Aldrig och aldrig :)
Men kommer nog behöva börja ge lite stödfoder om en månad eller så, men då blir det antagligen bara en gång om dagen efter ridpass.
6.00 frukost endast krafftfoder, släpps ut direkt och får hö i hagen. Lunch vid 12.00 hö så det räcker tills dem kommer in vid 16.50, får krafftfoder när dem kommer in. Sen vid 21.00 får dem krafft + hö! Detta gäller i vinter!
Nu så får dem frukost vid 6.00 krafft, ut direkt hö i hagen, sen har dem fortfarande lite bete i hagen så dem går ute till 19.30 utan hö, eftersom det är bete, så kommer dem in vid 19.30 och får krafft + hö!
Dina hästar då?
När jag fodrar får de frukost kl 6. Släpps ut i hagen där de har fri tillgång till hö/halm hela dagen. ung. 16 får de kraftfoder. ev. mer hö. 18.30 betfor, kommerin ungefär 19-20 varje dag, kvällsmat får de vid 22. Men som i en annan tråd säger jag att vissa saker ingår i våran stallhyra. De som fixar sådant tror inte att hästar behöver sådanna rutiner, tyvär. Men oftast är det så här det ser ut. Men inte alltid…
-Det är ju faktiskt lördagmorgon. Dessutom är klockan bara halv 10… Då blir jag fly förbannad men måste snällt rätta mej efter dem…
#3 Har inte du dina hästar hemma? Jag fick för mig det, men kan ha fel.
#4 Nej tyvär, men min högsta önskan. Tänk att få gå ut å fodra varje morgon! Vi har haft stall, men min pappa tröttnade, men han jobbar nu i stockholm å är hemma på helgerna, knappt, så vi har börjat fundera på gård igen.
#5 Okej. Jag har mina hemma, det är fan helt underbart :D Kan bestämma allting själv :D Har bott på gård 1 år nu ungefär. Hade mina hästar uppstallade på ridskolan innan, och fy fan, känner igen mig i det du säger:
-Det är ju faktiskt lördagmorgon. Dessutom är klockan bara halv 10… Då blir jag fly förbannad men måste snällt rätta mej efter dem…
Ibland så glömde dem mina hästar ute i hagen på eftermiddagen, och ibland glömde dem ge dem krafftfoder. Och det var till och med så att 11.00 en vardag var det ingan där så hästarna hade inte fått mat! Så jävla ansvarslöst! Och jag kan lova, att jag var så sur på människorna så jag skulle kunan strypa dem, men tack och lov så slipper jag dem nu :D

