vad ger ni
vad ger ni för halm(bra), spån, torv eller annat
Våran står på spån, men får halm att äta då det är fiberrikt å bra för magarna!

vad får du betsls per bal?
Spån ger vi 800 kr för en pall på 18 balar, hemkört och avlastat :P Halm köper vi av grannen, minns dock inte vad dem kostar :/ Men runt 1,50 kg.
Vet bara att vi betalar cirka 800 kr extra i månaden per häst för att få stå på spån…
Våra står på halm med lite spån under ibland.
Våra står på Torvmix och vi ger 58:- balen men då köper vi 48 pallar åt gången.

Mina står på spån.
#4 800kr/häst extra?? det lät dyrt.
själv använder jag spån och betalar 55kr/bal. och kostnaden för mina 2 hästar är ca 400kr för båda två (ca 1bal/häst varje vecka)
ibland hämtar vi på sågverk och då sjunker kostnaden rejält ned till 130kr/mån för båda hästarna

#4# Är du säker på att ni betalar 800 kr extra per häst för att få spån? Det verkar ju hutlöst dyrt. Får ni det i lösvikt eller i balar?
Jag har halm som jag betalar 80 öre per kg för. Billigt och bra.

jag betalar 100 kr per rundbale halm om jag hämtar själv, annars 150, då hemkört. mina hästar står på spån, hämtar gratis el max en hundring för stort släp.

I vinter blir det spån, 40 kr balen om jag köper styckvis och 38 kr om jag köper en pall. Hingsten tänkte jag ha på torv och jag har för mig att dom stora balarna kostar 60 kr styck, tror jag, och där tänker jag köpa styckvis för det brukar inte gå åt så mycket.

Min står på halm. Det ingår i stallhyran, men jag har lite spån under, för att suga upp kiss. Tycker att halm inte suger så bra. Men eftersom jag har en växande unghäst, som just nu vräker i sig allt i matväg, :-) så är det bäst att hon står på halm.
Min ska stå på halm när han kommer in om nätterna. Halm ingår i stallhyran.
Min pålle tål EJ spån eller torv (hostar, hovarna blir sämre), dessutom tycker jag att det är lättare att mocka halm än spån.

Jag vill också helst halm men det blev ingen skörd i år, tyvärr anars får jag halmen till samma pris som hö 0 kr/kg hel OK pris tycker jag.
står på spån (ingår i stallhyran). men har prövat papper, som jag tycker är sugeränt!!

mina tre står på torv. 3*18 st för 3500:-

Torv är bra mycket dyrare här hemma. Tror dom kostar på Granngården ca 100 kr styck.

Har spån blandar kutter o råspån. Kutter ger jag omkring 60kr/bal o råspån 15 kr/säck