djurskyddet
det har kommit nya saker i djurskyddet. hittade nedstående text.
där stod mkt mer i filen, orkade inte läsa allt… men vad innerbär det nu då? jag har fixat mitt stall enligt de gamla reglerna, jag behövde inte ha tillstånd för jag har under fyra hästar. har det slutat gälla? det känns ju roligt…

Vad jag har förstått så är det så att man inte får bygga till eller om ett stall utan tillstånd. Om ditt stall har blivit godkänt för visst antal hästar så måste du be om tillstånd igen ifall du ska göra något nytt.
Finns ju dom som bygger till hej vilt hela tiden. *ler*

jamen jag bygger ju om stallet… :D men när skulle detta börja gälla? nu sitter jag hemma så jag kan inte sitta o leta en massa som på jobb… :D

Gäller bara om du har rörelse i din lilla skala så finns det ingen för koll utan du ska bara följa lagar och inga mått är ändrade.
#3 ja precis, det låter som att det där bara gäller större organisationer, typ avelsstationer och ridskolor… Även mer åt livsmedelsproduktionen osv.

*pustar ut* :D
rörelse som i avel?

Vad jag vet så har väl alla haft miljö och hälsa hos sig. Där har man fått ett brev hur stort stallet är och hur många hästar som får vara i stallet. Skulle man bygga ut eller ändra om så måste man tala om det. Oavsett om det är ett litet stall eller inte. Har jag missuppfattat detta?