juat nu ger jag min shettis betfor för magen.
annars har hon fått ponnykraft och massa hö, saltsten, fri tillgång till vatten.
#6 Grattis! JAg bara lääängtar!!!! Å önskar förståss:D
Det värsta tycker jag är ändå allt skitsnack överallt! Till å med den man tror aldrig ens slutat le snackar skit så de brinner… Jag undrar vad de säger bakom min rygg. Jag kan helt ÄRLIGT säga att jag aldrig sagt ett ont ord om nån, bara håller med -mm, aaa… för att inte hamna i bråk med någon… Det är lite tråkigt oxå att allas hästar är intagna när det t.ex oskar, utom några, å alla råkar va mina…
#7 JAg tänkte mer på vilka tider?
#8 Ja, jag vet, skitsnack är ju minst lika illa! Det finns nog inte nått ställe det snackas så mkt skit om som i ridsport, det är makalöst. Fast det är ju så alla alla tycker olika vissa tycker att hästar ska stå på spån, andra halm, och det ena fodret är bättre än det andra och så ska inte ryttaren sitta och hej och hå :P
Jag har aldrig direkt snackat skit, isåfall säger jag till direkt till den personen vad jag tycker som är fel och inte går och säger det till alla andra för det hjälper ju inte den personen!
Men så är det, alla tycker olika :P
#10 I mitt stall är det mer så att idag sas ungefär detta om olika personer:
-Å x sopar hela tiden å det dammar såå.. Min häst som är så känslig
-Såg du vad x skrev på tavlan idag. Hon ska jämt snoffsa till sej!
-X bara klgar på min sopning jämt. Hon som aldrig rört ett finger…
-har du sett x fula schabrak?
- Kan hon inte matcha lindorna för en gångs skull?
Sånt är det mer. Här är det inte prat om vettiga grejer som foder, ridning och hästskötsel…
#11 Så skönt att det inte är så allvarliga saker då. I vårt stall var det riiktigt illa :P Det är så att vi är 5 som umgås fortfarande, riktigt nära vänner och är den ena borta så snackas det om den och är det nån annan borta så snackas det om den! Haha, det är så patetiskt varför inte bara säga som det är liksom till den personen! Fast jag antar att dte inte är så lätt :/ Vissa saker är ganska orimliga. Faktiskt..
#12 Ja faktiskt. Men man blir så trött när folk håller på å stör sej på alla. De blir så spänt å så. JAg sa rakt ut till en en gång att hon skulle sluta klaga å va tacksam istälet. Komme rinte ihåg varför. (Men tror det va för en som soppar ganska mkt å dammar då tyvär…) Hon gick till stallägaren å jag fick förståss skiten…
Tar vinter-rutinerna nu, på sommaren varierar det mkt mellan hur länge hästarna går ute och om de ska ha foder eller inte…
Morgon: Grovfoder börjar ges vid 5, medan de äter grovfodret tas nattkläder av och ytterkläder åker på, kraft brukar börja ges vid 6 och och halv 7 brukar vi börja släppa ut.
Lunch: Grovfoder i hagarna runt 11-tiden i hagarna eller i boxarna för de som går in till lunch. De som går in till lunch har även alternativet att få en omgång kraftfoder då.
EM: Börjar vid 15-tiden, grovfoder till alla hästar i hagar och boxar. Hästar som ska in tas in och alla som är inne kan även välja att få kraft.
Kväll: Börjar vid 18-tiden, alla hästar tas in, alla får grovfoder och kraft.
Natt: Börjar vid 22-tiden, kraft+ grov till alla hästar. Utekläder tas av och nattkläder åker på.
Hästar som inte ska ha kraft och står inne vid kraftgivor får en en brödbit istället.
/V
5.00 kraftfoder + hö
6.00-6.30 utsläpp
10.00 hö i hagen
16.00 intagning och hö i boxen
16.30 kraftfoder
18.00 hö till de som ätit upp
20.00-21.00 kraftfoder

det här räknas då på vintertid (annars går dom ute längre)
Morgon 6:30 - Foder inne. sen uttsläpp och då är det hö utlaggt i hagen,
Lunch 12:30 - Hö
Eftermidag ca 16:30 - Insläpp, Hö o Foder
Kväll 19:30 - Hö
7.30 frukost (hö och kraftfoder inne), utsläpp efter det.
12.00 lunch (hö i hage)
ca 14 eftermiddags hö och kraftfoder lägg i boxarna
16.00 tas hästarna in och äter alltså då sin em-mat.
ca 20 kvällsmat
Jumpingqueen och luthien, att ni orkar hänga med på allt skitsnack! Men jag antar att det "hör till" när man är tjej i tonåren… Blir nog bättre om några år, hoppas jag :)

Hos mig är det:
Frukost inne kl 7, efter att hästarna ha fått ätit i lugn och ro, utsläpp kl 8.30. Dom som ska ha täcken sätter vi på i gången efter maten.
Lunchhö ute kl 12.
Eftermiddagshö ute kl 16.
Insläpp beroende på vädret men mellan kl 19-21. Ev tidigare om det har snöat/regnat hela dagen i samband med blåst.
Regelbundna tider är A och O hemmas hos mig alltid.
på vinter har vi det så här :) stallägaren står för allt utom lunch fodring och vissa kvällar hjälps vi åt när hon ej kan 
05.00 hö, och krafftfoder
06.30 då kommer de ut.
12-13.00 hö ute
insläpp 17-18.00 (beroende på väder) hö och krafftfoder
kvällsmat ca 20.00 hö och krafftfoder

