Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridtravare
Läst 542 ggr
Zabbio
0

Red Kirran idag!!!! :D

Så underbart!!!! :D :D

Visst saknar jag lille Crow som är på tillridning men efter att ha ridit en sväng på Kirran kändes det mycket bättre! Åh vad jag längtar tills Crow kan sånt.. :P Han blir ju aldrig som henne, mn han kan lära sig vad hjälperna betyder iaf :P

I vilket fall.. Kirran tilhör samma person som ska rida in min lille Crow. Hon är till salu så jag fick låna hnne som sällskap till nordisen och för att rida på tills hon är såld (är Crow fortfarande borta då får jag låna en ponny av en kompis som sällskap). 

Kirran är den perfekta blandingen av drömhäst och fullständig bitch.. xD Å ena sidan är hon så himla lätt! Känner knappt tyglarna i handen, kan håla dem i lillfingret om jag vil och hon trampar under sig och samlar sig. Vrider ena tån litegrann så flyttar hon bogen (och samlar sig mer), sätter bak ena höften och så har vi galopp.. Helt underbar!

Å andra sidan, om jag gör minsta lilla fel, tex lägger lite vikt åt ena sidan utan att mena det, eller ber henne om något som hon tycker är onödigt eller för jobbigt så blir hon pisse sur! Slänger upp huvudet, sparkar efter skänkeln, vagrar gå och stryker bak öronen.. XD! Inte att hon skulle göra något farligt men hon säger verkligen ifrån :P

Fast det är nyttigt, jag kan ju inte rida så..:P Jag lär lära mig mycket denna månaden! Åh vad skönt!

Har inte haft nån lust att rida alls på jättelänge mennu vill jag springa ut och ida direkt igen.. XD Fast då hade jag definitivt lockat fram pissemärren i henne :P

Kanske lägger ut en film imorron :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
0

Det är så kul att skriva när nåt bra händer, man får så många trevliga svar..:P kommer en film i alla fall

Maja
0

Skoj! =)

Hur länge ska Crow vara på tillridning då? :)

Zabbio
0

Yah :P

Så länge som det behövs.. några månader…

Fast Kirran lär inte kunna stanna så länge då hon ska säljas.. men har en annan ponny som kan komma hit och hålla nordisen sällskap :)

tezzie
0

Det är alltid nyttigt (och kul) att rida lite olika hästar tycker jag :)

*** Kärleken övervinner allt ***

Zabbio
0

#4 jo, det är det :P Fast det är ju bra om man lär sig rida litegrann på en häst först iaf.. XD