderna är så viktiga.