Fodring vid 6 tiden, kraftfoder och hösilage.
Uttag vid halv 7.
Lunch vid 13.00, kraftfoder.
Intag vid 18-19.00.
Kvällsmat vid 21.00, kraftfoder och hösilage.

vi har lite svårt att fodra mitt på dagen eftersom vi båda jobba. de få frukost(kraftfoder,hö)+utsläpp ca7.30. kvällsmat(kraftfoder,hö)+insläpp ca.18.30. nu har de ju gräs på dagarna också men annars fri tillgång på halm både inne och ute….

Just nu är dom på bete och det kommer dom vara fram tills träden börjar fälla sina löv. Sen i vinter så släpper jag ut hästarna klockan 6-7 och då får dom hö så att det räcker med råge till klockan 18-19 då jag tar in dom (dom får bara vara ute 12 timmar då vi inte har vindskydd än) vid in släpp får hästarna lite gott, lusern eller kraftfoder vad dom nu behöver och sen har dom hö så det räcker en bra bit in på natten. Jag kan inte ge dom riktigt fritt på natten för då blir hö som strö och det vill jag inte.
I mitt gamla stall var fodertiderna:
7:00 Kraftfoder, hösilage (min fick hö), täcke på och ut i hagen.
16:00 In från hagen, middagsmat inne (kraftfoder, hösilage)
20:00 Kvällsmat, byte till innetäcke om inte hästägaren hade gjort det.
Stallgubben fodrar alla vardagsmorgnar, vi hästägare fodrar alla middag och kväll vardagar, hela helgerna. Eftersom det var/är 26 hästar i stallet, blir/blev det bara 2-4 pass per mån. Allt foder får de inne i sin box, förbjudet att fodra/mata i hagen
, om man inte hade en sjukhagehäst.
Vet hur tiderna blir i nya stallet (flyttade dit 3/9), eftersom stallet inte är färdigbyggt ännu. Hästarna 5 st sover ute om nätterna tills det är klart, förhoppningsvis i nästa vecka.
Det blir iaf 4 mål/dag. Morgon, lunch, middag och kväll.

Vardagar: får frukost 05.00, släpp ut då också. Lunch kl. 11.00. Går in vid 20.00 berorende på hur vädret är.
Helger: får frukost 07.30, släpps ut då också. Lunch kl. 12.30. Går in vid 21.00 beroende på vädret.

Glömde: de får även kvällsmat när de går in, och vi släcker vid 22.00

mina pållar går ut: ca 7.00, och får frukosten ute i hagen, lunch 14.30 ute, de går in ca 22.00 och äter kvällsmaten inne..

Lorita tiden är ju ändrad till 16 timmar utan skydd har jag för mig. Rätt eller fel?

har dom det gejsa? det hade ju varit kanon tycker jag…

Ja, får se om lorita hittar något. Hon brukar ta fram det isf. *ler*

Inte än men snart, och då är nog det jag skriver mer överensstämmande med sanningen
Allt är ju lite beroende av väder och vind, nu planerar vi vindskydd och att gå över till lösdrift.
Då blir det tre ute boxar och två boxar kvar i gamla stallet som sjuk box och en box omskolas då till spolspilta
http://www.djurskyddsmyndigheten.se/Documents/Remisser/L%20101/Förslag%20L%20101%20slutligt.pdf 1 januari 2009 börjar det att gälla men man kan nog tjuvträna lite innan
Kul att veta när ni alla fodrar! Ganska lika hos de flesta faktiskt!
Du som skrev att de bara får va ute 12 timmar tror jag de tagit bort. Våra går ute 14 timmar.
Slo: Det e de som är grejen. Jag orkar INTE med allt skitsnack. Trots att jag är tjej i tonåren:P