Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 687 ggr
emsems
0

finska översättning

nu är jag jobbig igen… vad betyder detta:

Tova haettiin Ruotsista 5.7.2006 tänne Suomeen. Eli vielä ollaan alussa kaikissa asioissa,mutta varmasti toimeen tullaan hyvin,sillä Tova on mahtava luonteinen tamma. Se on harvinaisen utelias ja kiltti. Äitikin uskalsi nousta selkään jo ensimmäisenä iltana.
Tova on väriltään kimo ja sille on kertynyt ikää nyt pyöreät 10-vuotta. Säkäkorkeus on 156cm, eli melko pieni,mutta sopiva minulle. Tova on kilpaillut sekä koulua että esteitä aluetasolla Ruotsissa. Koulua kisattu HeA ja esteitä 120cm. Menee myös avot,laukanvaihdot..yms.

Thinka
0

Tova hämtades från sverige 5// 06 hit till Finland. vi är fortfarande i början av allt, men vi kommer säkerligen att komma överrens eftersom Tova har ett bra psyke. Hon är ovanligt nyfiken och snäll. Även mamma vågade sig upp på hennes rygg redan första kvällen. Tova är skimmel och hon har redan blivit 10 år mkh 156, ganska liten, men lagom för mig. Tova har tävlat i ´både dressyr och hoppning i låga klasser i Sverige. (koulua kisattu HeA) vet jag tyvärr inte hur jag ska översätta, nåt med dressyren i alla fall, hoppad 120, hon kan öppnor och galoppombyten mm.

Kanske hjälpte det lite, nån annan kanske kan översätta det lilla jag inte fixade…

emsems
0

Tusen tack!

emsems
0

vad betyder det här: Tova ja entinen omistaja Emma Larsson

bubbelbubbel
0

förmodligen att du ägt henne innan, men det är endast en gissning ;P

emsems
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tänkte åxå det… det var under en bild på mig å tova (bifogad) bilden är tagen av köparen

bubbelbubbel
0

då står det nog förmodligen att det är tova med hennes förra ägare…kanske…;P

NinaToy
0

Förlåt, men vilket OBEGRIPLIGT språk!

Thinka
0

Japp Tova och förra ägaren, fniss ja finska är inget lätt språk att lära sig. Jag fick den ju "gratis" men ångrar idag att jag inte läste finska på gymnasiet, jag har tappat jätte mycket.

emsems
0

haha ja vad bra att jag då tränar dig lite i översättning! =) haha

jag är jättetacksam att ni hjälper mig, jag förstår inte ett dyft, och vill så gärna veta hur det går.. (nog för att vi mailar lite på engelska, men det är roligt att veta vad hon skriver på sin hemsida!)

bubbelbubbel
0

verkligen inte något lätt språk. jag ångrar mig också grymt mycket att jag inte fortsatte när jag var liten. la av när jag var 6 år…å andra sidan blev jag inskuffad i ett annat rum när alla andra barnen på dagis fick göra massa roligt…så det var väl inte så intressant..

emsems
0

ja det är alltid bra att kunna spårk.. ;)

kemikal
0

"Koulua kisattu HeA."
HeA är säkert Helppo A, dvs att hon tävlat dressyr lätt A.

"Tova ja entinen omistaja Emma Larsson".
Tova och förra ägaren Emma L.